Jak sprawdzić linki do strony czyli dlaczego warto robić analizę linków przychodzących

Jak sprawdzić linki do strony

Analiza linków powinna być przeprowadzana codziennie, jeśli chcemy mieć dobrze wypozycjonowaną witrynę. Jeśli chcesz wiedzieć jak sprawdzać linki prowadzące do strony i dowiedzieć się dlaczego jest to takie ważne – zapraszamy do lektury.

Co to są linki przychodzące?

Linki to niezbędny element SEO

Linki przychodzące, czyli backlinki, to odnośniki, które prowadzą bezpośrednio do witryny z innych stron internetowych. Jeśli linki są wysokiej jakości, czyli pochodzą z wartościowych stron, podnoszą one ranking strony. Oznacza to, że dobrej jakości linki zwiększają widoczność strony w wyszukiwarce i podnoszą jej pozycję w organicznych wynikach wyszukiwarki. A wyniki organiczne są ważne dla każdego pozycjonera – rosną się dzięki zwiększeniu ruchu na stronie internetowej.
Kiedyś dla Google najbardziej wartościowa była ilość linków przychodzących. Prowadziło to do wielu problemów i niezadowolenia użytkowników. Wiele z tych linków kierowało na bezwartościowe strony, które były stworzone jedynie w celach pozycjonerskich. Dzisiaj za sprawdzanie linków przychodzących odpowiada algorytm Pingwin. Zmieniły się też zasady – liczy się jakość, a nie ilość.

Analiza linków przychodzących

Dlaczego analiza linków przychodzących jest taka ważna? Oto 5 powodów:

  1. Śledzenie konkurencji

Dobry pozycjoner codziennie śledzi działania konkurencji firmy, którą pozycjonuje. Taką analizę można przeprowadzić za pomocą stron, takich jak Ahrefs, MajesticSEO oraz Moz.com. Dzięki temu dowiemy się, ile linków przychodzących posiada konkurencja, z jakich witryn pochodzą oraz czy są dobrej jakości.
Warto zwrócić uwagę na linki z innych stron i artykułów, aby dowiedzieć się jak skuteczne są działania buildingowe. Dokładnie omówiliśmy ten aspekt w artykule dotyczącym analizy konkurencji.

  1. Sprawdzanie skuteczności

Musimy na bieżąco sprawdzać jakie zmiany w algorytmie pozycjonowania wprowadza Google. Algorytm wciąż jest modyfikowany, więc aby osiągnąć najlepsze efekty dostosowujmy swoje działania do wprowadzanych zmian. Musimy też analizować i zmieniać ustawienia, aby wybrać te najlepsze, najbardziej efektywne.
Nie ma dobrego pozycjonowania stron bez Google Analytics i Google Search Console. Te narzędzia pozwalają uzyskać wiele ważnych informacji na temat linków przychodzących i stron, dzięki którym otrzymujemy najwięcej wejść w linki.

  1. Usuwanie nieaktywnych linków

Niektóre linki przychodzące mogą przestać działać. Dlatego tak ważna jest analiza tych linków. Sprawdzimy, które linki są nieaktywne i dotrzemy do administratorów stron, z których pochodzą.
Konkurencja również może nam zaszkodzić specjalnie umieszczając backlinki na niskiej jakości stronach, przez co obniżają nasz ranking. Mogą też zaserwować nam karę od Google, która zablokuje naszą stronę w wyszukiwaniach. Analiza linków pomoże szybko wyłapać te nieaktywne i szkodliwe, dlatego powinniśmy ją przeprowadzać codziennie.

  1. Sprawdzanie rzetelności pozycjonerów

    Mimo że pozycjoner jest specjalistą, to warto go kontrolować

Niewielu przedsiębiorców zajmuje się samodzielnym pozycjonowaniem i dlatego zatrudniają specjalistów. Analiza linków przychodzących pozwoli sprawdzić czy zatrudnieni pozycjonerzy dobrze wykonują swoje zadanie. Szczególnie ważne jest, aby nie stosowali zabronionych przez Google metod, przez które nasza witryna może otrzymać karę. Kara i utracone zaufanie Google są bardzo trudne do odzyskania. Jeżeli natomiast spotkasz się z filtrem od Google, to przeczytaj ten artykuł.

  1. Sprawdzanie naturalności profilu linków

Analiza linków pod względem ich naturalności dla człowieka i robotów indeksujących przyniesie wiele dobrego. Dowiemy się mniej więcej o liczbie linków nofollw i dofollow. Im bardziej link jest naturalny, tym większy współczynnik klikalności otrzymuje.

Najważniejsza jest kontrola

Analiza linków pozwala na kontrolę pracy pozycjonerów i ludzi zatrudnionych do działań SEO. Dzięki temu w każdej chwili możemy sprawdzić czy linki są naturalne i przyjazne dla ludzi i robotów indeksujących Google.
Przedstawiliśmy 5 powodów, dla których warto analizować linki przychodzące. Jednak jest ich o wiele więcej, a zalety takich działań możemy wymieniać bez końca. Jeśli chcemy, aby nasza witryna była dobrze wypozycjonowana musimy analizować linki przychodzące.