Korzystanie z Facebooka nikomu nie sprawia większych problemów. Do czasu… Z Facebookiem podobnie, jak z innymi serwisami występują problemy. Zwłaszcza jeżeli jesteś przedsiębiorcą, to możesz mieć np. kłopot z usunięciem reklamy, blokadą konta reklamowego, czy też niepoprawnymi treściami. W końcu, jak serwis rowerowy ma czelność używać słowa “pedał” w swoich postach? Czy jednak aby na pewno Facebook jest takim strasznym portalem? Przyjrzymy się centrum pomocy Facebooka.
Po co powstało centrum pomocy Facebooka?
W tym miejscu znajdziesz odpowiedzi na wiele nurtujących pytań. Wejdź na stronę https://www.facebook.com/help/ i zobacz, jak wiele tematów jest tam poruszonych. Jeżeli nie wiesz jak coś zrobić na Facebooku, to tam znajdziesz wiele dobrze opisanych poradników.
Można powiedzieć, że centrum pomocy Facebooka jest dobrze zrobionym działem FAQ. Czy znajdziesz tu odpowiedzi na wszystkie pytania? Prawdopodobnie nie, jednak wtedy możesz w prosty sposób skomunikować się z supportem.
Jakie tematy są poruszone w centrum pomocy Facebooka?
Trzeba zacząć od tego, że centrum pomocy Facebooka zostało podzielone na bardzo wygodne i przejrzyste działy:
- Strona główna — tu znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, znajdziesz popularne tematy oraz odnośnik do pomocy społecznościowej i centrum pomocy dla reklamodawców.
- Korzystanie z Facebooka — tu znajdziesz odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące zakładania konta, dodawania znajomych, grup, stron, filmów, zdjęć. Ogólnie poruszane są tutaj wszystkie najważniejsze i najbardziej podstawowe zagadnienia związane z kontem na Facebooku.
- Zarządzanie kontem — tutaj znajdziesz informacje o haśle, o tym, jak zarządzać swoim profilem, w jaki sposób są wyświetlane reklamy na Facebooku oraz to jak dezaktywować, czy też usunąć konto na tym portalu.
- Prywatność i bezpieczeństwo — tu znajdziesz różnego rodzaju rady, dzięki którym zabezpieczysz swoje konto na Facebooku tak, żeby było, jak najbardziej bezpieczne.
- Zasady i zgłaszanie — tutaj masz informacje o tym, co zrobić, gdy zauważysz na Facebooku posty, albo osoby łamiące regulamin. Widzisz fake konto? A może ktoś publikuje treści niezgodne z regulaminem Facebooka? W tym dziale dowiesz się, w jaki sposób powinieneś zareagować.
Takie informacje znajdziesz w skrócie w centrum pomocy Facebooka. Oczywiście każdy z tych działów jest bardzo rozbudowany, dlatego, jeżeli masz jakiś problem, to po prostu wejdź na stronę umieszczoną na początku tego artykułu. Warto zaznaczyć, że w centrum wyszukiwania Facebooka masz również dobrze działającą wyszukiwarkę, która pomoże Ci odnaleźć odpowiedź na nurtujące Cię pytanie.
Dla kogo jest centrum pomocy facebooka?
Teoretycznie dla każdej osoby. Niestety większość osób będzie wolała zadać pytanie na jakiejś facebookowej grupie, niż wykorzystać istniejące już centrum. Dlatego warto, żeby szukały tam odpowiedzi przede wszystkim osoby chcące prowadzić biznes na Facebooku.
To, co dla Ciebie może wydawać się normalne, przez Facebooka może być nieakceptowane.
Jeżeli nie chcesz, żeby twoje działania za kilka miesięcy zostały za pomocą jednej decyzji administracji Facebooka przekreślone, to zapoznaj się z różnymi poradami. Dzięki temu będziesz wiedział m.in. na jakie treści możesz sobie pozwolić.
Warto również zauważyć, że dla przedsiębiorców powstał dział centrum pomocy dla reklamodawców. Znajdziesz go pod adresem https://www.facebook.com/business/help. Tu znajdziesz różne zasady dotyczące tworzenia reklam, to, w jaki sposób się rozliczasz i odpowiedzi na inne istotne problemy i pytania. Warto, żebyś zapoznał się również z tymi zasadami.
Wykorzystaj centrum pomocy facebooka
Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób działać na Facebooku, co można, a czego nie można robić. W tym celu szukają odpowiedzi na różnych marketingowych blogach. Jednak często znacznie skuteczniejsze jest po prostu zerknięcie do centrum pomocy na Facebooku. Tam znajdziesz mnóstwo porad, wskazówek i zasad. Co ważniejsze są one przekazane bezpośrednio od Facebooka, więc możesz mieć pewność co do ich prawdziwości.
Informacje na blogach mogą być już nieaktualne, a często wiele osób po prostu przekazuje różnego rodzaju mity bez ich weryfikacji. Oczywiście z takich blogów warto korzystać, żeby lepiej zadbać o marketing na facebooku. Jednak zasady rządzące Facebookiem lepiej poznasz dzięki centrum pomocy.