Remarketing AdWords to przydatne narzędzie, które pozwoli dotrzeć do klientów, którzy opuścili naszą stronę. Sprawdź jakie są skuteczne strategie remarketingowe, które zwiększą skuteczność naszych działań.
Promowanie i reklamowanie produktów i usług w Internecie jest jedną z najpopularniejszą form nowoczesnego marketingu. A remarketing jest coraz częściej wykorzystywany, aby zdobyć utraconego wcześniej klienta. Pozwala on na wyświetlenie reklamy osobom, które odwiedziły naszą witrynę i zachęca ich do wykonania interakcji – zrobienia zakupów, powrotu do porzuconego koszyka czy zapisania się do newslettera. Wybranie grupy docelowej w remarketingu Google zwiększa szansę powodzenia kampanii reklamowej.
Rodzaje remarketingu Google
Remarketing Google posiada takie opcje jak:
- Remarketing standardowy – wyświetla reklamy osobom, które wcześniej odwiedziły naszą stronę
- Remarketing dynamiczny – jest generowany automatycznie, to reklamy o charakterze spersonalizowanym
- Remarketing wideo – reklamy wyświetlają się osobom, które oglądały wcześniej nasze filmy na YouTube, bądź przeglądały nasz kanał
- Remarketing w aplikacjach mobilnych – reklamy są wyświetlane na aplikacjach mobilnych, związane są z siecią reklam Google
- Remarketing Customer Match – wyświetla reklamy oparte na listach adresów e-mail
- Listy remarketingowe dla reklam w sieci wyszukiwania – wyświetla reklamy osobom, które po opuszczeniu strony dalej szukają informacji w wyszukiwarce Google.
Najciekawsze strategie działania dla listy remarketingowej
To bardzo ważne, aby klient, który opuścił nasza stronę, ponownie do nas trafił. Dlatego warto poświęcić czas i zaangażować się w kampanię remarketingową, która przyniesie określone rezultaty. Przedstawiamy kilka sprawdzonych kampanii marketingowych, które pomogą odzyskać klienta.
Strategie dla listy remarketingowej:
- Podstawowym zadaniem remarketingu AdWords jest docieranie do wszystkich użytkowników witryny
- Przygotowanie osobnej listy remarketingowej do różnych kategorii produktów lub usług pozwoli na bezpośrednie przekierowanie użytkownika do poszczególnej kategorii sklepu
- Odzyskanie klientów, którzy porzucili koszyk
- Zachęcanie do zakupu innych produktów
Strategie reklamowe:
- Reklamy powinny być dostosowane do wybranej grupy docelowej, pasować do wyglądu strony i zawierać wezwanie do działania, na przykład – zapisz się do newslettera, wykorzystaj kupon rabatowy
- Google oferuje bezpłatną galerie reklam, która ułatwia wykonanie reklamy. W bazie znajduje się mnóstwo gotowych szablonów, które możemy wykorzystać. Dzięki możliwości personalizacji reklamy mogą być dopasowane do wyglądu strony. Powinna też być dostosowana do konkretnych list remarketingowych
- Możliwość dotarcia do odbiorców za pomocą wszystkich rozmiarów i formatów reklam
Strategie ustalania stawek:
- Optymalizator konwersji pomoże zoptymalizować liczbę konwersji – optymalizacja stawek w czasie rzeczywistym przy stawce CPC pozwala na zmaksymalizowanie zwrotu inwestycji
- Ustalenie wyższej stawki dla listy remarketingowej ma większe szanse na dotarcie do większej ilości klientów, dzięki lepszej widoczności reklam
Strategie ogólne:
- Reklama wyświetlana jest w jak najkrótszym czasie po odwiedzeniu strony
- Wydłużenie okresu członkostwa list zwiększa zaangażowanie wizytatorów w konkretnym okresie. Im dłuższy okres tym większa liczba uczestników na liście remarketingowej
- Zwiększenie zasięgu językowego i lokalizacyjnego
- Reklama wyświetla się tylko wtedy, kiedy użytkownik ma szansę ją zobaczyć
Strategie długoterminowe:
- Zwiększenie liczby użytkowników, których można dodać do list remarketingowych
- Inwestycja w reklamy na witrynach, które osiągają dobre wyniki
Nie ma złotego środka, który pozwoli wybrać idealną strategię dla naszej firmy. Musimy przeanalizować i sprawdzić, która z nich będzie najlepiej dopasowana do naszej branży.