Optymalizacja konwersji to wprowadzenie odpowiednich zmian w witrynie, które zwiększą konwersję. Poniżej przedstawimy stopy konwersji i pokażemy co zrobić, aby uzyskać najlepsze rezultaty.
Internet oferuje przedsiębiorcom nieograniczone możliwości, szczególnie jeśli chodzi o reklamę. Jednak czasem bez pomocy specjalistów nie jesteśmy w stanie osiągnąć założonych wcześniej celów. Dobra reklama, wysoka pozycja witryny i przystosowana strona internetowa wymaga wielu działań i czasu. Musimy też znać podstawowe pojęcia, takie jak stopa konwersji i optymalizacja konwersji, aby móc wprowadzić odpowiednie zmiany na stronie, które zwiększą zyski ze sprzedaży.
Konwersja z Google AdWords
Konwersja określa pożądane przez nas działania, które wykonują użytkownicy. Należą do nich na przykład rejestracja, zrobienie zakupów lub dodanie produktu do koszyka. Dlatego gdy prowadzimy kampanię Google AdWords powinniśmy posiadać istotne informacje o skuteczności naszych reklam oraz dane o zachowaniu klienta w witrynie po kliknięciu w reklamę. Konwersje Adwords wspomagają dostępne przez Google narzędzia takie jak Google Analitycs oraz Śledzenie konwersji.
Czasami użytkownik, który kliknął w reklamę po chwili opuścił stronę lub po chwilowym przeglądaniu oferty zamknął zakładkę bez zrobienia zakupów. Może być do spowodowane mało przystępną i przyjazną stroną internetową.
Stopa konwersji to stopień w jakim liczba wejść na stronę przekłada się na współczynnik konwersji (liczbę zrealizowanych celów). Aby podnieść współczynnik konwersji musimy zadbać o jej optymalizację. To nic innego niż dokonanie zmian, które ułatwią użytkownikowi poruszanie się po stronie i zrobienie zakupów, czyli zrealizowania pożądanego przez nas celu – zwiększenia zysków.
Małe zmiany drogą do sukcesu
Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że nawet mała zmiana może znacznie zwiększyć ilość osób, które zdecydują się na zakupy w naszej witrynie. Na przykład na stronie Performable został zmieniony tylko kolor przycisku z zielonego na czerwony, a klikalność witryny zwiększyła się o 21%.
Dlatego właśnie optymalizacja współczynnika konwersji jest tak ważna. Każda mała zmiana może mieć ogromny wpływ na zwiększenie ruchu na stronie i zwiększenia stopy konwersji. Ale najważniejsze to skupić się na większych, bardziej znaczących zmianach.
Optymalizacja konwersji
Optymalizacja konwersji to ciągłe wprowadzanie zmian w witrynie, które zwiększają stopę konwersji. Elementy, na które powinniśmy zwrócić uwagę przy optymalizacji to:
- Szata graficzna strony
- Układ elementów
- Formularz kontaktowy
- Grafiki
- Treść
- Przyciski call to action
- Zmiana procesu dodawania produktu lub usługi do koszyka
- Nawigacja strony
Testuj wprowadzone zmiany
Jeśli optymalizujemy współczynnik konwersji, musimy dokładnie przetestować każdą zmianę. Dzięki temu dokładnie wiemy, co wpłynęło na zwiększenie lub zmniejszenie stopy konwersji. Możemy sprawdzać teksty i kolor nagłówków, proporcje elementów, wielkość zdjęć i wiele innych rzeczy, które z łatwością możemy zmienić na stronie. Pamiętajmy, że każda zmiana może wpłynąć na wysokość stopy konwersji.