Pozyskiwanie linków jest jednym z ważniejszych zadań przy pozycjonowaniu strony. Jeśli chcemy utrzymać się w czołówce wyników wyszukiwania musimy wciąż zdobywać nowe linki. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów na pozyskiwanie nowych linków prowadzących do naszej strony.

Dlaczego wciąż musimy zdobywać nowe linki?

Nowe linki mają duże znaczenie w SEO

Takie linki mają ogromny wpływ na pozycjonowanie strony. Liczy się ilość linków oraz ilość różnych stron, na których znajdują się linki. Dlatego warto wciąż próbować pozyskiwać nowe linki, aby być wyżej od konkurencji. Po zdobyciu kilku linków nie możemy osiąść na laurach, bo konkurencja szybko nas wyprzedzi. Dlatego przedstawiamy kilka różnych sposobów na zdobywanie linków do strony. Należy również pamiętać, że znaczenie ma jakość linków, o tym jak analizować linki przychodzące pisaliśmy w tym artykule.

Publikacja artykułów eksperckich i sponsorowanych

Pisanie i publikowanie artykułów eksperckich i/lub sponsorowanych to zarówno prosty i skuteczny sposób na pozyskanie wielu nowych linków. Takie artykuły możemy napisać sami, a jeśli nie czujemy się dobrze w słowie pisanym – zlecić ich napisanie agencji lub freelancerom. Czym jest artykuł ekspercki i czym różni się od artykułu sponsorowanego? Artykuł ekspercki opisuje zagadnienie z pozycji eksperta, a głównym celem tekstu jest przekazanie wiedzy na dany temat. Artykuł sponsorowany publikowany jest za uzgodnioną opłatą i ma charakter typowo reklamowy.

Stańmy się ekspertem w swojej dziedzinie

Jeśli prowadzimy serwis lub blog o danej tematyce, możemy pokusić się o wizerunek eksperta. Ważne, abyśmy mieli wiedzę i potrafili napisać łatwy i przyjemny w odbiorze tekst. Na początku, aby zacząć tworzyć wizerunek eksperta, możemy starać się wypowiadać na znane nam tematy. Najlepiej spróbować na:

  • Forach tematycznych związanych ze znaną nam dziedziną, gdzie możemy odpowiadać na pytania i udzielać porad
  • Konferencjach i spotkaniach branżowych, gdzie możemy pojawiać się jako prelegent
  • Innych stronach lub blogach związanych z naszą branżą, gdzie możemy wypowiadać swoje zdanie

Jak ma to pomóc pozyskać linki do strony?

  • Udzielając się na forach, możemy w podpisie ustawić link prowadzący do naszej strony
  • Jako uczestnik konferencji, możemy poprosić o dodanie linku prowadzącego do strony przy naszym nazwisku
  • Jeśli opublikujemy artykuł ekspercki, możemy w stopce teksty dodać nasze imię i nazwisko oraz adres strony

Wpisy gościnne na blogach

Niektórzy blogerzy bardzo chętnie publikują wpisy gościnne na swoich stronach. Korzyść jest obopólna – bloger otrzymuje na bloga wysokiej jakości, poczytny artykuł, a my mamy możliwość pokazania się szerszej publiczności. Przed utworzeniem takiego artykułu warto przedyskutować jego długość i inne warunki z właścicielem bloga, aby uniknąć nieporozumień. Jeśli chcemy podjąć współpracę z blogerami, zacznijmy od szukania blogów zajmujących się naszą branżą. W tym celu wystarczy wpisać w Google wpisy gościnne + tematyka.

Współpraca z blogerami

Blogerzy lubią dzielić się swoim zdaniem na temat produktów, usług czy wydarzeń ze swoimi czytelnikami. Dlatego warto zacząć z nimi współpracę. Czasem wystarczy przesłanie produktu, innym razem będziemy musieli zapłacić za recenzję naszego produktu lub usługi. Możemy poszukać blogerów na własną rękę, znajdując ich w Google lub skorzystać z łatwych w obsłudze narzędzi, takich jak serwis Rechblogger. Możemy tam znaleźć blogi o interesującej nas tematyce wraz z widocznymi stawkami za wpis.

Stańmy się sponsorem

Może nie jest to najtańszy sposób na pozyskiwanie linków, ale na pewno skuteczny. Dzięki sponsorowaniu wydarzeń branżowych możemy dodatkowo wypromować swoją markę i zdobyć nowych klientów. Warto sprawdzać czy w naszej okolicy nie będą odbywać się jakieś wydarzenia branżowe, aby zdobyć wartościowy link do swojej strony.

Stwórz wpis o kimś innym

Z pewnością my sami także chcielibyśmy się pochwalić innym, że ktoś napisał o nas coś dobrego. Dlatego możemy na naszej stronie stworzyć ranking lub recenzję, a możemy być pewni, że zdobędziemy nowy link do naszej strony. Jak powinno to wyglądać?

  • Ranking – możemy stworzyć ranking najlepszych produktów w danej kategorii czy najszybciej rozwijających się sklepów internetowych w branży. Osoby, które zobaczą swoją markę lub nazwisko w rankingu, chętnie pochwalą się tym na swoim blogu lub stronie. Ważne, aby być już trochę znanym w branży lub posiadać wizerunek eksperta. Dzięki temu możemy zyskać kilka nowych linków.
  • Recenzja lub relacja – wszystko wygląda podobnie jak ze stworzeniem rankingu. Taki wpis pomoże nam zdobyć przynajmniej jeden link prowadzący do naszej strony.

Sprawdzajmy co o nas piszą

Sprawdzanie wzmianek, jakie pojawiają się o naszej firmie to podstawa dobrego PR-u. W razie problemów możemy szybko zareagować, a poza tym przyjemnie czyta się o sobie coś dobrego. Dodatkowo monitorując wzmianki możemy zwrócić się do jego autora o podanie linku do naszej strony. W sprawdzaniu wzmianek mogą pomóc nam darmowe alerty Google lub serwis Brand24.

Przeprowadzajmy marketing rekomendacji

Jest to dość ryzykowny sposób, ale może szybko przynieść nam wiele nowych linków. Pod pojęciem marketingu rekomendacji kryje się polecanie użytkownikom forum naszych produktów lub usług. Jednak nieumiejętne prowadzanie takich działań może szybko zrazić do nas potencjalnych klientów. dlatego takie usługi warto zlecić osobom, które się w tym specjalizują. W ich znalezieniu może pomóc nam narzędzie Brandle.

Twórzmy wartościowe treści

Wartościowe tresci do podastawa SEO

Tworzenie wartościowych treści w formie poradników czy case-study pomoże nam zdobyć nowe linki. Jeśli napiszemy tekst wysokiej jakości o ciekawym zagadnieniu inni chętnie będą się nim dzielić. Warto też stworzony artykuł odpowiednio zareklamować w mediach społecznościowych czy na blogu, aby dotrzeć do jak największej ilości osób. Największe szanse na zdobycie nowych linków mają:

  • Poradniki – Jak ciekawie zapakować prezent? Malowanie ścian krok po kroku
  • Listy – 10 najlepszych sposobów na przeziębienie. 5 rzeczy, które warto zrobić przed podróżą.
  • FAQ – Co powinieneś wiedzieć o nowych przepisach drogowych?
  • Case-study – Kampania AdWords – Case Study.

Na koniec

Pozyskiwać linki możemy na kilka różnych sposobów. Przedstawione wyżej metody, to jedynie wierzchołek góry lodowej. Warto poszukać najbardziej efektownego sposobu pozyskiwania nowych linków w swojej branży. Zastanówmy się, co będzie dla nas najbardziej odpowiednie i najmniej czasochłonne. Jeśli mimo wszystko, nie wiemy jak samodzielnie pozyskiwać wysokiej jakości linki, warto zacząć współpracę ze specjalistą SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *