Jak zwiększyć konwersję w kampanii content marketingowej?

Jak zwiększyć konwersję w kampanii content marketingowej?

Celem większości działań content marketingowych jest bezpośrednia akcja osób na twojej stronie internetowej. Czasem jest to zapisanie się na listę adresową, czasem skorzystanie z twoich usług, a czasem zakup produktów. W tym artykule poznasz sposoby, które umożliwią Ci zwiększenie konwersji, a to przełoży się bezpośrednio i pośrednio na twoje zyski.

Odpowiednie spojrzenie na działania content marketingowe

Jak content marketing przekłada się na zyski?

Zanim przejdziemy do omówienia poszczególnych technik, które pomogą Ci osiągnąć zysk, musimy skupić się na tym, jakie podejście jest najlepsze podczas prowadzenia takich kampanii.
Przede wszystkim trzeba podzielić rezultaty, jakie dają takie kampanie na dwa elementy:

  • Korzyści natychmiastowe (bezpośredni wzrost liczby zamówień, więcej klientów)
  • Korzyści długoterminowe (wzrost świadomości marki, większa pozycja w wynikach wyszukiwania Google)

Oczywiście najlepiej, gdyby obie te korzyści były jak najbardziej zaspokojone. Jednocześnie warto zdawać sobie sprawę, że często, nawet jeżeli kampania content marketingowa nie daje natychmiastowych zysków, to może je dawać za pewien czas.
Istotne jest dlatego określenie celu przed rozpoczęciem takiej kampanii. Co chcesz za jej pomocą osiągnąć? Zapisz swoje cele w krótkoterminowej i długoterminowej perspektywie.

Działania w tworzonej treści

Zadbaj o Call to Action (CTA)

Wiele kampanii content marketingowych jest nastawionych na danie wartości odbiorcy. To jak najbardziej jest poprawne. Jednocześnie kampanie te powinny też posiadać Call to Action, czyli wezwanie do działania.
Dzięki temu dadzą one natychmiastowe korzyści. Kampanie content marketingowe bez wyraźnego CTA sprawią, że ludzie po prostu zapoznają się z treściami przygotowanymi przez Ciebie i stwierdzą “Ok, super”. Jednak nic z tym nie zrobią. Natomiast gdy zadbasz o CTA, to ludzie przejdą na twoją stronę i część z nich zamieni się w twoich klientów. A to da Ci realne i namacalne zyski od razu.
Ważne jest, żeby link przedstawić w odpowiedni sposób. Unikaj utartych zwrotów, takich jak “kliknij tu”, albo “odwiedź naszą stronę”. Bądź również ostrożny przy używaniu fraz kluczowych w pełnym brzmieniu — duża ilość takich linków może prowadzić do banów od Google.
Gdy mówimy o linkach tekstowych, to:

  • Dopasuj link tematycznie, do artykułu. Zadbaj o to, żeby wkomponował się on w treść i wydawał się naturalnym elementem wpisu, który piszesz.
  • Dobrze, żeby zawierał słowo kluczowe (może być odmienione) i jednocześnie było ono częścią pełnego wyrażenia.
  • Bezpośrednie CTA takie jak “zobacz”, “przeczytasz więcej”, “wejdź” sprawi, że więcej osób zareaguje na link.

Pamiętaj, że odpowiednie CTA przełoży się nie tylko na większą konwersję w momencie publikowania artykułu, ale również na lepszą widoczność twojej strony w wyszukiwarkach w długoterminowej perspektywie.

Pamiętaj o merytorycznych treściach

Oczywiście CTA i odpowiedni “marketing” treści ma duże znaczenie. Jednocześnie, żeby ludzie kliknęli link to artykuł, który napiszesz, musi ich zaciekawić i wnieść wartość w ich życie. Zadbaj o to, żeby poziom merytoryczny artykułu był możliwie najwyższy.
Dzięki temu więcej osób nie tylko przeczyta twój artykuł, ale zapamięta Cię i twoją markę jako autora wartościowych treści.

SEO też jest ważne

Merytoryczne treści najlepiej połączyć z dbaniem o zasady SEO w artykule. Z prostego powodu, jeżeli artykuł, który napiszesz, będzie wysoko w Google, to będzie dawał pasywny ruch na twojej stronie internetowej, nawet przez wiele miesięcy po tym, jak zostanie opublikowany.
Dodatkowo też link pozyskany z takiej strony będzie lepiej wpływał na widoczność twojej witryny w wyszukiwarce Google.

Ustal szczegóły współpracy z portalem

Wiele stron tematycznych korzysta z reklam Google AdSense. W ten sposób zarabiają oni na stronie. Zastanawiasz się co w tym złego?
Odpowiedź jest bardzo prosta — w takich boxach reklamowych mogą wyświetlać się reklamy twojej konkurencji. A to oznacza, że osoba zainteresowana produktem X będzie chciała zdobyć na jego temat informacje i przeczyta artykuł, który Ty napisałeś, jednak w nim wyświetli się reklama twojej konkurencji! Tego byś z pewnością wolał uniknąć. Dlatego też zadbaj o to, żeby z twojego artykułu usunąć takie boxy reklamowe. Warto nawet za to więcej zapłacić.

Dodatkowa reklama graficzna

Jeżeli na stronie, z której usług korzystasz, wyświetla się reklama graficzna, to możesz to bardzo prosto wykorzystać. Przygotuj po prostu taką formę reklamy i umieść ją dodatkowo w swoim artykule. Dla większości czytelników będzie ona czymś naturalnym, natomiast część z nich się zainteresuje tą formą reklamy.
Nie bez przyczyny mówi się, że obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Czasem reklama graficzna potrafi znacząco podnieść konwersję. Umożliwia dotarcie do osób, których nie zaciekawi główna część artykułu.
Taką formę reklamy możesz wykorzystać również w inny sposób. Gdy pojawi się nowy artykuł z interesującej Cię branży, możesz skontaktować się z serwisem, na którym on się pojawił i zapłacić za wstawienie twojej reklamy graficznej. Być może taka forma reklamy okaże się bardzo skuteczna w twoim przypadku.

Działania pośrednie

Przygotuj ścieżkę konwersji

Sam artykuł to tylko jeden z elementów, które wpływają na to, jaką konwersje będą miały twoje działania content marketingowe. Odpowiednie jego przygotowanie, to podstawa, jednocześnie nie możesz zapomnieć o pozostałych elementach, takich jak:

  • Odpowiednie przygotowanie strony, do której prowadzi link z artykułu.
  • Zadbanie o to, żeby wszystko poprawnie funkcjonowało.
  • Przygotowanie odpowiednio technicznie strony, możesz dodać np. exit pop-up, żeby zatrzymać osoby opuszczające twoją witrynę.

To wszystko również wpłynie na to, jaki zysk da Ci kampania content marketingowa. Najlepiej będzie, jeżeli zapiszesz sobie każdy krok, jaki musi pokonać osoba, która czyta twój artykuł w innym serwisie, żeby dokonała przez Ciebie pożądanej akcji. Następnie zadbaj o odpowiednia optymalizacje każdego z etapów tej podróży.
Pomocne będą przy tym narzędzia takie jak Google Analytics, czy też HotJar, które pokażą Ci, jak zachowują się użytkownicy na twojej stronie internetowej.

Analizuj ruch

Analiza ruchu zwiększa efektywność content marketingu

Gdy prowadzisz kampanie content marketingowe, to zwykle nie publikujesz jednego artykułu, lecz wiele. Dlatego też analizuj to, skąd pochodzi ruch na twojej stronie internetowej.
Dzięki temu ze wszystkich serwisów, na których publikowałeś swoje oferty wybierzesz te, które dają Ci największe korzyści, czyli największy i najbardziej wartościowy ruch.
Warto tutaj wykorzystać śledzenie UTM w Google Analytics. Dzięki niemu możesz każdemu linkowi nadać specjalny parametr, a to pozwoli Ci na dokładniejszą analizę ruchu, a dzięki temu wyciągniesz lepsze wnioski.

Remarketing

Dzięki wykorzystaniu linków z parametrem UTM możesz przeprowadzić bardzo dokładny remarketing. Do osób, które kliknęły w link prowadzący do twojej witryny możesz przygotować specjalną kampanię reklamową.
Możliwości na stworzenie takiej kampanii jest sporo. Osobom, które odwiedziły twoją stronę, lecz nie wykonały pożądanej przez Ciebie akcji, możesz dać jakiś prezent, albo rabat na zakupy. Jednocześnie taka kampania reklamowa jest znacznie skuteczniejsza ze względu na precyzyjnie dobraną grupę docelową.

Zadbdaj o skuteczny content marketing

Jak widać, na dobrą kampanię content marketingową składa się wiele elementów. Jednocześnie warto o nie wszystkie zadbać. Dzięki nim zyskasz zarówno w długoterminowej, jak i krótkoterminowej perspektywie.
Warto przyłożyć się do odpowiedniej organizacji działań content marketingowych, ponieważ dzięki temu zmaksymalizujesz zyski, jakie dają takie kampanie.