Dotychczasowa strategia SEO przynosi efekty, a Ty zastanawiasz się, czy zwiększenie warto zainwestować więcej? A może – dopiero zaczynasz i nie wiesz, czy budżet jest wystarczający? Czytaj dalej i dowiedz się, co jakie działania w zakresie pozycjonowania są konieczne, a także – kiedy warto zdecydować się na zwiększenie kosztów przeznaczonych na SEO.
Podstawowe działania z zakresu pozycjonowania
Decydując się na działania z zakresu pozycjonowania strony, warto wiedzieć, które z nich są szczególnie ważne, a także – czy wszystkie zostały wykonane w Twojej witrynie. Jeśli z powodu oszczędności zrezygnowałeś z któregoś z działań podstawowych, rozważ zwiększenie budżetu na SEO.
On-site – uważne działania w witrynie
Dobrze wypozycjonowana witryna wymaga uważnych działań, podejmowanych bezpośrednio na stronie. Konieczny jest nie tylko unikalny i atrakcyjny content, nacechowany prawidłowo odmienionymi frazami kluczowymi, ale także – optymalizacja meta znaczników, poprawa szybkości ładowania strony oraz wprowadzenie prawidłowych przekierowań.
Off-site – działania podejmowane poza witryną
Linkujesz do strony, którą chcesz wypozycjonować? Takie działanie ma sens pod warunkiem, że robisz to dobrze. W działaniach off-site, czyli podejmowanych poza witryną, chodzi nie o same linki, a o ich jakość, chociaż jeszcze do niedawna Google promowało liczbę linków i tolerowało również te, wyglądające bardzo sztucznie. Spam w publikowanych treściach przestał być akceptowany dopiero po 2012 roku, kiedy Google wprowadziło algorytm Pingwin.
Content marketing, czyli idealna treść
Każdy właściciel strony internetowej za cel stawia sobie osiągnięcie takiego ruchu w witrynie, który będzie generował pożądane zyski. Wbrew przekonaniu niektórych, realizacja ambitnych założeń jest osiągalna, a przynosi ją profesjonalny content marketing, oparty na regularnym tworzeniu atrakcyjnych, interesujących i merytorycznych treści dla bardzo sprecyzowanej grupy odbiorców. Co decyduje o tak dużej popularności i mocy publikowanych treści? Przede wszystkim, rozwój mechanizmów blokowania reklam graficznych w Internecie. Jednak nie tylko. Wartościowe treści gwarantują ogrom możliwości, dopuszczając tworzenie między innymi artykułów, webinariów, podcastów, raportów i poradników. Co ciekawe, profesjonalny content marketing dopuszcza także marketing wirusowy, budujący świadomość marki, poprzez nakłonienie docelowej grupy odbiorców do samodzielnego rozpowszechniania informacji o tej marce.
Zwiększenie budżetu na SEO. Kiedy warto inwestować więcej?
Jako właściciel witryny masz świadomość, że konkurencja również inwestuje w działania SEO. Chcesz osiągnąć lepsze wyniki, jednak obawiasz się, że podstawowe działania SEO to za mało? Sprawdź, kiedy warto zwiększyć budżet SEO i dlaczego warto to zrobić.
Eliminacja konkurencji
Inwestując w SEO, inwestujesz w wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Wyprzedzając konkurencję, musisz mieć świadomość, że ta będzie chciała Cię wyprzedzić. W takiej sytuacji prawdopodobnie konieczne będzie systematyczne wzmacnianie podstron, na przykład poprzez aktualizację contentu albo poprawienie szybkości ładowania się strony lub poprawienie załączonych grafik. Decydując się na zwiększenie budżetu na SEO, będziesz mógł dokupić dodatkowe treści (unikane, nacechowane frazami kluczowymi i stworzone pod konkretną grupę docelową) lub zlecić ponowny audyt.
Pozycjonowanie na różnorodne słowa kluczowe
Zwiększenie budżetu na SEO ma sens także wtedy, gdy prowadzisz sklep internetowy, charakteryzujący się różnorodnym i bogatym asortymentem. Za przykład może posłużyć e-sklep z artykułami dziecięcymi. Śpioszki, wózki, przewijaki, smoczki, butelki, pajacyki, gryzaki i pieluszki to tylko część produktów, które proponujesz odbiorcy, a każda kolejna nazwa jest na wagę złota. Dlaczego? Powód jest prosty – im więcej słów-kluczy, tym więcej wejść z Google. Istotne są także frazy z długim ogonem, czyli rozbudowane i konkretne i to w nie szczególnie warto inwestować.
Poszerzenie działań SEO – jakie usługi przyniosą dodatkowe korzyści?
Decydując się na zwiększenie budżetu SEO, warto poszerzyć dotychczas realizowane działania o nowe usługi. W co warto zainwestować? Przede wszystkim – w UX. Działanie nie tylko zwiększy komfort przebywania użytkownika na stronie. Dzięki dodaniu tej usługi do działań SEO pozycjonowanie zapewni Twojej witrynie większą widoczność, a ona sama – zwiększy konwersję.
Budżet SEO, czyli za co płacisz
Zastanawiając się nad wysokością budżetu na SEO, warto uświadomić sobie, jakie działania obejmuje strategia. Zwłaszcza że pozycjonowanie i optymalizacja to nie tylko jakościowe linkowanie. Konieczne jest stworzenie wartościowego i unikalnego contentu, konsultacje i sporządzanie raportów. Kilkaset złotych niestety nie wystarczy, żeby znaleźć się w TOP10 w wynikach wyszukiwania Google. Niemniej – na pozycjonowaniu nie warto oszczędzać, a prowadzone dotychczas działania warto regularnie rozszerzać.