Promocje dźwignią handlu

Black Friday, Cyber Monday, dzień darmowej dostawy, Święta Bożego Narodzenia, wyprzedaże poświąteczne, wyprzedaże posezonowe i wiele innych wydarzeń umożliwiających zwielokrotnienie obrotów w sklepie internetowym. Jak w tych okresach zawalczyć o klientów? Jak skłonić tych niezdecydowanych, aby kupili właśnie w naszym sklepie? Przede wszystkim kompletność asortymentu po drugie promocje. Polacy (i nie tylko) kochają przeceny. Każda forma promocji działa jak magnes. Co możemy zrobić, aby w naszym sklepie online zaroiło się od kupujących?

Formy promocji

Prestashop wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i oferuje bogaty zestaw form promocji. Począwszy od obniżki cen na poszczególne produkty na kuponach rabatowych i specjalnych rabatach dla uprzywilejowanych grup klientów kończąc. Prestashop w standardzie ma do zaoferowania następujące typy promocji:

– Promocje katalogowe dotyczące przecen konkretnych produktów. W tym celu do produktu dodajemy cenę / ceny specjalne. W regułach cen specjalnych możemy wybrać warunki, których dotyczy promocja. Warunki mogą dotyczyć wybranej waluty zakupu, kraju zalogowanego użytkownika, grupy, do której należy zalogowany użytkownik. Promocje mogą być ograniczone czasowo oraz zaplanowane na konkretny zakres czasowy. Więcej o promocjach katalogowych i cenach specjalnych piszemy w artykule „Promocje katalogowe i ceny specjalne”

– Reguły cenowe katalogu stosujemy wszędzie tam, gdzie potrzebujemy masowej obniżki cen na pewną grupę asortymentową. Jeśli posiadamy sklep Prestashop fashion i mamy taką kategorię asortymentu jak „kolekcja jesienna” to dzięki regule cenowej katalogu możemy zrobić np. 40% obniżki na produkty należące do tej grupy. Sposób definiowania obniżki w zakresie ustalenia wartości obniżki jest bardzo podobny do definicji promocji katalogowych. Reguły cenowe posiadają dodatkowo grupy warunków, gdzie można ustalić zakres / zbiór artykułów, których promocja ma dotyczyć. Są to między innymi kategorie, marki, atrybuty, etc. Więcej na temat reguł cenowych katalogu piszemy w artykule „Prestashop – promocje – reguły cenowe katalogu”

– Kody rabatowe / vouchery to forma promocji często stosowana w sklepach online. Kody rabatowe mogą być tworzone ręcznie (do tego ogranicza się standardowy silnik Prestashop). Oczywiście można wykorzystać moduł z AddOns lub napisać własny, który będzie realizować automatyczne generowanie voucherów z indywidualnym kodem w oparciu o jakieś warunki, np. zapisanie się do newslettera. Kody rabatowe w Prestashop posiadają dość rozbudowane ustawienia, które możemy podzielić na 3 sekcje: informacja, warunki oraz akcje. Informacja to podstawowe dane o voucherze, takie jak nazwa, kod, czy dopuszczamy częściowe użycie etc. Warunki pozwalają na sprecyzowanie, kiedy dany kupon zadziała. Voucher może być przypisany nawet do konkretnego klienta. Pozostałe ograniczenia to zakres czasowy ważności kuponu, minimalna wartość zakupów w koszyku, ilość dostępnych kuponów, ograniczenie do wybranych kurierów, do grupy klientów, etc. Jeśli chodzi o akcje które mogą być przeprowadzane w związku z zastosowaniem kuponu: darmowa wysyłka, rabat na koszyk % lub kwotowo, wkluczenie produktów ze zniżką. Więcej o tworzeniu i zastosowaniu kuponów można przeczytać w naszym artykule „Prestashop – kody rabatowe, kupony, vouchery”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *