Szukanie informacji w internecie to codzienność. Każdy użytkownik codziennie zalewany jest treścią. Aby zdobyć czytelnika musimy zachęcić go przyciągającym nagłówkiem lub przyjaznym wyglądem. Dlatego coraz więcej osób zaczyna wprowadzać do swoich treści infografiki, które zawierają wszystko czego poszukuje przeciętny użytkownik – przyjaznej formy oraz ciekawej treści w pigułce.
Dlaczego infografika jest coraz bardziej popularna?
Wielką zaletą infografiki jest jej forma. Przedstawia informacje w przyjazny i łatwy w odbiorze przekaz. Czasami wystarczy tylko dobrze sformatować tekst, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy – akapity, wypunktowania czy grafiki. Badania wykazały, że człowiek zapamiętuje tylko 10% z tego, co przeczyta, 20% z tego, co usłyszy i aż 90% z tego, co zobaczy na grafice. To dlatego infografika ma taką skuteczność.
Infografika zwraca uwagę na najważniejsze fakty i informacje, które dodatkowo są przekazane w przyswajalnej formie. Infografika musi być czytelna, przejrzysta i zawierać ciekawe informacje, ponieważ mało wartościowy content nie przypadnie to gustu odbiorcom. Pamiętajmy, że jeśli ktoś poświęca swój czas na przeczytanie tekstu lub infografiki, chce w nich znaleźć odpowiedzi na pytania.
Jeszcze niedawno infografika rzadko wychodziła poza branżę finansową. Tam przedstawienie wykresów i danych w przystępnej formie było znane już od dawna. Teraz infografika odżywa na nowo i stała się nieodłącznym elementem kampanii reklamowych i szeroko pojętego marketingu.
W infografice wszystko powinno znaczyć „coś”. Kolory, kształty, obrazki i treść muszą wnosić wartość do całości. Warto stosować skojarzenia, czyli wykonanie tła grafiki w kolorach firmy lub tworzyć grafiki na wzór logo.
Infografika swój sukces zawdzięcza też temu, że można z łatwością udostępniać ją w mediach społecznościowych. Coraz więcej osób korzysta na Twitterze z hashtagu #infographic, a w Google coraz częściej wyszukuje infografiki na określony temat.
Poznajmy statystyki
Według bloga Kissmetrick infografiki zapewniają:
- 53% więcej polubień, 84% więcej kliknięć i 104% więcej komentarzy niż post bez grafiki
- Zrozumienie treści wzrasta o 323%
- Dużo więcej udostępnień
- 128% więcej retwittów od twittów tekstowych
Od razu widać, o ile więcej daje nam wstawienie grafiki zamiast samego tekstu. Warto wykorzystać potencjał infografik.
Infografiki a SEO
Udostępnianie naszych infografik przez użytkowników zdecydowanie rozszerza naszą grupę odbiorców. Jeśli stworzymy dobrą grafikę, która rozpowszechni się w mediach społecznościowych, dużo osób, będzie chciało trafić do jej źródła po więcej informacji. I nasz cel zostanie osiągnięty.
Dzięki temu zbudujemy popularność, uznanie i zwiększymy rozpoznawanie marki, co znacznie przyczyni się do zwiększenia odwiedzin witryny. A im dłużej użytkownicy zostaną na naszej stronie – tym lepszy ranking uzyska przez wyszukiwarki.