Jak polepszyć pozycję reklam w AdWords? Poznaj najważniejsze czynniki jakie wpływają na pozycję reklamy.
Pozycja reklamy w AdWords
Pozycja reklamy określa też jej skuteczność. Reklama AdWords może wyświetlać się na górze wyników wyszukiwania lub na dole. Może też nie pokazywać się wcale. Każdemu zależy, żeby ich reklama pokazywała się jak najwyżej – dzięki temu jest największa szansa zauważenia jej przez potencjalnego klienta. Najważniejszy jest tu ranking reklamy, który decyduje o tym czy reklama zostanie wyświetlona, a jeśli tak, to na której pozycji. Ranking obliczany jest na podstawie:
- Podanej stawki za kliknięcie w reklamę
- Wyniku jakości, czyli spodziewany współczynnik klikalności, trafności i jakości strony docelowej
- Oczekiwanego wpływu rozszerzeń i innych formatów reklamy o czym poczytasz tutaj.
Każdy z tych czynników jest bardzo ważny. Nie możemy pominąć żadnego z nich, musimy popracować nad nimi z takim samym zaangażowaniem. Wyświetlana będzie ta reklama, która uzyska najlepszy ranking.
Jak Google określa ranking reklam AdWords?
Aby dokładniej określić jak działa ranking reklam AdWords, wyjaśnijmy co oznacza aukcja reklam. Codziennie właściciele witryn dodają nowe reklamy, więc zmienia się też pozycja reklam walczących o najlepsze miejsce. Za każdym razem, kiedy użytkownik wpisuje interesujące go hasło do wyszukiwarki, na nowo ustalany jest ranking reklam podczas specjalnej aukcji. Google filtruje reklamy, które najbardziej pasują do frazy wpisanej w wyszukiwanie. Reklama, która wygra aukcję, czyli uzyska najwyższy ranking, będzie wyświetlona na samej górze.
Średnia pozycja reklam w AdWords
Średnia pozycja reklam w AdWords to bardzo ważny parametr, który pozwala porównać nasze wyniki z wynikami konkurencji. Ta wartość ułatwi określenie pozycji, na jakich będą wyświetlać się nasze reklamy. Wykonując analizę naszych kampanii reklamowych, możemy też sprawdzić, jak często nasze reklamy były wyświetlane na górze i dole strony z wynikami wyszukiwania.
Jak uzyskać najlepszą pozycję reklamy w AdWords?
Google wyznaje prostą zasadę: im lepsza reklama, tym lepszy ranking. Dlatego, gdy nasza reklama wyświetla się na dole strony lub nie wyświetla się wcale, musimy ją poprawić. Można zrobić to poprzez:
- Zwiększenie stawki – wysoka stawka nie jest gwarancją na zdobycie najlepszej pozycji, ale zwiększa konkurencyjność reklamy
- Poprawienie jakości reklam – atrakcyjny i zachęcający tekst reklamowy, który odpowiada zapytaniom użytkowników może zdziałać cuda
- Zwiększenie trafności reklam – umieść w tekście najważniejsze słowa kluczowe
- Poprawienie jakości strony docelowej – zadbanie o przejrzystą i dobrze wypozycjonowaną witrynę przyniesie duże korzyści.
Dlaczego jakość reklam jest taka ważna?
Jak już wspominaliśmy, jakość reklam odpowiada za ich pozycję wyświetlania. Dodatkowo reklama wysokiej jakości zmniejsza CPC (Cost Per Click), czyli stawkę za kliknięcie w reklamę. Oznacza to, że nawet, gdy ustalimy niską stawkę, ale nasza reklama będzie wysokiej jakości, mamy szanse na najwyższą pozycję wyświetlania.
Lecz to nie jedyna zaleta posiadania reklam wysokiej jakości. Ranking reklamy decyduje, czy pojawi się ona z innymi elementami, takimi jak podanie lokalizacji lub wyświetlenie linków do podstron.
Dlatego warto analizować i sprawdzać parametry widoczne na naszym koncie AdWords. Częste aktualizacje i ulepszenia reklam zwiększą naszą konkurencyjność i poprawią widoczność reklam.