Sprzedaż online z roku na rok jest coraz bardziej popularna. Polacy coraz chętniej robią zakupy za pomocą komputerów, czy też telefonów komórkowych. Jednocześnie wykorzystuje to wiele oszustów, którzy tworzą fałszywe strony internetowe mające na celu wyłudzać dane lub pieniądze. Dlatego też, jeśli chcesz skutecznie sprzedawać w sieci, to podstawą jest wzbudzenie zaufania, dzięki osoby chętniej robią zakupy w twoim sklepie.

W tym artykule przyjrzymy się aspektom, które mają kluczowe znaczenie podczas budowania zaufania w sieci.

Podstawowe Informacje na temat firmy

Zadbaj o to, żeby klienci mieli dostęp do podstawowych danych na temat twojej firmy

Na stronie sklepu internetowego powinny znaleźć się podstawowe informacje na temat twojego przedsiębiorstwa takie jak numer NIP, czy też adres siedziby firmy. Są to dane, które pozwolą twoim klientom zweryfikować, czy aby na pewno twoje przedsiębiorstwo istnieje.

Jednocześnie warto pójść o krok dalej i odpowiednio zaprezentować swoją markę. Opisz misję swojej firmy, jeżeli masz jakieś osiągnięcia, to się nimi pochwal. Bardzo przydatne są zewnętrzne certyfikaty i odznaczenia takie jak np. rzetelna firma, czy też laur konsumenta. Tego typu informacje bardzo podnoszą wiarygodność twojego przedsiębiorstwa.

Oprócz tego na stronie sklepu powinny być dostępne dane umożliwiające łatwą komunikację. Oprócz adresu mowa tu m.in. o mailu, czy też numerze telefonu. Jednocześnie bardzo pomocne będzie podlinkowanie np. profili w mediach społecznościowych. Również, jeśli o twoim sklepie pisano na innych blogach, stronach, czy też mówiono w telewizji, to warto rozważyć dodanie zakładki “mówią o nas…”, która również zwiększa wiarygodność twojego biznesu w sieci.

Jeśli twój sklep współpracuje z konkretnymi markami, to również warto się tym pochwalić. Przykładem może być posiadanie tytułu Apple Premium Reseller, gdy sprzedajesz sprzęt firmy z nadgryzionym jabłkiem.

Opinie

W sklepie dobrze jest chwalić się opiniami zadowolonych klientów. Dają one sygnał odbiorcom, że ktoś składał zamówienia w twoim sklepie. Na ten temat pisaliśmy m.in. w tym artykule.

Jednocześnie nie ograniczaj się jedynie do opinii na stronie swojego sklepu. Dla niektórych osób są one małowartościowe, nie ma co się dziwić, w końcu możesz je równie dobrze napisać samodzielnie. Dlatego ciekawą alternatywą są opinie na portalach zewnętrznych takich jak Opineo.pl. Oczywiście w takich serwisach również można wpływać na opinię tak, żeby wyglądały one korzystniej, jednak wymaga to więcej zachodu, dlatego też warto zadbać o pozytywny wizerunek w takich miejscach.

Inną opcją jest współpraca z influencerami. Opinie znanych osób znacząco zachęcają do zakupu twojego produktu, dlatego też możesz wysłać znanym osobom w twojej niszy produkty do testowania, albo nawiązać z nimi bardziej bezpośrednią współpracę komercyjną.

Budowa marki i świadome tworzenie wizerunku

Kolejnym aspektem jest stworzenie marki, która jest odpowiednio postrzegana przez odbiorców. Najważniejsze jest świadome tworzenie swojego brandu w sieci — określ swoją grupę docelową, zastanów się, jak chcesz być postrzegany w sieci.

Niezależnie od tego, na co się zdecydujesz, podstawą jest odpowiednio stworzony sklep. Lepiej nie korzystać z gotowych szablonów, tylko wybrać usługi sprawdzonej agencji, która przygotuje dla Ciebie indywidualny projekt. Dzięki temu przede wszystkim wyróżnisz się na tle powstających sklepów internetowych. Ponadto zyskujesz niemalże pewność, że liczba błędów będzie minimalna, a różnego rodzaju kłopoty w działaniu strony internetowej zniechęcają konsumentów, do korzystania z niej.

Ponadto doświadczona agencja wie, w jaki sposób zaprojektować sklep internetowy. Należy pamiętać, że zadaniem e-sklepu jest przede wszystkim sprzedawać, dlatego nie wystarczy, że będzie on dobrze wyglądać. Musi posiadać również odpowiednie elementy, które sprawią, że klienci będą chętniej wydawać pieniądze.

Komunikacja z klientami

Odpowiednia komunikacja z klientem to podstawa

Duże znacznie ma również twoja komunikacja z odbiorcami. Przybiera ona dziś różne formy, wśród których możemy wyróżnić m.in.:

  • Komunikację otwartą — mowa tu np. o blogu firmowym, czy też mediach społecznościowych. Tak naprawdę każda osoba może dotrzeć do tych komunikatów.
  • Komunikację zamkniętą — przykładem może być newsletter sprzedażowy, czy też komunikaty wysyłane za pośrednictwem botów na Facebooku.

Dobra komunikacja potrafi zbudować zaufanie w oczach klientów, szczególnie tych, którzy początkowo podchodzą sceptycznie do twojego sklepu.

Odpowiednie zarządzanie ceną

Wielu przedsiębiorców myśli, że im taniej będą oferować produkty, tym więcej sprzedadzą. Jednak nie jest to do końca prawda. Mowa tu zwłaszcza o produktach premium np. sprzęcie Apple, czy też ubraniach Gucci. Sprzedaż takich produktów w niskiej cenie sprawi, że u twoich potencjalnych klientów zapali się lampka alarmowa „czy to aby nie jest oszustwo?”. Jest ona słuszna, ponieważ cały czas niektórzy oszuści wykorzystują schemat „oferowania” produktów po skrajnie niskich cenach. Natomiast w trakcie realizacji zamówienia albo wysyłają podróbki, albo do wysłania towaru nigdy nie dochodzi.

Dlatego czasem najlepszym rozwiązaniem jest po prostu podniesienie ceny. Wtedy zyskujesz podwójnie — nie dość, że rośnie sprzedaż, to jednocześnie marża.

Rozważ wykorzystanie allegro i innych platform

Warto wykorzystać również inne platformy sprzedażowe, w szczególności allegro, czyli największy w naszym kraju serwis ecommerce. Z allegro korzystają nawet znane sklepy internetowe takie jak x-kom, czy też OleOle. Zaletą użycia go przez małych przedsiębiorców jest możliwość zbudowania marki, a tym samym zaufania.

Daje to również możliwość wstawienia dodatkowych informacji na stronie np. „10.000 pozytywnych opinii na allegro”, „sprzedajemy na allegro od 5 lat”, lub po prostu “sprawdź naszą ofertę na allegro”. Oprócz tego możesz wykorzystać profil na tym portalu, do promocji swojego sklepu np. wykorzystując adres mailowy na własnej domenie. Pamiętaj tylko o przestrzeganiu regulaminu allegro.

Zaletą sprzedaży na allegro jest to, że korzystasz tu z autorytetu tego portalu, dzięki czemu łatwiej jest Ci sprzedać, jeśli nie posiadasz dużej ilości opinii.

Podsumowanie

To kilka najważniejszych informacji na temat budowania zaufania w sieci. Warto poświęcić czas i pieniądze na wzbudzenie zaufania wśród odbiorców, ponieważ to zaowocuje większą ilością transakcji. Dlatego, jeśli chcesz zwiększyć swoje zyski, to zadbaj o to, żeby klienci Ci ufali i nie bali robić się zakupów w twoim sklepie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *