Usuwanie filtra Google

Zdarza się, że Google nakłada karę na stronę internetową. Objawia się to najczęściej nagłym spadkiem odwiedzin strony przez użytkowników. Jak poradzić sobie z usunięciem filtra?

Co to jest filtr Google?

Taki filtr to coś w rodzaju nałożonej kary na stronę internetową. Jeśli złamaliśmy jakiś punkt regulaminu lub postępowaliśmy niezgodnie z polityką Google, możemy zostać ukarani.

Google najczęściej nakłada kary za:

  • Wrzucanie treści z myślą o wyszukiwarkach, a nie o użytkownikach – chodzi tu o krótkie teksty, które nie mają większej wartości dla ludzi, ale nafaszerowane są słowami kluczowymi
  • Nienaturalne linki prowadzące do witryny
  • Zamieszczanie skopiowanych artykułów z innych stron internetowych
  • Maskowanie, czyli pokazywanie wyszukiwarkom innych treści niż użytkownikom
  • Tworzenie stron ze złośliwym oprogramowaniem
  • Publikowanie artykułów ze słowami kluczowymi, które nie mają związku z treścią

Znalezienie przyczyny filtru Google

Jeśli zauważymy, że odwiedziny na naszej stronie internetowej od kilku dni drastycznie spadły, możemy spodziewać się nałożonego filtra Google. Gdy w Google Analytics lub Google Search Console sprawdzimy ruch na stronie i ukaże nam się wynik podobny do tego poniżej, oznacza to, że mamy małe kłopoty:

http://zinkiewicz.pl/wp-content/uploads/2014/01/filtr.png

Zanim zaczniemy procedury dotyczące usunięcia filtra Google, musimy najpierw dowiedzieć się, dlaczego zostaliśmy ukarani. W tym celu powinniśmy zalogować się do Google Search Console i wejść w zakładkę „Ręczne działania”. Jeśli wyświetla nam się wiadomość: „W witrynie nie znaleziono ręcznych działań przeciwspamowych”, oznacza to, że tutaj wszystko jest w porządku. Każda inna wiadomość, oznacza, że Google nałożyło na nas karę.

Taka wiadomość powinna też od razu informować z jakiego powodu została nałożona kara.

https://seo.zgred.pl/wp-content/uploads/stosowanie-swl.png

Jeśli jednak Google nie ustawiło żadnych działań ręcznych możliwe, że została nałożona kara algorytmiczna, ale tym zajmiemy się później.

Jak usunąć filtr Google – działania ręczne

Wykryto nienaturalne linki

Nasze działania zależą od rodzaju nałożonej kary. Jeśli w wiadomości otrzymaliśmy informację, że wykryto nienaturalne linki, musimy skontaktować się z osobami, które zarządzają witrynami, na których się znajdują. Poproś o ich usunięcie. Po pewnym czasie, najlepiej po kilku dniach lub tygodniu, sprawdźmy, czy nasza prośba została spełniona. Jeśli jednak linki nadal widnieją w witrynie, ponów swoją prośbę. Gdy linki zostaną usunięte, możemy napisać do Google. W formularzu, który znajduje się na Google Search Console wysyłamy wiadomość, w której opisujemy nasze działa i zapewniasz, że więcej się to nie powtórzy. Treść wiadomości może być napisana zarówno po polsku jak i po angielsku. Google najczęściej odpisuje na wiadomość w czasie do 7 dni.

Czysty spam

Kara za „Czysty spam”, jest nakłada najczęściej za automatyczne generowanie tekstu, maskowania lub kopiowania treści z innych witryn. Ogólnie ujmując – czysty spam to każde działanie niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów. Aby usunąć filtr, musimy poprawić teksty i zmienić je na unikalne, wartościowe artykuły. Po tych zmianach również wysyłamy wiadomość przez Google Search Console.

Złośliwe oprogramowanie wykryte w witrynie

Komunikat „Złośliwe oprogramowanie wykryte w witrynie” występuje najczęściej, gdy nasza strona oparta jest na WordPressie lub Joomla, które nie są odpowiednio zabezpieczone. Pierwszym krokiem, jaki musimy wykonać, jest znalezienie zainfekowanych plików na serwerze. Kolejny krok jest prawie niemożliwy do zrealizowania dla osób, które nie orientują w kodach strony. Musimy znaleźć lukę i ponownie ją zabezpieczyć. Najpewniej będziemy potrzebować pomocy programisty. Gdy zabezpieczenie zostanie wzmocnione a hasło zmienione, możemy napisać wiadomość do Google. Podobnie dzieje się w przypadku komunikatu „Wykryto treści zmodyfikowane przez hakerów”.

Powiadomienie o usunięciu treści z wyszukiwarki Google na mocy ustawy DMCA

Powiadomienie o usunięciu treści z wyszukiwarki Google na mocy ustawy DMCA, oznacza, że treści zamieszczone na stronie naruszają prawa autorskie. DMCA (Digital Millennium copyright Act) to instytucja, która sprawdza czy witryny nie naruszają praw autorskich. Aby usunąć filtr Google musimy usunąć artykuł lub wyjaśnić zaistniałą sytuację, jeśli uważamy, że zostaliśmy ukarani niesłusznie.

 

Jak usunąć filtr Google – działania algorytmiczne

Gdy kara nie została nałożona ręcznie, ale przez algorytm Google, dużo trudniej jest znaleźć jej przyczynę. Ten rodzaj kary widoczny jest poprzez monitorowanie ruchu na stronie. Najczęściej musimy sami domyśleć się, dlaczego zostaliśmy ukarani. Warto usunąć linki z innych witryn prowadzących na naszą stronę oraz linki nienaturalne. Gdy algorytm Google zauważy, że złe linki zniknęły, zdejmie karę z naszej witryny.

Problemy ze zdjęciem filtra

Czasami niektóre domeny posiadają tyle nienaturalnych linków, że ciężko będzie je usunąć. Długotrwałe łamanie przepisów, może doprowadzić do tego, że Google mimo usilnych prób nie zdejmie kary z naszej witryny. Wtedy warto zastanowić się, czy jest jeszcze co ratować. Najlepszą metodą w takiej sytuacji jest założenie nowej domeny i prowadzenie strony zgodnie z polityką Google.

Newsletter

Informacje o nowych artykułach i sposobach na rozwój biznesu prosto na Twój e-mail

FreshMail.pl