Wysoka jakość artykułów – jeśli coś robisz, rób to dobrze

Przygotowanie wysokiej jakości artykułu

Jeszcze nie tak dawno spam był podstawą pozycjonowania stron. Dzisiaj zasady są zupełnie inne. Teksty zapleczowe o niskiej jakości przynoszą więcej szkód niż pożytku. SEO i inne narzędzia marketingowe wymagają o wiele więcej pracy.

Kiedyś wszyscy stawiali na ilość, nie na jakość. Dzisiaj jeden dobry link, może przynieść lepsze wyniki niż setka linków-spamów. Pozycjonowanie też odbywa się zupełnie inaczej. Google stało się bardziej wymagające co do jakości linków i tekstów. Tworzenie ich na niskim poziomie może dodatkowo skutkować karą, która sprawi, że nasza strona będzie niewidzialna w wyszukiwarce. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o karach Google, zapraszamy do tego artykułu.
Dlaczego warto inwestować z linki na poczytnych i wysoko wypozycjonowanych portalach?

Linki o wysokiej i niskiej wartości

Łańcuch
Linkowanie to ważny element tworzenia strony

Niektórzy wciąż stawiają na ilość. Wielu z pozycjonerów sądzi, że osiągnięcie miejsca w TOP10 w Google jest niemożliwe bez dużej ilości linków niskiej jakości. Przynoszą one szybkie efekty i są tanie w pozyskiwaniu. Jednak szybko może odwrócić się to na naszą niekorzyść.
Pozyskiwanie linków wysokiej jakości daje długofalowe wyniki. Taki link przez lata będzie podbijał naszą stronę w rankingu. Nie grozi nam też żadna kara od Google. Dodatkowo zwiększy też faktyczny ruch na stronie, którą zaczną odwiedzać internauci zaciekawieni naszym tematem.

Cena = jakość

Jeśli chcemy wykonać strategie biznesowe, zawsze musimy wziąć pod uwagę koszt inwestycji. Za linki wysokiej jakości, najczęściej musimy zapłacić. Jednak biorąc pod uwagę, że jeden taki link będzie przynosił nam zyski przez długie lata, co zapewni nam stabilną pozycję, jest to opłacalne.
Linki słabej jakości są zdecydowanie tańsze do pozyskania. Jednak szybko ulegają skasowaniu. Takie linki znajdują się najczęściej w komentarzach, stronach spamowych i innych mało trwałych witrynach. Google narzuca też usuwanie takich linków, dlatego nie dziwmy się, kiedy linki niskiej jakości zaczną masowo znikać. Dodatkowo, jeśli nasza strona zostanie ukarana za uzyskiwanie linków niskiej jakości, powrót do wysokiej pozycji w wyszukiwaniu będzie bardzo trudny, a czasami wręcz niemożliwy.

Artykuły sponsorowane kluczem do pozyskania linków wysokiej jakości

Umieszczenie artykułu sponsorowanego na znanej, wartościowej witrynie to łatwy, choć niekoniecznie tani sposób na pozyskanie linku wysokiej jakości.
Jakie zalety ma pozyskanie linku z artykułu sponsorowanego?

  • Link jest widoczny dla realnych użytkowników, a nie tylko robotów Google, co zwiększa nasz ruch na stronie
  • Nasza strona zdobywa większą wartość dla Google
  • Link do strony znajduje się w artykule, który tematycznie nawiązuje do naszej branży
  • Link pozostaje zamieszczony na stronie na wiele lat

Jak widać plusy posiadania linku wysokiej jakości daje duże korzyści. Dlatego też coraz więcej pozycjonerów wybiera tę opcję. Można skorzystać też z wciąż rosnącej popularności blogerów i vlogerów. Często przystają na wymianę barterową, więc koszt pozyskania takiego linku nie będzie dla nas wysoki. Więcej na ten temat w tym artykule.

Dlaczego oszczędzanie na tekstach nie jest dobrym pomysłem?

Pieniądze oszczędności
Nie warto oszczędzać na treściach

Jeśli zainwestujemy w publikację artykułu na innej witrynie, będzie nas to kosztować od 50 do nawet kilku tysięcy złotych, w zależności od jej popularności i liczy odwiedzin. Taki link będzie bezpieczny dla naszej strony i zagwarantuje profity na długi czas. Link zamieszczony w artykule, który nie ma żadnej wartości może zostać uznany za spam i szybko usunięty.
Artykuł sponsorowany może przynieść nie tylko korzyści dla pozycjonowania. Dobrze napisany tekst, może być doskonałym sposobem na poprawienie PR firmy i zwiększenia świadomości marki. Słaby tekst może tylko zrazić do nas potencjalnych klientów, którzy przez pryzmat napisanej treści stworzą sobie o nas niezbyt miłe zdanie.
Treści bez wartości oznaczają też brak szacunku nie tylko dla wydawcy, ale i dla czytelników. Większe portale na pewno nie zdecydują się na publikację takiego artykułu. A jeśli któryś wydawca opublikuje niskiej jakości tekst, przyniesie to same problemy nam i wydawcy, ponieważ nikt nie lubi marnowania czasu na czytanie tekstów bez żadnego sensu oraz wartości.
Co pozwoli nam osiągnąć najlepsze korzyści przy pisaniu tekstów?

  • Stosowanie naturalnych linków zgodnie z kontekstem
  • Wybranie jednego rodzaju artykułu – artykułu sponsorowanego, artykułu eksperckiego z nawiązaniem do produktu lub usługi czy artykuł ekspercki z linkiem w stopce
  • Oznaczenie artykułu jako sponsorowanengo – jest to uregulowane przez prawo prasowe
  • Pisanie tekstów zgodnych z tematyką witryny
  • Pisanie teksów wartościowych i merytorycznych
  • Wykorzystanie artykułu sponsorowanego, jako promocję marki