Czasem najprostsze formy promocji są niedoceniane. Dzisiaj wiele firm skupia się na prowadzeniu kampanii na facebooku, na tworzeniu doskonałych lejków sprzedażowych, natomiast zapominają oni o tak prostych rzeczach, jak dodanie wizytówki Google Moja Firma. W tym artykule dowiesz się jak krok po kroku przygotować taką wizytówkę.

Dlaczego warto stworzyć wizytówkę Google Moja firma?

Wizytówki google przydają się w biznesie online

Jest ona szczególnie ważna w przypadku biznesów lokalnych. Jeżeli działasz tylko na terenie Ursynowa albo tylko na terenie mniejszej miejscowości takiej jak np. Kwidzyn, to wtedy duże znaczenie ma pozycjonowanie w kontekście lokalnym.
Dodanie wizytówki w Google Moja Firma pozwala Ci po pierwsze podnieść widoczność dla twoich klientów, ponieważ te wizytówki pojawiają się ZAWSZE ponad wynikami organicznymi. Dlatego, jeżeli chcesz promować swoje usługi lub produkty w internecie to koniecznie zainteresuj się stworzeniem takiej wizytówki. Nie zajmuje to dużo czasu, natomiast daje Ci wiele korzyści. Żeby ją założyć musisz wykonać tylko kilka prostych działań.

Krok 1: Wybór konta do założenia wizytówki

Wbrew pozorom jest to istotna kwestia. Przede wszystkim konto powinno być aktywne, jeżeli zostanie ono stworzone tylko do zrobienia wizytówki, to wtedy istnieje większe prawdopodobieństwo, że zostanie ona usunięta.
Warto również wybrać takie konto, którego używa tylko jedna osoba. Ciekawą alternatywą jest stworzenie osobnego konta Google na adresie twojej domeny. Dzięki temu ewentualne problemy z odzyskaniem dostępu do konta będzie łatwiej rozwiązać.
Gdy już wiesz, na jakim koncie założysz wizytówkę, to wtedy przejdź na adres: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/.
Stworzyć swoją wizytówkę na Google Moja Firma możesz na kilka sposobów. W tym artykule pokażę Ci jak ją stworzyć przy pomocy kreatora.

Krok 2: Wprowadź dane firmy

Teraz czas na wprowadzenie danych twojej firmy:

  • Nazwa – warto ją uzupełnić o krótkie hasło reklamowe, dzięki któremu wyróżnisz się na tle konkurencji.
  • Adres – tutaj po prostu wpisujesz adres swojej firmy. Istotne jest poprawne go wpisanie, ponieważ może przyjść list z kodem weryfikacyjnym, który będzie potwierdzał prawdziwość twojej wizytówki. Jeżeli twoja firma jest w miejscu, które niedawno powstało i w mapach Google nie ma tego adresu, to możesz wtedy zaznaczyć punkt na mapie.
  • Kategoria – odpowiednio ją wybierz, ponieważ ona będzie wpływać na to, w jakich wynikach wyszukiwania będzie się pojawiać twoja firma.
  • Zwróć uwagę na część „dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów” – jeżeli oferujesz np. naprawę komputera w domu klientów albo jesteś masażystą, który wykonuje masaże w domach, to zaznacz tę opcję. Potem zaznacz obszar, na którym świadczysz dane usługi (możesz wybrać promień, w którym je świadczysz lub wybrać konkretne miejscowości).

Krok 3: Potwierdzenie wizytówki

Gdy już uzupełnisz wszystkie dane wizytówki, to przejdziesz do kolejnej strony, gdzie zostaną wyświetlone wszystkie dane, które wprowadziłeś. Poświęć czas na ich sprawdzenie i upewnij się, że zostały one poprawnie wprowadzone. Jak wspominałem wcześniej – błędnie wprowadzone informacje mogą uniemożliwić potwierdzenie wizytówki.
Oczywiście, jeżeli będą jakieś zmiany w twojej firmie np. numer telefonu albo adres działania, to w przyszłości możesz wprowadzić zmiany.
Gdy potwierdzisz dane, to automatycznie zostanie utworzone konto w Google+. Może ono stanowić kolejny kanał komunikacji z twoimi odbiorcami i kolejne narzędzie marketingowe. Jednak to temat na zupełnie inny artykuł. Teraz wróćmy do tworzenia wizytówki w Google Moja Firma.

Krok 4: Weryfikacja wizytówki

Gdy już zatwierdziłeś swoją wizytówkę, to teraz będziesz musiał potwierdzić jej prawdziwość. Dostępne są trzy sposoby na zrobienie tego. Chociaż słowo „dostępne” to trochę nadużycie, ponieważ nie każda osoba ma dostęp do wszystkich trzech form potwierdzenia wizytówki:

  • Weryfikacja automatyczna – występuje ona niezwykle rzadko. Prawdopodobnie jest zarezerwowana dla najbardziej zaufanych kont Google.
  • Weryfikacja telefoniczna – również jest zarezerwowana dla zaufanych kont Google. Polega na tym, że w ciągu kilku minut dzwoni do Ciebie automat i podaje kod weryfikacyjny, który musisz wpisać.
  • Weryfikacja pocztowa – jest to najczęstszy wybór. Niestety taka weryfikacja trwa długo, ponieważ list może do Ciebie iść nawet 4 tygodnie. Jeżeli w takim czasie nie dotrze ona do Ciebie, to ponów wysłanie listu weryfikacyjnego.

To już tak naprawdę koniec twoich działań. Jeżeli wybrałeś weryfikację pocztową, to musisz poczekać na dostarczenie do Ciebie listu i potem wpisać kod weryfikacyjny. Niestety taki proces może trwać nawet kilka tygodni. Jednak najpóźniej w ciągu miesiąca twoja wizytówka będzie działać.

Krok 5: Praca nad atrakcyjnością wizytówki

Jeżeli chcesz bardziej wykorzystać możliwości, które daje wizytówka, to po jej weryfikacji możesz popracować nad jej atrakcyjnością. Masz możliwość dodania różnych zdjęć, a nawet przygotować wirtualny spacer. W tym drugim przypadku koniecznie będzie skorzystanie z usług specjalistycznej firmy, jednak np. prowadząc SPA, albo hotel warto zastanowić się nad inwestycją w taką formę wyróżnienia się na tle konkurencji.

Kilka uwag dotyczących adresu firmy

Na koniec chciałbym jeszcze wspomnieć więcej o adresie firmy. Oczywistym wydaje się wpisywanie tego adresu, pod którym jest zarejestrowana firma. Problemem jest jednak sytuacja, gdy np. działasz na terenie Warszawy (jako np. masażysta zdalny), natomiast firmę masz zarejestrowaną w podwarszawskiej miejscowości.
W takiej sytuacji podczas wyszukiwania haseł „masażysta Warszawa” nie ma szans, żeby pojawiła się twoja firma. Jednak istnieją dwa sposoby, żeby to obejść:

  • Miejsce zamieszkania – jeżeli masz rodzinę, która mieszka w Warszawie, to możesz użyć ich adresu.
  • Wirtualny adres – możesz skorzystać z usług firmy, która oferuje tak zwany „Wirtualny adres”, który będziesz mógł użyć w wizytówkach Google.

Pamiętaj, że najważniejsze jest to, żebyś był w stanie odebrać pocztę pod adresem, który podasz podczas tworzenia wizytówki w Google.

Jak usunąć wizytówkę Google Moja Firma?

Jeżeli byłby jakiś powód, dla którego chciałbyś usunąć wizytówkę Google Moja Firma, to możesz to zrobić w bardzo prosty sposób:

  • Wchodzisz w edycję swojej wizytówki.
  • Wybierasz opcję „Nie zarządzaj już tą firmą”.
  • Potem postępujesz zgodnie z instrukcjami i usuwasz stronę.

Jednocześnie wizytówka może być jeszcze przez pewien czas widoczna w wynikach wyszukiwania!
Z poziomu zarządzania firmą możesz też zarządzać menadżerami, którzy mogą się zajmować wizytówką.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *