Prowadzisz swój własny sklep internetowy? A może dopiero planujesz zacząć? Jeśli tak, to koniecznie przeczytaj ten artykuł, w którym omówię kilka najważniejszych i najczęstszych błędów w prowadzeniu e-sklepów, które utrudniają rozwój.

Więcej produktów = lepiej

Błędy wpływają negatywnie na zyski

Wielu przedsiębiorców myśli, że im więcej będą oferować produktów, tym większy zysk osiągną. W końcu klient, który kupi jedną rzecz, może przy okazji kupić inną. Jednak nie do końca jest to prawda. Takie rozwiązanie sprawdzi się w przypadku znanych sklepów takich jak Media Markt, Empik, czy też platform handlowych jak allegro, czy też eMag. Jednak w przypadku małych, nowo-powstających sklepów rzadko jest to możliwe.

Dlaczego? Przede wszystkim więcej produktów, to wyższe koszty prowadzenia sklepu. Znacząco rosną wydatki związane z magazynowaniem. Należy również zauważyć, że produkty z różnych kategorii wiążą się z wyższymi kosztami marketingu, żeby te produkty sprzedać.

Dlatego też o wiele lepiej jest się specjalizować i dopiero z czasem, stopniowo rozszerzać asortyment w swoim sklepie.

Brak sprecyzowanej kampanii marketingowej

Żeby sklep przynosił zysk, konieczna jest sprzedaż, a żeby do niej doszło, trzeba ściągnąć do swojego sklepu internetowego ruch. Niemożliwe jest osiągnięcie sukcesu bez odpowiedniego marketingu.

Niestety wielu przedsiębiorców działa tu bardzo chaotycznie. Częste błędy to umniejszanie roli marketingu i spychanie go na drugi plan oraz próba robienia wszystkiego po trochu. Gdy chcesz, żeby twoja firma prowadziła blogi, vlogi, była obecna na Facebooku, Instagramie, twitterze, snapchacie, TikToku i jeszcze w innych mediach społecznościowych to potrzebujesz albo bardzo dużo czasu, albo dużych budżetów marketingowych. Zwłaszcza jeśli ma to być robione profesjonalnie.

Wizerunek twojej firmy powinien być przemyślany i prowadzone działania marketingowe również, tylko w ten sposób będą one przynosić oczekiwane rezultaty.

Bezmyślna walka ceną

Obniżanie cen, żeby posiadać najbardziej konkurencyjną ofertę, jest znanym zabiegiem, jednocześnie często przecenianym. Przede wszystkim pamiętaj, że nawet jeśli oferujesz produkty najtaniej w sieci, to cały czas musisz zadbać o odpowiedni marketing. Bez tego aspektu twoi potencjalni klienci nie będą nawet wiedzieć o istnieniu twojej firmy. Ponadto, jeśli masz zamiar konkurować ceną, to upewnij się, że aby na pewno twój biznes jest opłacalny. Przeczytaj artykuł o optymalizacji kosztów, jest on szczególnie istotny w takiej sytuacji. Odpowiednio optymalizując wydatki, faktycznie można oferować produkty taniej i cały czas zachować rentowność.

Jednocześnie dla klientów często znaczenie mają inne aspekty takie jak zaufanie do sklepu, w którym kupują, dodatkowe usługi, czy też profesjonalna obsługa klienta. Warto to przemyśleć i zastanowić się, czy nie lepiej oferować wyższych cen, a wyróżnić się czymś innym.

Podsumowanie

To są 3 najważniejsze błędy w prowadzeniu sklepów internetowych. Oczywiście istnieje bardzo wiele innych aspektów, o których warto pamiętać. Znajdziesz je na naszym blogu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *