Tworzenie fanpage na Facebooku – instrukcja

Tworzenie fanpage na Facebooku

Czy wiesz, że obecnie na Facebooku jest już ponad 80 mln stron biznesowych? Firmy i przedsiębiorstwa widzą w nich bardzo duży potencjał marketingowo- sprzedażowy. Fanpage na Facebooku świetne narzędzie komunikacji z fanami danego bloga, firmy, marki bądź inicjatywy społecznej. Mając własny fanpage nie tylko wychodzisz do Klienta, ale znacznie ułatwiasz mu nawiązanie kontaktu oraz wejście w dialog i relację.

Interesuje Cię tworzenie fanpage na Facebooku? Jeśli myślisz o swoim biznesie na poważnie, to jesteś w bardzo dobrym miejscu. W poniższym poradniku podpowiadamy, jak założyć stronę firmową na FB. Co więcej? Przeprowadzimy Cię przez cały proces krok po kroku, zwracając uwagę na wszystkie istotne elementy. Zaczynajmy!

Tworzenie fanpage na Facebooku- konfiguracja elementów

Tworzenie fanpage na Facebooku wiąże się przede wszystkim z konfiguracją wielu różnych elementów. Dowiedz się, jak założyć stronę biznesową na FB, ustawiając każdy z nich:

  • Opis strony – opis strony firmowej powinien zawierać informacje na temat tego, co oferujesz. Zadbaj, aby opis był krótki, ale treściwy.
  • Elementy graficzne – na swojej stronie dodaj zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle- najlepiej takie, które dobrze oddaje charakter działalności Twojej firmy
  • Dane kontaktowe- na swojej stronie umieść aktualne dane kontaktowe: numer telefonu, e- mail oraz adres www. To bardzo ważne informacje dla osób, które odwiedzają Twój fanpage
  • Godziny otwarcia- prowadząc działalność w określonych godzinach, podaj je na stronie. Jeśli oferujesz swoim Klientom możliwość spotkania w biurze, pamiętaj aby uwzględnić również adres siedziby firmy
  • Historia firmy – podaj informacje na temat tego, kiedy powstała Twoja firma, w jakiej branży działa oraz jaka jest jej główna misja
  • Więcej kategorii – na stronie możesz dodać maksymalnie 3 kategorie, adekwatne do działalności firmy

Fanpage firmowy na Facebooku- krok po kroku

Strona firmowa na Facebooku umożliwi ci kontakt z fanami, dzielenie się wszelkimi aktualnościami oraz promowanie produktów i usług. Poniżej przedstawiamy szczegółową instrukcję, dzięki której tworzenie fanpage na Facebooku będzie dla Ciebie łatwe i przyjemne! Jak to zrobić?

  1. Przejdź do strony- facebook.com/pages/create a następnie zaloguj się bądź zarejestruj profil prywatny. Jednak nie jest to jedyna możliwość- możesz również otworzyć swój profil na Facebooku i na górze strony wybrać „Utwórz” i kliknąć „Strona”.
  2. Kolejny krok to określenie typu strony- „Firma lub marka” oraz „ Społeczność lub osoba publiczna”.
  3. Następnie należy nadać nazwę stronie oraz dodać kategorie opisujące Twoją stronę.
  4. Wprowadź opis firmy- na tym etapie należy napisać jakie usługi oferujesz bądź do czego przeznaczona jest Twoja strona.
  5. Następnie kliknij „Utwórz stronę”.
  6. Dodaj zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle.
  7. Klikając „Zapisz” zostaniesz przekierowany do swojej nowej strony na Facebooku.
  8. W następnym etapie Facebook poinformuje Cię o kolejnych krokach związanych z konfiguracją.
  9. Wybierając sekcję „Podaj informacje i preferencje” otrzymujesz możliwość dodania do własnej strony: lokalizacji, numeru telefonu, godzin otwarcia czy przycisku do strony.
  10. W sekcji „Przedstaw swoją stronę” możesz zaprosić znajomych do polubienia Twojego fanpage na Facebooku a także przywitać osoby, które odwiedzają Twoją stronę, poprzez post powitalny.
  11. Kończąc tworzenie fanpage na Facebooku możesz utworzyć swoją nazwę użytkownika. Dzięki takiemu rozwiązaniu twoja strona będzie dostępna pod łatwiejszym do zapamiętania adresem url. Ta opcja znajduje się zaraz pod nazwą strony.
  12. I gotowe!

Gdy przejdziesz wszystkie wskazane etapy, możesz rozpocząć publikowanie postów według przyjętej wcześniej strategii. Pamiętaj, aby doceniać każdy komentarz pozostawiony przez fanów i zachęcać do dyskusji. Dlaczego jest to tak istotne? Dzięki temu Twój fanpage zyskuje na popularności i jest chętniej rekomendowany przez algorytmy Facebooka innym użytkownikom!

Tworzenie fanpage na Facebooku- jakie korzyści?

Decydując się na tworzenie fanpage na Facebooku, możesz liczyć na pełen pakiet możliwości m.in.:

  • Dostęp do narzędzia Facebook Ads – możesz szybko i sprawnie zarządzać stroną, sprawdzać aktywność użytkowników a także monitorować płatne reklamy na FB
  • Pozyskiwanie nowych Klientów – dzięki specjalnym działaniom promocyjnym na Facebooku dotrzesz do konkretnych grup docelowych, również tych, które do tej pory nie znały Twojej marki
  • Budowanie wizerunku i większa rozpoznawalność – dzięki długofalowym działaniom promocyjnym znacznie wzmocnisz pozycję własnej marki
  • Budowanie więzi – tworzenie fanpage na Facebooku to bardzo dobre rozwiązanie, zwłaszcza jeśli zależy Ci na stałym kontakcie z odbiorcami
  • Promowanie postów – wykorzystując specjalne narzędzia możesz organizować kampanie na Facebooku lub promować się poprzez posty
  • Większa sprzedaż – możesz kierować przekaz bezpośrednio do użytkowników o największym potencjale zakupowym

Mamy nadzieję, ze wiesz już, jak zrobić stronę firmową na FB. Jeśli jednak wolisz powierzyć wykonanie tego zadania doświadczonym specjalistom- zgłoś się do nas. Zarówno tworzenie fanpage na Facebooku, jak i marketing w mediach społecznościowych to dla nas żadna tajemnica! Dobrze wiemy, jak stworzyć efektywny fanpage na Facebooku, który przyciąga uwagę i zwiększa konwersję. Zapraszamy.