W sklepach mnóstwo jest tych samych produktów, które różnią się między sobą jedynie opakowaniem, nazwą lub ceną. Jak więc przekonać klienta, żeby zainteresował się i kupił nasz produkt? Słowo ma wielkie znaczenie, a dobrze stworzona reklama potrafi zdziałać cuda.
Rozbudź ciekawość
Lightspeed Research przeprowadził badania dotyczące mediów i wyniki nie były zaskakujące. Okazało się, że konsumenci w dzisiejszych czasach są zasypywani reklamami, które wcale do nich nie przemawiają i są przez nich bardzo szybko zapominane. I tu z pomocą przychodzi nam Content Marketing, czyli marketing treści, który przemówi do świadomości potencjalnych klientów i sprawi, że reklama naszego produktu przestanie być niewidzialna.
Content marketing to publikowanie treści, które wpływają na określoną grupę odbiorców. Tworzenie tekstów dla wszystkich, niestety rzadko przynosi jakiekolwiek korzyści. Dlatego warto skupić się na konkretnej grupie, która może być najbardziej zainteresowana naszym produktem. Jedną z najważniejszych rzeczy jest tytuł – jeśli nie będzie on ciekawy, nie wzbudzi u konsumentów chęci przeczytania tekstu.
Zaufanie to podstawa
Content Marketing powinien budować długotrwałe relacje na linii konsument – firma. Tworzenie oraz publikowanie treści, które odpowiedzą na wszystkie pytania i rozwieją wszelkie wątpliwości, pozwoli zbudować zaufanie. Jeśli poświęcimy swój czas i stworzymy ciekawe artykuły na temat naszego produktu, klient doceni nasze starania. Zbudowanie długotrwałego zaufania do marki może potrwać miesiącami. Jednak warto postarać się, aby zdobyć zaufanie jak największej liczby klientów.
Takie relacje można budować poprzez publikowanie treści na swojej witrynie. Jednak równie dobre wyniki przyniesie nam udzielanie się w mediach społecznościowych. Tam, klienci będą nam dużo bliżsi. Odpowiadajmy na ich pytania i starajmy się zbudować z nimi więź. Możemy wykorzystać też blogi specjalistyczne, forum tematyczne i newslettery.
Pokaż się jako ekspert
Zdobycie klientów jest łatwiejsze niż ich utrzymanie. Dlatego powinniśmy skupić się na zbudowaniu wizerunku eksperckiego. W tym celu możemy założyć własnego bloga, na którym będziemy publikować autorskie treści. Ciekawe, intrygujące i nowatorskie teksty przyciągają klientów, którzy uwielbiają poszerzać swoją wiedzę. Dzięki temu możemy zwiększyć sprzedaż, zbudować długotrwałe relacje z klientami oraz być postrzegani jako specjaliści w swojej dziedzinie.