Strona firmowa na FB – co to jest?

Strona firmowa na FB

Nie da się ukryć, że Facebook od wielu lat wiedzie prym wśród platform społecznościowych. Nic w tym dziwnego, bowiem firmy widzą w nim szansę na dotarcie do swoich Klientów. Ma to tym bardziej istotne znacznie, iż dobrze prowadzony profil firmowy na FB niesie za sobą wiele możliwości. Mówiąc w skrócie strona firmowa na FB, to wizytówka firmy, dlatego warto postarać się, aby wyglądał ona najlepiej jak się da. Czytaj dalej a dowiesz się: czym tak naprawdę jest strona firmowa na Facebooku, jak wygląda oraz co zrobić, aby stała się bardziej popularna. Zapraszamy do lektury!

Czym jest strona firmowa na FB?

Strona firmowa na FB, zwana często fanpage’m to witryna na portalu społecznościowym Facebook, która pozwala publikować informacje o firmie, marce, inicjatywie bądź organizacji. Strona jest bezpośrednio połączona z kontem prywatnym założyciela strony na Facebooku. Co istotne? Strona firmowa na FB odpowiada standardowej stronie internetowej, jednak z pewną różnicą, bowiem pozwala ona nawiązywać właścicielom profilu bezpośrednie interakcje ze swoimi Klientami w czasie rzeczywistym. Co to oznacza w praktyce? W momencie, gdy dany użytkownik polubi bądź zacznie obserwować profil firmowy na FB, w aktualnościach będzie otrzymywać informacje o nowych publikacjach przez tę stronę.

Jak wygląda strona firmy na Facebooku?

Należy zaznaczyć, iż strona firmowa na FB wygląda bardzo podobnie, jak klasyczna strona www. Posiada ona kilka podstron z różnymi treściami, czyli tzw. zakładki. W zakładkach znajdują się m.in. zdjęcia, filmy, treści, dokumenty, lista produktów bądź usług firmy, rekomendacje czy społeczność. Ponadto, każda strona firmowa na FB posiada tzw. główną tablicę, która ukazuje się internautom zaraz po wejściu na stronę na Facebooku. To właśnie w tej zakładce użytkownik może znaleźć opublikowane posty. Zarówno zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, jak i logo firmy oraz opis i dane kontaktowe znajdują się nad wpisami.
Wygląd strony na FB w dużym stopniu zależy od administratora profilu i publikowanych przez niego materiałów tekstowych i graficznych, ilości i rodzaju zakładek oraz zdjęcia profilowego i tle. Wśród podstawowych grafik i treści znajdujących się na stronie firmowej na FB znajdują się:

  • Nazwa strony, zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle
  • Dane kontaktowe
  • Adres strony www
  • Opis działalności firmy
  • Galeria zdjęć oraz zakładki

Dodatkowo dostępne są zakładki, które można dostosowywać do indywidulanych potrzeb biznesu:

  • Usługi- miejsce na opisanie usług, które oferuje Twoja firma
  • Recenzje- opinie użytkowników na temat firmy
  • Sklep- prezentuje listę produktów dostępnych w sprzedaży
  • Oferty- zakładka zawierająca listę aktualnych ofert w firmie
  • Zdjęcia- zdjęcia publikowane na stronie firmowej
  • Filmy- filmy przesłane na stronę
  • Wydarzenia- zakładka, w której znajduje się lista nadchodzących zdarzeń
  • Informacje- ogólne informacje o stronie firmowej
  • Społeczność- miejsce, w którym znajdują się nie tylko posty znajomych, ale również publikacje dotyczące strony firmowej
  • Oferty pracy- lista dostępnych i aktualnych ofert pracy w firmie
  • Notatki- miejsce, w którym można wyróżnić notatki
  • Grupy- lista grup, które powiązane są ze stroną
  • Na żywo- transmisje wideo prowadzone na żywo, dotyczące strony

Strona firmowa na FB mało popularna? Co można zrobić?

Aby strona firmowa na FB mogła efektywnie funkcjonować, niezbędne jest stworzenie wokół niej aktywnej społeczności użytkowników, którzy komentują i udostępniają posty dodawane na profilu. Pamiętaj, że grupa fanów firmy to kluczowy element w prowadzeniu fanpage’a. A więc, co należy zrobić, aby strona na FB była popularna i spełniała wszystkie swoje funkcje? Przede wszystkim należy skupić się na właściwym dostosowaniu przekazu do konkretnej grupy docelowej. Co więcej? Wpływ na zainteresowanie stroną firmową na FB ma także sposób i częstotliwość relacji z użytkownikami. Regularne udzielanie odpowiedzi na komentarze lub pytania fanów sprawia, że darzą oni firmę większą sympatią i zaufaniem!

Warto zadbać o regularne i systematyczne publikacje, oraz skupiać przekaz na najistotniejszych informacjach. W tym celu możesz wykorzystać unikalne i zachęcające do działania slogany, przyciski czy grafiki. Należ również pamiętać o estetyce dodawanych postów, a co za tym idzie umieszczać w nich atrakcyjne i ciekawe fotografie, materiały video oraz publikować profesjonalne i merytoryczne treści.

Czy strona firmowa na FB jest płatna?

Zarówno założenie strony na FB, jak i korzystanie i publikowanie na profilu firmowym nie wiąże się z koniecznością opłat. Owszem, dodatkowe koszty mogą się pojawić, ale dopiero w przypadku płatnych reklam. Odpowiadając na pytanie, można śmiało stwierdzić, że wszystkie podstawowe działania na firmowym FB są darmowe.

Strony firmowe na Facebooku- przykłady

Poniżej prezentujemy 3 popularne strony firmowe FB, które służą jako bardzo dobry przykład wartościowych treści, call to action, spójności przekazu oraz motywów przewodnich.

  • Strona firmowa Biedronki- firmowy fanpage biedronki zawiera liczne, spójne wizualnie grafiki, które skutecznie promują np. nowe produkty. Ponadto w publikowanych postach często pojawiają się filmiki z przepisami kulinarnymi, w których wykorzystywane są produkty oferowane przez Biedronkę
  • Strona firmowa Nutella- na swojej stronie firmowej Nutella publikuje atrakcyjne i interesujące animacje, które zapadają na długo w pamięci odbiorców. Dodatkowo firma zawiera na swoim fanpage’u pyszne samouczki lub gry, które jeszcze bardziej zachęcają do śledzenia profilu
  • Strona firmowa RedBull- Firma posiada doskonale dopracowanego fanpage’a. To co wyróżnia ich stronę to fakt, iż nigdy nie publikują informacji o swoich produktach bezpośrednio. Na stronie firmowej umieszczają tylko filmy sportowe, które mają za zadanie podnieść wartość marki

Strona firmowa na FB to wizytówka firmy oraz szansa do zaprezentowania oferty. Co więcej? To również platforma do kontaktu z Klientami. Właśnie dlatego warto zainwestować w jej rozwój trochę siły i czasu. Jeśli masz zbyt wiele obowiązków związanych z prowadzeniem firmy- zadzwoń lub napisz. Działania marketingowe na Facebooku to nasza specjalność. Posiadamy doświadczenie w zakładaniu i prowadzeniu wielu stron firmowych na FB o przeróżnej tematyce. Gwarantujemy, że z nami osiągniesz wszystkie swoje cele biznesowe! Zapraszamy do kontaktu.