3 cechy, które powinien mieć dobry link

Pozycjonowanie strony do szereg wielu działań marketingowych i działań SEO. Dzięki temu nasza witryna będzie widoczna w wyszukiwarkach i częściej odwiedzana przez użytkowników. Dzisiejsze pozycjonowanie stron wymaga uwagi i poświęcenia wielu godzin. Najlepszym sposobem jest pozyskiwanie wartościowych linków z innych stron. Jednak należy robić to z głową, aby nie dopuścić do odwrotnego skutku.

Dlaczego dobre linki są takie ważne?

Odnośniki stron to bardzo ważny czynnik, który jest widoczny w algorytmach Google. Algorytmy te sprawdzają, czy linki pochodzą z wartościowych stron, a nie na przykład farmy linków. Strona, na której znajdują się odnośniki powinna być przejrzysta i przyjazna zarówno dla użytkowników jak i dla Google. Warto pamiętać, że jeden taki link jest zdecydowanie dużo bardziej wart od setki linków pochodzących z niskiej jakości stron. Dodatkowo, gdy Google wykryje, że do naszej strony prowadzą nienaturalne linki, może nałożyć na nas filtr – karę za nieprzestrzeganie zasad i polityki Google.

Jak powinien wyglądać dobry link?

  1. Odnośniki znajdują się na stronach o podobnej tematyce
  2. Strony te powinny mieć wartościowe, unikalne teksty
  3. Najlepsze są odnośniki ze stron, które są wysoko wypozycjonowane w Google
  4. Linki nie mogą być pozyskiwane nienaturalnie, czyli na przykład za pomocą programów wysyłających mnóstwo linków do stron
  5. Tekst kotwicy z linkiem nie powinien składać się z samych słów kluczowych, ponieważ są traktowane przez Google jako mniej wartościowe

Na co należy uważać?

Nawet jeśli udało nam się pozyskać odnośnik z dobrej strony, musimy na bieżąco monitorować czy ta strona wciąż jest dobrej jakości. Witryny często się zmieniają i czasami mogą stać się mało wiarygodne i nie wartościowe dla Google.

Nasze odnośniki możemy umieszczać też na różnych forach. Należy jednak uważać, aby nie wklejać samych linków. Powinniśmy zabrać głos w dyskusji i dopiero zaproponować odwiedziny na naszej witrynie. Dlatego musimy wybierać fora, które związane są z naszą branżą.

Musimy też sprawdzać czy wszystkie odnośniki działają. Jeśli na naszą stronę będą prowadzić niedziałające linki, może to wpłynąć na pozycjonowanie witryny.

Przygotowanie kampanii pozwalającej na uzyskanie dobrych linków

Taką kampanię możemy przeprowadzić sami lub z pomocą agencji. Samodzielne działania mogą być efektowne, ale bardzo czasochłonne. Wymagają też posiadania wiedzy na temat algorytmów Google, działań SEO i działań marketingowych. Należy na bieżąco sprawdzać, jakie zmiany zostały wprowadzone przez wyszukiwarki.

Dobrze przygotowania kampania pozwoli nam na podniesienie wiarygodności strony w oczach Google i lepszą widoczność w wyszukiwarkach. Wybierając strony, w których chcemy umieścić nasze linki, powinniśmy się dobrze zastanowić, ponieważ wpływa to także na wizerunek naszej firmy. Nieudolne działania marketingowe, jak na przykład marketing szeptany na forach, blogach i mediach społecznościowych może wyrządzić więcej krzywdy niż pożytku.

Czasami dobrze jest zdać się na profesjonalistów, szczególnie jeśli chodzi o widoczność naszej firmy w Internecie i jej odbiór przez użytkowników.

Newsletter

Informacje o nowych artykułach i sposobach na rozwój biznesu prosto na Twój e-mail

FreshMail.pl