Strona kategorii przez właścicieli niektórych sklepów internetowych jest elementem niedocenianym. Natomiast dzięki niej można pozyskiwać sporo ruchu na swoją witrynę oraz zachęcić ludzi do zakupu. Jednak jak odpowiednio ją zaprojektować?

Cel podstrony z kategorią

Warto zastanowić, jaki jest cel strony kategorii w twoim sklepie internetowym. Są tak naprawdę dwie drogi do przygotowania takiej strony.

Pierwsza jest to strona wykonana tak jak np. na allegro, gdzie, tak naprawdę znajdują się tylko i wyłącznie produkty, z danej kategorii. Tutaj podział witryny na kategorie umożliwia po prostu łatwiejsze filtrowanie produktów, dzięki czemu odwiedzający może łatwiej znaleźć to, czego potrzebuje.

Druga strona zawiera często dodatkowe informacje, przykładem są choćby sklepy intimissimi, czy też Media Markt. Na tych stronach można znaleźć czasem kilka dodatkowych zdań opisu, czasem wiele dodatkowych informacji. Dlaczego opłaca się tworzyć dodatkową treść?

  • Umożliwia ona zwiększenie sprzedaży. Można tu powtórzyć informacje o dostępnych promocjach, co wpłynie pozytywnie na sprzedaż w sklepie.
  • Może poprawić pozycję strony w wyszukiwarkach, ponieważ będzie znajdowała się tu dodatkowa treść.

Elementy na stronie kategorii

Na stronie kategorii powinno znaleźć się kilka kluczowych elementów:

  1. Okruszkowa — nawigacja okruszkowa pozwala łatwiej zorientować się użytkownikowi gdzie się znajduje, umożliwia sprawniejsze nawigowanie po serwisie, ponadto poprawia linkowanie wewnętrzne.
  2. Nazwa kategorii — jest to nagłówek H1, dlatego warto zadbać o to, żeby znalazło się tutaj słowo kluczowe.
  3. Opcje filtrowania produktów — jeżeli w twoim sklepie znajduje się wiele produktów, to warto, żeby można było je dodatkowo filtrować. Warto tu dodać elementy istotne dla danej kategorii — świetnie wprowadziło tę opcję allegro, gdzie w różnych kategoriach znajdziesz różne opcje filtrowania produktów.
  4. Opcje sortowania produktów — oprócz domyślnej kolejności sortowania produktów warto dać klientom dodatkowe opcje. Dwie podstawowe to filtrowanie po cenie i alfabetycznie. Inne dodatkowe opcje to np. filtrowanie od najnowszych do najstarszych, od najczęściej do najrzadziej kupowanych, czy też po dostępności.
  5. Prezentacja produktów — Na stronie kategorii będą też prezentowane produkty. Każdy produkt powinien być zaprezentowany w prosty i przejrzysty sposób. Najważniejsza jest spójność, żeby wszystkie produkty w twoim sklepie były zaprezentowane w podobny sposób. Każdy produkt przedstawiony na stronie kategorii powinien zawierać: miniaturę zdjęcia produktu, pełną nazwę produktu (oba te elementy powinny być podlinkowane i przenosić do strony produktowej). Ponadto produkt musi też na tej stronie zawierać informacje o cenie. Inne informacje, które mogą przydać się klientom to opis produktu, prezentacja jego najważniejszych parametrów, oraz informacje o dostępności.

Opcjonalne elementy na stronie kategorii

Na stronie kategorii mogą się znaleźć również inne elementy.

  • Opis kategorii — warto zadbać o dobry opis kategorii, ponieważ pozwoli on skuteczniej pozycjonować twój sklep, a to wpłynie pozytywnie na ilość odwiedzających. Opis kategorii może znajdować się zarówno pod jak i nad listą produktów. Dodatkowo opis kategorii można wykorzystać do zwiększenia sprzedaży.
  • Elementy marketingowe — informacje o różnych promocjach albo o istotnych produktach np. bestsellerach, albo ostatnich sztukach na magazynie. To pozwoli skutecznie zwiększyć sprzedaż.

Podsumowanie

Odpowiednio zaprojektowana strona kategorii jest bardzo ważna. To tu klienci spędzają czas, gdy szukają konkretnego produktu na twojej stronie, bardzo często tu będą trafiać osoby z wyszukiwarki. Dlatego też zadbaj o to, żeby strona kategorii w twoim sklepie była przejrzysta i żeby każda osoba potrafiła się na niej odnaleźć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *