Media społecznościowe, a szczególnie Facebook stanowią podstawowy kanał komunikacji marki z Klientem. Właśnie dlatego prowadzenie profilu firmowego na tej platformie powinno być wpisane w strategię działania każdego biznesu, dla którego istotny jest nie tylko wizerunek w sieci, ale budowanie lojalnej i zaangażowanej społeczności. W tym celu, w pierwszej kolejności należy zadbać o to, by strona firmowa na FB była odpowiednio przygotowana. Pamiętaj, że działanie według określonych standardów zbliży Twoją firmę do sukcesu i sprawi, że wyróżni się na tle konkurencji. Jak prowadzić firmową stronę na Facebooku? Poznaj najważniejsze zasady, którymi warto się kierować prowadząc fanpage marki na FB. Zapraszamy!
Facebook strona firmowa- jak ją prowadzić? O czym warto pamiętać?
Choć wielu właścicieli firm i przedsiębiorstw zastanawia się, jak efektywnie prowadzić stronę firmową na FB, jednak nie ma na to uniwersalnej metody. Wszystko zależy od wielu kwestii, a przede wszystkim od rodzaju branży. Duże znaczenie mają również: czas, budżet, grupa docelowa itd. Prawdę mówiąc czynników, które należy wziąć pod uwagę mierząc swoje możliwości jest mnóstwo! Można jednak wyróżnić kilka najważniejszych działań, które mają dużą szansę wzbudzić większe zainteresowanie wśród odbiorców.
Uzupełnij profil swojej marki
Założyłeś fanpage na Facebooku i zastanawiasz się co dalej? W kolejnym kroku powinieneś dokładnie uzupełnić informacje o Twojej marce, a więc określić profil działalności, poinformować odwiedzjących od jakiego czasu działa Twoja firma, wskazać gdzie znajduje się siedziba oraz dodać aktualne dane kontaktowe. Jeśli prowadzisz sklep online, pamiętaj o konfiguracji zakładki „Sklep”, gdyż dzięki niej Klienci będą mogli przeglądać Twoje produkty/ usługi bez konieczności opuszczania Facebooka. Klikając w konkretną ofertę sprzedaży, Klient może przejść do strony internetowej i sfinalizować proces zakupowy. Na uwagę zasługuje również sekcja „Nasza historia”, w której użytkownicy mogą dowiedzieć się nieco więcej na temat firmy. Możesz umieścić tam np. informacje dotyczące pomysłu stworzenia Twojego biznesu, jego głównych misji, oferty czy korzyści dla Klientów.
Zadbaj o pozytywne odczucia wizualne
Profil firmy na Facebooku powinien przyciągać internautów zarówno angażującą treścią, ciekawą i korzystną ofertą, jak i wywoływać pozytywne odczucia wizualne. Warto zadbać o to, aby wszystkie elementy były ze sobą spójne- zdjęcie w tle, avatar, grafika opisująca produkty oraz publikacje. Najlepszym rozwiązaniem jest zbudowanie własnej, indywidualnej strategii wizualnej i współpraca z doświadczonym i kreatywnym grafikiem. Korzystając z usług naszej agencji marketingowej zdecydowanie łatwiej będzie Ci utrzymać spójny wygląd fanpage’a na Facebooku i pozyskać nowych Klientów.
Stosuj grafikę o odpowiednim rozmiarze
Jeśli zastanawiasz się, jak dobrze prowadzić stronę firmową na Facebooku, musisz także zwrócić uwagę na rekomendowane wymiary grafik, wykorzystywane w social mediach. Dzięki takiemu rozwiązaniu unikniesz przykrych niespodzianek, a wszystkie Twoje publikacje będą wyświetlać się tak, jak powinny!
Ważne! Pamiętaj, że na Facebooku ciągle zachodzą zmiany. Z tego powodu należy na bieżąco śledzić nowe zalecenia dotyczące właściwego dostosowywania rozmiarów grafik do postów.
Regularnie publikuj posty
Systematyczna i odpowiednia publikacja, to klucz do sukcesu! Możesz ułatwić sobie zadanie m.in. poprzez przygotowanie kalendarza treści, w którym zapiszesz wszystkie posty, które masz zamiar opublikować w określonym czasie. Kalendarz treści sprawi, że regularna komunikacja z odbiorcami zostanie utrzymana. Co więcej? Nie przegapisz żadnej okazji, święta czy innego ważnego wydarzenia by promować swój produkt. Więcej nie zawsze znaczy lepiej! Znacznie lepszym rozwiązaniem jest mniejsza liczba, lecz jakościowych postów.
Publikuj posty zachęcające do aktywności
Zastanawiasz się, jak promować swoje produkty bądź usługi, aby wywołać aktywność u użytkowników? Po pierwsze, postaw na różnorodne publikacje, które nie tylko dostarczają rozrywki np. w postaci rebusów, ale pozwalają odkryć coś nowego, a co najważniejsze zachęcają do „call to action”. Pomysłów na kreatywne wykorzystanie produktów jest mnóstwo, a jedyną granicą jest Twoja własna wyobraźnia.
Publikuj posty według obowiązujących zasad
Prowadzenie firmowej strony na FB wiążę się z przestrzeganiem określonych zasad i regulaminów. W żadnym wypadku nie publikuj treści niezgodnych ze Standarami Społeczności Facebooka. Dlaczego? Otóż, jest to zbiór zasad, którymi należy bezwzględnie się kierować podczas aktywności w tym medium społecznościowym. Zasady FB dotyczą takich zagadnień jak: zachowania sprzeczne z prawem, przemoc, bezpieczeństwo, integralność i autentyczność, treści budzące pewne zastrzeżenia, poszanowanie własności a także prośby dotyczące treści. Przedstawiamy skrót najważniejszych treści, których nie wolno publikować i promować na Facebooku:
- Treści zawierające lub sugerujące nagość- wyjątek stanowi publikowanie materiałów prezentujących nagie posągi
- Wulgarne, obraźliwe i drastyczne treści (skierowane do cech odbiorców, orientacji seksualnej, wyznania bądź rasy)
- Treści, które zawierają nieprawdziwe, sensacyjne sformułowania
- Treści propagujących narkotyki, alkohol oraz wyroby tytoniowe i e- papierosy
- Tekstów i grafik odnoszących się w sposób bezpośredni do wyglądu odbiorcy
- Suplementów diety i produktów służących zdrowiu
- Produktów i akcesoriów przeznaczonych dla osób dorosłych
- Środków antykoncepcyjnych
- Broni, petard oraz fajerwerków
- Podróbek znanych marek’
- oraz wiele innych
UWAGA! Za nieprzestrzeganie zasad Facebooka i ich notoryczne łamanie, portal może nałożyć na Ciebie dotkliwe kary, włącznie z blokadą fanpage’a.
Staraj się unikać drażliwych tematów
Istotne jest, aby reagować na nowe trendy, ale jednocześnie unikać zbyt drażliwych tematów. Nieoceniona jest kreatywność, ale również zdrowy rozsądek. Czy dobrze jest reagować na każde wydarzenie? Nie! Owszem, możesz wykorzystać pojawiające się okazje, ale odpuść sobie drażliwe i kontrowersyjne tematy, które mogą obrazić lub zniechęcić odbiorców do Twojej firmy.
Szanuj wszystkie opinie, również te negatywne
Prowadząc stronę firmową na Facebooku pamiętaj, aby zawsze liczyć się ze zdaniem Klientów, nawet jeśli ich opinia nie jest pozytywna. Facebook pozwala użytkownikom wystawiać opinie i rekomendacje zarówno pozytywne, jak i negatywne. To skuteczna wskazówka dla osób, które mają po raz pierwszy kontakt z Twoim biznesem. W przypadku negatywnej rekomendacji, zawsze staraj się wyjaśnić całą sytuację. Co więcej? Jeśli okaże się, że wina leży po Twojej stronie, zaproponuj pewną formę rekompensaty.
Ważne! Negatywną rekomendację można zgłosić do usunięcia wyłącznie w przypadku, gdy narusza zasady społeczności bądź kiedy dotyczy produktów/ usług, które firma nie oferuje.
Dbaj o bezpieczeństwo
Niestety cyberatak czy włamanie na konto osobiste mogą nie tylko zrujnować wizerunek Twojej firmy, ale wpędzić Cię w bardzo duże problemy. Jednak nic straconego! Możesz temu zapobiec m.in. poprzez zastosowanie uwierzytelniania dwuskładnikowego. Co to takiego? Jest to specjalna zabezpieczająca funkcja, która ma za zadanie zapobiec kradzieży konta i hasła dostępu. Zastanawiasz się, na czym to polega? W trakcie każdego logowania na nowym urządzeniu, konieczne jest potwierdzenie za pomocą specjalnego kodu. Alert informujący o próbie logowania wysyłany jest na Twój adres e- mail. Jeśli okaże się, że to nie Ty starałeś się zalogować do strony firmowej na FB, koniecznie ustaw nowe hasło i wzmocnij swoje bezpieczeństwo!
Wdrożenie przedstawionych w powyższym artykule dobrych praktyk sprawi, że Twój firmowy fanpage na Facebooku nie tylko zainteresuje odbiorców ofertą, ale w efekcie zacznie sprzedawać! Jeśli zależy Ci na profesjonalnej obsłudze fanpage, koniecznie zapoznaj się z naszą ofertą. Dbałość o profil marki na FB i jego kompleksowa obsługa wzmocnią wizerunek Twojego biznesu i zostaną pozytywnie odebrane przez ciągle zmieniające się algorytmy Facebooka. Zapraszamy serdecznie.