Proces personalizacji oferty w e- commerce opiera się przede wszystkim na precyzyjnym zrozumieniu potrzeb klientów, dostarczeniu produktów i usług, które odpowiadają ich gustom. Co więcej? Prawidłowa personalizacja to również dostarczanie interesującej i angażującej treści, dobra komunikacja a także rzetelna i profesjonalna obsługa klienta!

Sprzedaż fizyczna a sprzedaż online – jakie różnice?

Warto zaznaczyć, iż jednym z podstawowych celów sklepów internetowych jest oferowanie produktów innych niż w sklepach stacjonarnych. Dwa rodzaje sprzedaży różni rzecz jasna istnienie prawdziwego, fizycznego miejsca, w którym klient ma możliwość zapoznania się z danym produktem. Aczkolwiek nie oznacza to, że forma sprzedaży e commerce jest gorsza, bowiem w zależności od potrzeb użytkowników ta metoda także ma swoje zalety!

 Podstawową zaletą sprzedaży internetowej jest przede wszystkim oszczędność czasu, możesz zamówić produkt i otrzymać go bezpośrednio pod drzwi. Dostęp do różnych możliwości i rozwiązań to bardzo dobre zastosowanie, ponieważ klienci mają odmienne potrzeby.

Odpowiednie projektowanie doświadczeń użytkownika – UXD

Projektowanie doświadczeń użytkowników ma szczególne znaczenie w przypadku dobrze funkcjonującego sklepu internetowego, daje ono zadowolenie z zakupów a jednocześnie przekłada się na znacznie większa lojalność wobec marki twojej firmy! Wśród czynników, które usprawniają doświadczenie użytkownika znajdują się takie elementy jak:

Co istotne, są to elementy o które warto dbać, ponieważ mogą przynieść bardzo wiele korzyści, oraz zbudować dobrą opinię o Twojej marce!

Marketing one- to- one- indywidulane podejście do klienta

Co warto mieć na uwadze? To, jeśli proces związany ze sprzedażą jest odpowiednio spersonalizowany, to nie tylko rośnie zadowolenie klientów ale również zwiększa się konwersja. Doświadczenie zakupowe powinno być precyzyjnie dostosowane do potrzeb poszczególnych użytkowników. Należy pamiętać o kilku ważnych czynnikach takich jak:

  • Wysoka jakość spersonalizowanej oferty– bardzo pomocne do przystosowania oferty pod klientów są informacje między innymi: na temat ulubionych produktów, zainteresowań, a także daty urodzin. Takie rozwiązanie pozwala przygotować specjalną, indywidualną ofertę.
  • Grupy użytkowników– precyzyjna analiza danych umożliwia prawidłowy podział użytkowników według kategorii. Co więcej? Dzieląc klientów na nowych oraz stałych możesz zbudować indywidulane doświadczenie zakupowe
  • Korzyści wynikające rejestracji– gromadzenie danych pozwala stopniowo przechodzić do marketingu one- to- one. Gwarancją indywidualnego doświadczenia dla klienta może być między innymi: możliwość rejestracji na stronie internetowej sklepu. Musisz pamiętać, aby w sposób wyraźny przedstawić wszystkie zalety jakie płyną z założenia konta przez użytkownika. Pamiętaj, aby w jasny sposób informować w jakim celu gromadzone są dane Twoich klientów
  • Lepsza personalizacja– obecnie możesz skorzystać z różnego rodzaju narzędzi aby spersonalizować ofertę swojego sklepu, jednakże zaleca się aby pozostać w stałym kontakcie z klientem. Do tego celu warto wykorzystać specjalny moduł online Chat, dzięki takiemu zastosowaniu zdecydowanie umacniają się relacje oraz zwiększa się lojalność.

Należy pamiętać, że każdy sklep internetowy jest inny i potrzebuje różnego rodzaju narzędzi, aby osiągnąć swoje cele. Oryginalny charakter strony internetowej Twojego sklepu możesz uzyskać stosując nowoczesne moduły PrestaShop!

Podsumowanie

Kluczem personalizacji jest uproszczenie procesów zakupowych konsumenta, działania które skupione są wokół potrzeb kupujących oraz implementacji nowych technologii mogą udoskonalić zarówno komunikację, obsługę płatności jak i dostawę!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *