Wyróżnij się albo zgiń — niektóre osoby żyją zgodnie z tym hasłem. Jaka jest jego prawdziwość w świecie marketingu? Być może wyróżnianie się za wszelką cenę nie działa zbyt dobrze, jednak danie czegoś nowego użytkownikom bardzo pozytywnie na nich wpływa, a tym samym wyróżnia markę na tle innych i pozwala więcej zarobić.

Interakcja i grywalizacja

Większość stron zajmujących się generowaniem leadów wygląda w bardzo prosty i schematyczny sposób:

Wyróżnienie się dzisiaj to podstawa
  • Przyciągający uwagę nagłówek.
  • Korzyści z pobrania darmowego produktu.
  • Formularz zapisu.

Czasem wykorzystuje się formę tylko z nagłówkiem i formularzem, jednak jest ona mniej popularna.
Czy w schematycznym podejściu jest coś złego? Absolutnie nie, jednocześnie taka forma pozyskiwania leadów jest już oklepana, a przez to często mniej skuteczna.
Dzisiaj do gry wchodzą interaktywne sposoby na pozyskiwanie leadów, mam tutaj na myśli różnego rodzaju quizy, konkursy, proste gry, testy, formularze, czyli wszystko, co wymaga od użytkownika więcej zaangażowania, niż tylko wpisanie swojego imienia i adresu e-mail.

Dlaczego to działa?

Wydawać mogłoby się, że im więcej oczekujemy od użytkowników, tym konwersja będzie gorsza. Niektóre testy pokazują, że nawet usunięcie z formularza zapisu pola “imię” pozwala zwiększyć ilość zapisów na listę adresową.
Jednocześnie interaktywne formy zapisu na listę adresową są czymś ciekawym. Ludzie zaczynają brać udział w zabawie, nawet nie wiedząc, co czeka ich na końcu. Weźmy jako przykład test. Można zrobić np. test poziomujący z języka angielskiego. I gdy osoba skończy to robić, to są dwie możliwości:

  • Inwazyjna — dać formularz zapisu i powiedzieć, że wyniki otrzyma na maila lub telefonicznie.
  • lekka — podajesz wyniki i dodatkowo dajesz możliwość odebrania np. darmowego kursu pomagającego nauczyć się języka albo raportu “3 kroki do skutecznej nauki języka obcego”.

Różnego rodzaju interakcje wyrywają odbiorców z czystej konsumpcji treści. Oni zaczynają coś robić, a dzięki temu taki marketing działa.
Ponadto dzięki interakcjom możesz dopasować wysyłaną wiadomość do adresata. Przykładowo, jeżeli osoba zaznaczyła w quizie w pierwszym pytaniu odpowiedź “A”, to otrzyma innego maila po zapisaniu się na formularz, niż osoba, która zaznaczyła odpowiedź “B”. To pozwala dokładniej personalizować wiadomości, co z kolei przekłada się na skuteczność marketingu.
Innym przykładem jest wykorzystanie tego np. w branży mody albo urody. Osoby mogą dać Ci bardzo cenne informacje o sobie np. jaki rodzaj ubrań lubią, jaki styl im się podoba najbardziej, albo jakich kosmetyków używają. Tego wszystkiego możesz używać później, żeby twoje działania marketingowe były skuteczniejsze.

Jak przygotować taki formularz?

Dzisiaj istnieje gotowe oprogramowanie do tworzenia takich interaktywnych stron zapisu. Możesz np. stworzyć quiz przez engageform od 4screens.net. Intuicyjny kreator przeprowadzi Cię przez wszystkie kroki potrzebne do stworzenia formularza, zadba o jego integrację z odpowiednimi narzędziami marketingowymi takimi jak autoresponder.
Dodatkowo taki formularz możesz udostępnić swoim odbiorcom na dwa sposoby:

  • Wysłać link bezpośrednio do quizu. Wtedy całość odbywa się na stronie 4screens.net.
  • Umieścić za pomocą kodu embed quiz na swojej stronie. Robi się to identycznie jak umieszczanie filmu na YouTube na stronach zewnętrznych. Dzięki temu możesz mieć większą kontrolę nad tym, jak będzie wyglądał twój quiz, i w jakim otoczeniu się pojawi.

Drugi punkt umożliwia wykorzystanie takich quizów np. w artykule. Możesz na końcu artykułu dać quiz dotyczący jakiegoś zagadnienia albo np. tego artykułu, w którym się znajduje. Na końcu takiego quizu będzie formularz zapisu. Część osób rozwiąże quiz z czystej ciekawości i niektórzy ludzie zapiszą się na formularz znajdujący się na końcu quizu.

Ogrom możliwości do wykorzystania

Wcześniej wspomniane narzędzie — engageform daje bardzo duże możliwości, które Ty możesz wykorzystać w swoim biznesie. Tego typu interaktywne quizy mogą zastępować tradycyjną formę reklamy i pozyskiwania leadów. Nawet jeżeli skuteczność nie będzie tak wysoka, jak w przypadku tradycyjnych form, to wartość pozyskanych kontaktów będzie o wiele większa.
Natomiast samo narzędzie możesz zintegrować z różnymi systemami do wysyłki maili i marketing automation takimi jak np. mailchimp. Dzięki temu możesz w nieinwazyjny i ciekawy dla odbiorców sposób zbierać informacje o nich.
Zamiast wysyłać wiadomość z przekazem “wypełnij krótką ankietę, żebym mógł Cię lepiej poznać”, możesz wysłać wiadomość w stylu “rozwiąż quiz i zobacz co twój styl ubierania mówi o Tobie”. W ten sposób osoba bierze udział w dobrej zabawie, nawiązujecie lepsze relacje, a Ty przy okazji jesteś w stanie lepiej personalizować wiadomości. Natomiast dzięki systemom do marketing automation możesz zautomatyzować ten proces.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *