Copywriting – jak pisać językiem korzyści?

Copywriting – jak pisać językiem korzyści

Dotarcie słowem do wielu ludzi, których właściwie nigdy nie poznaliśmy, nie znamy też ich preferencji, a nawet imienia nie jest łatwe. Dlatego w pisaniu ofert i artykułów reklamowych warto wykorzystać język korzyści.

Co to jest język korzyści?

Pisanie językiem korzyści zwiększa sprzedaż

Język korzyści to technika, która metodą perswazji wpłynie na klienta. Pokazuje korzyści produktu lub usługi i zachęca do zakupu, co podnosi skuteczność tekstów i zwiększa sprzedaż.
Podczas pisania językiem korzyści dobrze jest stosować się do zasady CZK, czyli Cecha, Zaleta i Korzyść.
Weźmy pod lupę przedmiot, który ma być bohaterem naszego artykułu. Zastanówmy się, co posiada, że wyróżnia się spośród innych? Jakie jego cechy sprawią, że zachęcą do zakupu? Wystarczy znaleźć jedną rzecz, która będzie odpowiadać potrzebom odbiorcy i wyróżnić je ponad inne.
Większość ludzi przy zakupie kieruje się ceną produktu lub usługi. Dlatego nawet dość wygórowaną cenę musimy odpowiednio zareklamować. Jeśli wykażemy wiele cech, które pokazują ogromną korzyść z posiadania produktu, to nawet mimo wysokiej ceny klient zastanowi się nad zakupem. Będzie świetnie, jeśli przedstawimy produkt w sposób, że cena i tak jest wyjątkowo okazyjna patrząc na ilość zalet i korzyści, jakie ze sobą niesie jego posiadanie.

Jak napisać dobry artykuł reklamowy?

4 zasady, które warto wprowadzić do pisania artykułów sponsorowanych:

  1. Proste zdania

Pisanie zawiłych zdań z branżowymi sformułowaniami nie przyniesie nam nic dobrego. Piszmy proste zdania, które zrozumie każdy. Co ważne, nie opisujmy zalet, w które sami nie wierzymy – odbiorca od razu wyczuje fałsz.

  1. Wypunktowanie zalet

Pisząc tekst dłuższy niż połowa strony, możemy na sam koniec wypunktować wszystkie zalety po raz kolejny. Nasze wnioski ujęte i powtórzone w krótkich punktach jeszcze lepiej trafią do klientów. Dodatkowo, wielu ludziom nie chce się czytać całości i od razu przechodzą do wyróżnionej części tekstu.

  1. Formatowanie tekstu

Podczas pisania używajmy czasowników w stronie czynnej. Zdecydowanie lepiej dotrą do odbiorców. Zwracajmy się też bezpośrednio do nich stosując wyrażenia takie jak: zobacz, sprawdź, skorzystaj.
Długie akapity też nie są mile widziane. Najlepiej, żeby jeden akapit nie przekraczał 5 wersów. Tekst musi być atrakcyjny wizualnie, aby ktoś w ogóle chciał go przeczytać. Możemy wprowadzać też inne elementy przyciągające uwagę jak cytaty czy przykłady. Dokładnie aspekty związane z formatowaniem tekstu opisaliśmy w tym artykule.

  1. Potrzeby klientów

Zalety produktu powinny spełniać oczekiwania i potrzeby odbiorców. Dlatego postarajmy się wczuć w główną grupę odbiorców i zastanówmy się, co produkt zmieni w ich życiu. Ale nie skupiajmy się wyłącznie na największej grupie – pomyślmy, czy są też inne osoby, które chciałyby skorzystać z zalet tego produktu lub usługi.

Co może zaszkodzić w artykule reklamowym?

  1. Nie stosujmy tanich frazesów

Pisanie, że produkt jest super, idealny i tani nie przysporzy firmie klientów. Musimy skupić się na konkretnych potrzebach potencjalnych klientów i przedstawić im korzyści, jakie wniesie do ich życia opisywany produkt. Dobrze, jeśli podamy konkretne przykłady odwołując się do codziennego życia, na przykład „Jeśli często musisz przecierać szklanki szmatką, aby błyszczały, wystarczy, że użyjesz naszego płynu do naczyń, aby szybko uzyskać jeszcze lepszy efekt bez konieczności wycierania naczyń.

  1. Ogólniki

Nie stójmy wyrażeń takich jak wszyscy, każdy itp. Nasz artykuł powinien być skierowany do konkretnej osoby i dzięki temu trafi w samo sedno. Pamiętajmy, że jeśli coś jest dla wszystkich, to tak naprawdę dla nikogo.

  1. Najlepszy, najtańszy, najbardziej odpowiedni

Świadomość klientów jest coraz większa. Używając zbyt wielu przymiotników z przedrostkiem „naj” sprawimy, ze opisywany produkt nie będzie wiarygodny.