Jak rozbudować usługi SEO?

Jak rozbudować usługi SEO?

Dzisiaj agencje SEO mają znacznie trudniejsze zadanie niż dawniej. Kiedyś wystarczyło mieć po prostu swoje zaplecze. Można było stosunkowo szybko i tanim kosztem podnieść pozycję strony klienta na wiele fraz kluczowych, a tym samym szybko zacząć zarabiać. Dziś jest to trudniejsze, dlatego wiele agencji decyduje się na inne formy rozliczania, o czym już pisaliśmy na naszym blogu. W tym artykule skupimy się na opisaniu dodatkowych usług, które zwiększą dochody agencji SEO.

Dlaczego warto oferować dodatkowe usługi?

Dodatkowe usługi mają duże znaczenie

Trzeba zacząć od tego, że dzisiaj oferowanie dodatkowych usług jest w zasadzie koniecznością. Jeżeli zamierzasz rozliczać się tylko za osiągnięte pozycje, to jesteś w bardzo kiepskiej sytuacji. Ponadto działania white SEO dzisiaj obejmują prowadzenie różnych działań w zakresie m.in. link buildingu.

Ponadto warto zauważyć, że bardziej rozbudowane usługi twojej agencji sprawią, że na jednym kliencie możesz zarabiać więcej. Jesteś wtedy oferować upselle, downselle, croselle. A to wszystko sprawia, że każdy klient zostawi u Ciebie więcej pieniędzy. Pamiętaj o tym, że większość klientów i tak będzie potrzebowała usług takich, jak Marketing automation, e-mail marketing, kampanie reklamowe, marketing szeptany. Jeżeli nie skorzystają z tych usług u Ciebie, to będą szukać innych firm je oferujących.

Część z dodatkowych usług może być bezpośrednio powiązana z pozycjonowaniem, a część może stanowić po prostu klasyczną ofertę dodatkową, która może zainteresować twojego klienta. Przyjrzyjmy się teraz usługom, o jakie warto rozszerzyć swoją działalność:

Marketing szeptany

Dobrze prowadzony marketing szeptany daje wiele korzyści, a w dodatku może wspierać prowadzone działania SEO. Dlatego jest to jedna z usług, które warto już na wstępie zaproponować nowemu klientowi — w ten sposób zróżnicujesz profil linków, a ponadto będziesz w stanie od razu pozyskać bezpośredni ruch na stronę klienta.

Jednocześnie warto pamiętać o tym, że marketing szeptany jest bardzo wrażliwą formą reklamy i trzeba ja przeprowadzać z odpowiednim wyczuciem.

Optymalizacja strony

Niektóre agencje pozycjonerskie skupiają się tylko i wyłącznie na pozyskiwaniu nowych linków. Natomiast bardzo często duży wzrost pozycji można uzyskać poprzez optymalizację strony klienta:

  • Optymalizacja warstwy technicznej (prędkość ładowania, wersja mobilna strony)
  • Optymalizacja treści (odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych)
  • Optymalizacja pod wyszukiwarkę (odpowiednie meta tagi)
  • Optymalizacja pod użytkowników (zadbanie o usability strony)

O to wszystko możesz zadbać już na początku współpracy z klientem, a takie zmiany bardzo często znacząco poprawiają pozycję strony w wyszukiwarkach.

Opracowanie strategii marketingowej (analiza konkurencji)

Wielu właścicieli biznesów internetowych po prostu chce więcej zarabiać, jednak nie mają oni przygotowanej żadnej konkretnej strategii lub ich strategia jest oparta nie o realne fakty na temat niszy, w której działają. Dlatego też bardzo często możesz zaproponować swoim klientom przeprowadzenie analizy konkurencji pod kątem SEO. O tym, jak to zrobić pisaliśmy już na naszym blogu. Natomiast po analizie konkurencji możesz zaproponować przygotowanie strategii marketingowej — dzięki niej zaproponujesz swojemu klientowi nowe frazy, na które będzie mógł się pozycjonować, sam będziesz wiedział skąd możesz pozyskiwać dla niego wartościowe linki.

Ponadto informacje na temat konkurencji będziesz mógł przedstawić swoim klientom. Większość osób będzie bardzo zadowolona, gdy dowie się więcej o działaniach swojej konkurencji i gdy pozna sposób, w jaki te informacje można wykorzystać.

E-mail marketing i marketing automation

Jak już wspomnieliśmy celem każdego właściciela biznesu jest więcej zarabiać. A e-mail marketing to cały czas jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie dochodów w branży internetowej. Dzięki wykorzystaniu tych technik można lepiej poznać odbiorców, segmentować listy, a dzięki temu dopasować treść i oferty do potrzeb każdego subskrybenta. To przełoży się nie tylko na większą sprzedaż, ale również na lepsze relacje z odbiorcami.

Dlatego też możesz zaproponować swoim klientom przygotowanie kampanii marketing automation oraz zajęcie się ogólnie e-mail marketingiem.

Płatna reklama

Płatna reklama to świetne uzupełnienie usług agencji

Niektórym agencjom SEO może wydawać się, że płatna reklama gryzie się z pozycjonowaniem. W końcu firmy chcą inwestować w pozycjonowanie, żeby pozyskać pasywny ruch. Natomiast propozycja płatnej reklamy może spowodować, że zrezygnują z usług SEO.

Jednak dzięki temu, że to twoja firma oferuje usługi płatnej reklamy, to nawet jeżeli twój klient zrezygnuje z usług pozycjonowania, to i tak pozostanie twoim klientem. Natomiast oferowanie płatnej reklamy jest bardzo korzystne dla klienta:

  • Pozycjonowanie daje ruch stały, natomiast płatna reklama może szybko zwiększyć ilość ruchu, w trakcie trwania np. promocji w sklepie.
  • Płatna reklama adwords może sprawić, że dana firma zajmuje większą przestrzeń w wynikach wyszukiwania.
  • Płatna reklama to świetne wsparcie działań marketingowych.

Biorąc pod uwagę fakt, że i tak będziesz zajmował się np. marketing automation jesteś w stanie też lepiej zadbać o remarketing, który jest znacznie skuteczniejszą formą reklamy. Jak łatwo zauważyć większość usług marketingowych ze sobą się zazębia, dlatego właśnie warto, żeby twoja agencja oferowała jak największe spektrum usług.

Marketing w mediach społecznościowych

Media społecznościowe mogą stanowić bardzo duże źródło ruchu. Jednak większość firm nie potrafi prowadzić swoich profilów na mediach społecznościowych — wrzucają nudne posty, zdjęcia wtapiające się w tłum, prowadzą swoje profile bardzo niedbale.

Dlatego też warto zacząć oferować usługi z zakresu prowadzenia profili w mediach społecznościowych. Możesz się skupić tylko na dodawaniu nowych postów, a możesz też oferować usługi z zakresu promocji np. konta na instagramie, albo fanpage. Wielu przedsiębiorców będzie chciało skorzystać z takich usług.

Content marketing

W ostatnich czasach dużo można słyszeć o content marketingu — jest to bardzo potężna forma pozyskiwania ruchu, która opiera się o dwa filary:

  • Tworzenie wartościowej treści na swoją stronę.
  • Tworzenie wartościowej treści na inne strony i budowanie w ten sposób pozycji eksperta poprzez docieranie do nowych odbiorców.

Content marketing to świetny sposób na pozyskiwanie wartościowych linków oraz budowanie marki twoich klientów. Dodatkowo też w ten sposób pozyskuje się bezpośredni ruch na strony, co daje natychmiastowe efekty, z których twoi klienci z całą pewnością będą zadowoleni.

Podsumowanie

Warto pamiętać o tym, że inwestując tylko w jedno źródło ruchu (np. pozycjonowanie) narażamy się na dużą niestabilność naszego biznesu. Cała firma “stoi na jednej nodze”. Natomiast gdy generujemy ruch z różnych źródeł, to wtedy biznes jest znacznie stabilniejszy.

Z tego powodu dzisiaj wielu przedsiębiorców szuka różnych źródeł ruchu, dba o marketing na różne sposoby. Ty prowadząc swoją agencję SEO możesz ograniczać się tylko do oferowania usług pozycjonowania. Jednak znacznie korzystniejsze jest dla Ciebie oferowanie różnych usług i zarabianie większych kwot na pojedynczym kliencie.