Dropshipping z roku na rok zyskuje w Polsce coraz większą popularność. Możliwości sprzedaży towarów bez ich posiadania, mały wkład we własny biznes oraz brak konieczności posiadania własnego magazynu to tylko niektóre z zalet, jakie składają się na łatwość otwarcia sklepu internetowego oraz rozpoczęcie działań w dropshippingu. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się jak zacząć dropshipping oraz na co warto zwrócić uwagę prowadząc ten model sprzedaży.
Organizacja dropshippingu w praktyce – jak wygląda?
Mimo, iż cała logistyka odbywa się poza obszarem Twojej działalności, jednak dużą rolę odgrywa organizacja zamówień. Najczęstszym a zarazem najlepszym wyjściem jest połączenie sklepu z systemem hurtowni, na co obecnie pozwala wiele nowoczesnych platform e-commerce. W efekcie połączenia systemów informacje o wszystkich zamówieniach złożonych przez Twoją stronę internetową trafiają bezpośrednio do panelu dostawcy. W oparciu o nie pracownicy hurtowni mogą kompletować produkty, drukować etykiety przewozowe oraz wydawać paczki kurierom.
Integracja z systemem dostawcy ma również swoje zalety, jeżeli chodzi o prezentację oferty kupującym. Za pomocą kilku kliknięć możesz pobrać wszystkie informacje o produktach do swojego sklepu online m.in. opis, ceny, parametry czy zdjęcia umożliwiając Klientom precyzyjne zapoznanie się z dostępnym asortymentem.
Jak zacząć dropshipping w kilku krokach?
Ustal zakres asortymentu do sprzedaży w ramach dropshippingu
Na początku należy wybrać produkty do sprzedaży w sklepie internetowym. Postaraj się znaleźć nisze, która będzie leżała w obrębie Twoich zainteresowań. Tym sposobem w przyszłości łatwiej i chętniej poświęcisz się promocji asortymentu i będziesz wiarygodny dla swoich Klientów. Warto postawić na wąski, ale sprecyzowany zakres towarów, które z czasem możesz rozbudowywać o nowe propozycje.
Nawiąż współpracę z dostawcą produktów
W następnym etapie poszukaj hurtowni, która działa w modelu dropshippingowym i która dystrybuuje produkty z wybranej przez siebie branży. Możesz to zrobić samodzielnie lub korzystając z jednej z platform sklepowych, które dają opcję nawiązania współpracy ze sprawdzonymi dostawcami.
Pamiętaj jednak, aby przed podpisaniem umowy z dystrybutorem dokładnie sprawdzić dostępny asortyment, aby ustalić czy sprawdzi się w przypadku dynamicznego rozwoju Twojego sklepu internetowego. Następnie omów wszystkie szczegóły współpracy m.in. sposób komunikacji, ceny, opłaty dodatkowe, czy czas realizacji zamówień.
Ważne! To hurtownia jest odpowiedzialna za wysyłkę produktów do Twoich Klientów. W Twoim interesie leży więc dopilnowanie, aby wywiązywała się z tego procesu bez żadnych zastrzeżeń, a co za tym idzie pokazywała Twoją markę w jak najlepszym świetle.
Stwórz sklep internetowy i dodaj produkty
Jeżeli wiesz już jaką działalność chcesz prowadzić możesz zająć się budowaniem swojego sklepu internetowego. Najprostszym rozwiązaniem na to jest skorzystanie z możliwości gotowych platform w modelu Saas. To systemy, które posiadają cały szereg narzędzi e-commerce, dzięki którym skutecznie i szybko zaczniesz sprzedawać online. Ich ogromną zaletą jest fakt, iż umożliwiają łatwą integrację z systemami hurtowni dropshippingowych.
Projektując swój sklep online skup się na atrakcyjnej prezentacji asortymentu. Pamiętaj, że to on odgrywał będzie najważniejszą rolę w Twojej działalności. W związku z tym przygotuj szczegółowe karty produktów z dobrymi grafikami, które oddają ich prawdziwy wygląd oraz uzupełnij wszystkie parametry.
Promuj asortyment e-sklepu
Nie należy zapominać również o promowaniu swojej marki. Na początku działalności powinieneś przekonać Klientów do odwiedzenia swojego sklepu. Warto zadbać o pozycjonowanie witryny, aby przyciągnąć ruch organiczny. W tym celu zoptymalizuj treści pod frazy kluczowe, które związane są z Twoją branżą i dostosuj całość strony internetowej do wytycznych Google.
Zaleca się również publikowanie postów w mediach społecznościowych m.in. na Facebooku, Instagramie czy Linkedln, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Pamiętaj także o możliwościach jakie dają płatne kampanie reklamowe takie jak np. Google Ads.
Prowadzenie sprzedaży internetowej w modelu dropshipping to bardzo dobry pomysł, jeśli zależy Ci na zredukowaniu kosztów i ryzyka biznesowego. Dzięki temu, iż obsługa zamówień oraz cała logistyka leży po stronie współpracującej hurtowni, Ty możesz skupić się na pozyskiwaniu nowych Klientów i rozkręcaniu swojego biznesu internetowego.