Wysłanie towaru do klienta to pozornie banalna rzecz. Po prostu zapakujesz zamówienie i je wysyłasz. Nie ma w tym żadnej filozofii. Jednak czy aby na pewno? Przyjrzymy się temu aspektowi w tym artykule.

Podstawa — odpowiednio zabezpiecz produkty

Kluczowe jest bezpieczeństwo przesyłki

Absolutną podstawą podczas wysyłania zamówień jest odpowiednie zabezpieczenie przesyłanych produktów. Może się to wydawać trywialne, ale cały czas zdarzają się sytuacje, w których przesyłane produkty latają po całej paczce. Odpowiednie zabezpieczenie produktów jest szczególnie ważne w przypadku elektroniki, czy też produktów, które są narażone na zniszczenie. Jednocześnie, nawet jeśli wysyłasz np. pastę do zębów, czy też inny produkt, któremu nic się nie stanie, to odpowiednie zabezpieczenie przesyłki wpłynie pozytywnie na twój wizerunek w oczach klienta.

Wygląd ma znaczenie

Pierwsza styczność klienta z twoją firmą odbywa się na etapie wejścia na stronę. Dlatego też sklepy internetowe powinny być odpowiednio zaprojektowane. Kolejnym, kluczowym elementem jest natomiast odebranie paczki.

Dlatego postaraj się o to, żeby była ona odpowiednio zapakowana — towary wrzucone chaotycznie nie są dobrym pomysłem. Elegancja, prostota pozwolą zbudować pozytywny wizerunek marki.

Wykorzystaj ekotrend

W ostatnim czasie możemy zauważyć nasilenie trendów ekologicznych. Ludzie stają się coraz bardziej świadomi wpływu naszej cywilizacji na planetę i chcą ekologicznych rozwiązań. Prawo również kładzie coraz większy nacisk na zmniejszoną produkcję śmieci, więc wdrożenie ekologicznych metod pakowania produktów może zaowocować również w przyszłości.

Jak to zrobić? Przykładowo, zamiast folii bąbelkowej możesz użyć papieru wypełniającego albo wełny drzewnej. W ten sposób nie tylko wpisujesz się w eko-trendy, ale również twoja paczka wyróżnia się na tle konkurencji.

Natomiast ekologiczne podejście możesz śmiało wykorzystać w swoich przekazach marketingowych, co również pozwoli Ci zyskać nowych klientów.

Zadbaj o marketing

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wykorzystać wysyłkę produktów do marketingu swojej firmy. W jaki sposób możesz to zrobić? Możliwości jest wiele:

  • List z podziękowaniami za zakup — niby banał, ale na niektórych zrobi pozytywne wrażenie.
  • Kupon na kolejne zakupy.
  • Drobny gratis — nie musi to być duży podarunek, wystarczy coś drobnego jak np. cukierek. Takie dodatki są bardzo pozytywnie odebrane przez klientów.

Warto zadbać o marketing, gdy przygotowujesz paczki dla klientów — większość osób nie spodziewa się tam reklamy. Ponadto większość firm nie wykorzystuje tego kanału marketingowego, więc możesz w ten sposób się wyróżnić.

Rodzaje dostawy

Warto dać swoim klientom różne opcje dostawy. Niektóre e-sklepy ograniczają się do jednej formy dostawy, jednak zdecydowanie lepszą opcją jest kilka rozwiązań. Opcją minimalną dziś powinna być dostawa kurierem oraz za pomocą paczkomatów – ta druga opcja przesyłki jest coraz popularniejsza w naszym kraju. Ciekawą alternatywą są usługi takie jak paczka w ruchu. Jeśli wysyłasz niewielkie produkty, to możesz również skorzystać z usług poczty polskiej.

Generalnie dla twoich klientów im więcej jest opcji dostawy, tym lepiej. Jednocześnie pamiętaj o tym, że zbyt duża różnorodność może być utrudnieniem logistycznym co przełoży się na koszty prowadzenia działalności. Dlatego dobrze jest szukać złotego środka.

Podsumowanie

Jak widać, wysyłanie paczek do klientów ma duże znacznie. Jeśli odpowiednio do tego podejdziesz, to stanie się to czymś więcej, niż tylko koniecznym etapem realizacji zamówienia, a zaczniesz czerpać z tego dodatkowe korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *