Co warto wiedzieć o e-learningu?

Co warto wiedzieć o e-learningu?

Zarabianie na swojej wiedzy jest tym, co jeszcze kilka lat temu wydawało się niektórym osobom dziwne. Dzisiaj coraz więcej osób pisze swoje książki, nagrywa kursy, tworzy w internecie, innymi słowy — zarabia na wiedzy. Co warto wiedzieć o e-learningu i w jaki sposób można na tym zarabiać?

Czym właściwie jest e-learning?

e-learning pozwala uczyć się z dowolnego miejsca

W tym miejscu można by przytoczyć słownikową definicję e-learningu, która opisałaby jednoznacznie, czym on jest. Jednak postarajmy się wyjaśnić krótko i treściwie czym jest e-learning. W skrócie jest to nauka z wykorzystaniem komputera (a coraz częściej też telefonu) i internetu, dzięki której nie musisz uczestniczyć fizycznie np. na szkoleniu, a możesz zdobyć informacje w nim zawarte.

Dzisiaj e-learning bardzo się rozwinął i przyjmuje różne formy. Nie ogranicza się tylko i wyłącznie do nagranych kursów online, które uczestnik kursu może pobrać. Coraz popularniejszą formą e-learningu są m.in. webinary. Zresztą pewną formą e-learningu są też eksperckie blogi, np. Ty, czytając ten artykuł, zdobywasz wartościowe informacje. Taka forma zdobywania wiedzy jest wygodna i coraz chętniej wybierana nie tylko przez młodsze pokolenia.

Dlaczego e-learning?

Warto zastanowić się, dlaczego wybrać właśnie e-learning, a nie inne formy sprzedawania swojej wiedzy? Powodów jest kilka, jako najważniejsze trzeba uwzględnić:

  • Znacznie niższe koszty początkowe – żeby wydać swoją książkę, potrzebujesz albo wydawnictwa, albo swojego kapitału. W przypadku e-booka nie potrzebujesz praktyczne żadnej inwestycji.
  • Możliwość dotarcia do ludzi z całego świata — nawet jeżeli tworzysz treści tylko po polsku, to możesz trafić do Polaków, którzy mieszkają np. w USA. Gdybyś prowadził np. lekcje angielskiego w swoim mieście, to takiej możliwości byś nie miał.
  • Wyższe zyski — biznes e-learningowy możesz prowadzić z domu, a to oznacza, że odchodzą koszty wynajmu sali, biura, czy też dystrybucji fizycznej swoich produktów.
  • Możliwość działania w mniejszych niszach — jeżeli chcesz prowadzić szkolenie w mało popularnej niszy np. dekoracyjne przycinanie roślin, to znalezienie chętnych w swojej okolicy mogłoby być trudne. Natomiast internet daje Ci znacznie większe możliwości dotarcia do potencjalnych zainteresowanych.
  • Zmiany społeczne — wiele ludzi chętniej przerobi kurs online, niż weźmie udział w konferencji na żywo. Nauka elektroniczna jest po prostu znacznie popularniejsza i coraz chętniej ludzie z niej korzystają.
  • Biznes e-learningowy jest łatwo skalowalny. Jeżeli tworzysz kurs online, to nie ma większego znaczenia czy dotrzesz z nim do 10 osób, czy do 1000 osób, ponieważ koszty dostarczenia go i tak są takie same.
  • Biznes e-learningowy pozwala na pasywne dochody – możesz sprzedawać produkty, nawet będąc na wakacjach. Zwłaszcza jeżeli zlecisz zajmowanie się marketingiem innym osobom.

Czy każdy może działać w branży e-learningu?

Wiele osób obawia się tego, że nie ma wystarczającej wiedzy, żeby zarabiać w branży e-learningu. Prawda jest jednak taka, że nie musisz być najlepszy w branży, nie musisz być specjalistą, żeby móc zarabiać na wiedzy.

Oczywiście nie można też popadać w drugą skrajność – żeby zarabiać na wiedzy, musisz ją najpierw sam posiadać. Jednak dzisiaj zdobywanie informacji jest bardzo proste, dlatego ważne jest, żeby jakiś temat Cię zainteresował, ponieważ zdobycie wiedzy wymaga tylko twojego czasu, a gdy już ją zdobędziesz, to i tak wiesz więcej niż większość osób, dla których temat jest obcy.

Dlatego odpowiedź na to czy każdy może działać w branży e-learningu, jest jak najbardziej twierdząca. Najważniejszy warunek, jaki musisz spełnić to cały czas się rozwijać, zdobywać nową wiedzę w danej branży. To jest podstawa tego, abyś osiągnął sukces w tej branży. Ważne jest również dbanie o marketing — przebicie się przez rynek jest trudne, jednak gdy zaczniesz zdobywać pierwszych klientów, to będzie łatwiej. Dlatego warto rozwijać się w dziedzinie marketingu, albo korzystać z pomocy firm zajmujących się marketingiem.

Podsumowanie

Branża e-learningu, podobnie jak branża e-usług ma w sobie bardzo duży potencjał. Wiąże się to przede wszystkim z niskimi kosztami wejścia oraz z tym, w jakim kierunku idą zmiany w naszym społeczeństwie. Coraz więcej osób chce zdobywać wiedzę przez internet, dlatego też jest to szansa dla wielu osób przedsiębiorczych.