Poradnik – jak zacząć pozyskiwać linki do nowej strony?

Poradnik – jak zacząć pozyskiwać linki do nowej strony?

Kiedy nasza nowa strona internetowa jest gotowa, samodzielnie lub z pomocą zoptymalizowaliśmy ją pod kątem SEO, nadszedł czas na jej wypozycjonowanie. Dobrym sposobem na pozycjonowanie jest pozyskiwanie linków prowadzących z innych stron internetowych do naszej witryny. Jak zacząć pozyskiwać takie linki i jak szukać miejsc, w których możemy je zdobyć?

Jakie korzyści otrzymujemy z różnych rodzajów linków

Znaczenie ma nie tylko ilość, ale również jakość linków

Z pewnością każdy zauważył nie raz na stronach internetowych różne linki prowadzące do innych witryn. W kodzie HTML taki link wygląda tak:
<a href=”Strona docelowa”>Tekst linka</a>,
np.: <a href=”https://coolbrand.pl”>nasza strona</a>
Jednak taki kod HTML nie jest widoczny na pierwszy rzut oka. Ta naprawdę widzimy tylko jego efekt końcowy czyli podświetloną nazwę linka, taką jak tutaj – nasza strona.
Każdy link posiada 2 podstawowe elementy:

  • Strona docelowa – czyli adres strony, na którą czytelnik zostanie przeniesiony po kliknięciu w link
  • Tekst linka – czyli opis linku, w który klikamy

Linki dzielą się na różne kategorie. Wyróżniamy między innymi:

Linki ze względu na formę dzielą się na:

  • Linki tekstowe – przykład: https://coolbrand.pl
  • Linki graficzne – przykład: (kliknięcie w poniższy obrazek przenosi na inną stronę)

Linki ze względu na tekst:

  • Brandowe – zawierają nazwę firmy lub marki, na przykład Coolbrand.pl
  • Exact match – tak nazywane są linki, których tekst jest jednocześnie słowem kluczowym, na przykład Kampanie Adwords
  • Mieszane – połączenie dwóch powyższych linków, czyli link brandowy i exact match, na przykład Kampanie Adwords na Coolbrad.pl link do https://coolbrand.pl/kampanie-adwords/
  • Nawigujące – na przykład LINK DO STRONY

Najbardziej bezpieczne są linki brandowe. Exact linki należy używać z zachowaniem rozwagi i roztropności, ponieważ nieumiejętnie poprowadzone, mogą stać się przyczyną otrzymania kary od Google.

Linki pozycjonujące i niepozycjonujące:

  • Niepozycjonujące – posiadają atrybut nofollow – link zapisywany jest za pomocą kodu HTML, co oznacza, że nie wpływa on na pozycjonowanie naszej strony internetowej. Wiele witryn umieszcza właśnie ten rodzaj linku na swojej stronie.
  • Pozycjonujące – posiadają atrybut dofollow – mają duże znaczenie przy pozycjonowaniu strony internetowej

Warto pamiętać, że chociaż linki nofollow nie wpływają na pozycjonowanie naszej strony, mogą być doskonałym źródłem pozyskiwania nowych klientów, którzy poprzez link znajdą się na naszej witrynie.

Jak pozyskać pierwsze linki do naszej nowej strony internetowej?

  1. Dodawanie strony do katalogów stron

W internecie możemy znaleźć katalogi stron internetowych, które gromadzą dane na temat innych stron. Zawierają również linki, które do nich prowadzą. Ważne, aby wybrać odpowiednią kategorię i dodać stronę do wielu różnych katalogów. Kiedyś było to podstawą pozycjonowania stron i dawało pozytywne efekty, ale dziś to właściwie kropla w morzu. Mimo wszystko warto dodać stronę do katalogu, aby zdobyć pierwsze linki prowadzące.
Niestety dodawanie stron do katalogu jest na większości witryn płatne, ale nie powinno kosztować więcej niż 10 zł. Płatność można zrealizować na przykład za pomocą SMSa. Jednymi z głównych i najbardziej wartościowych katalogów stron są:

  • wp.pl
  • interia.pl

Nie musimy od razu umieszczać strony we wszystkich dostępnych katalogach. Możemy rozłożyć to na kilka miesięcy i dodawać naszą stronę do kilku katalogów co parę tygodni. Sam proces dodawania strony do katalogu jest niezwykle prosty i praktycznie na wszystkich stronach wygląda bardzo podobnie. Zazwyczaj musimy tylko wypełnić formularz, w którym należy wpisać między innymi:

  • Tytuł strony – podajemy tu nazwę firmy lub nazwę domeny, nie powinno się umieszczać słów kluczowych, ponieważ mogą być szkodliwe
  • Adres strony
  • Krótki opis strony – w kilku zdaniach umieszczamy najważniejsze informacje o naszej stronie lub marce
  • Kategorie tematyczne, do jakich należy strona – najlepiej dopasować stronę do kilku lub kilkunastu kategorii, które pasują do naszej działalności
  • Email do kontaktu
  1. Katalogi specjalistyczne i branżowe oraz bazy firm

W internecie znajdziemy też wiele katalogów branżowych i specjalistycznych, na których możemy dodać swoją stronę internetową. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów, które odpowiadają różnym rodzajom działalności.
Strona firmowa
Jeśli posiadamy stronę firmową, powinniśmy umieścić ją w poniższych katalogach firm:

  • pl
  • net
  • pl
  • pl
  • pl
  • Baza-firm.com.pl

Jeśli chcemy dodać naszą stronę do większej ilości katalogów, z łatwością znajdziemy je w wyszukiwarce Google pod hasłami „katalog firm”, „spis firm” oraz „baza firm”.
Takie rodzaje katalogów są podobne do katalogów stron internetowych. Są także równie intuicyjne i mają prosty proces dodawania strony.
Jeśli nasza firma posiada w swojej ofercie usługi specjalistyczne, możemy dodać naszą stronę do serwisów, w których gromadzone są dane fachowców z wielu dziedzin. Najlepszymi przykładami są:

  • pl – zbiór firm zajmujących się branżą budowlaną i remontową
  • pl – zawiera zbiór wszystkich branż
  • pl – zawiera zbiór z wielu różnych branż
  • net – katalog fachowców z różnych branż
  • pl – katalog fachowców z branży budowlanej
  1. Blogi

Jeżeli prowadzimy bloga, możemy umieścić do niego link na poniższych serwisach, w których znajduje się katalog blogów podzielonych na różne kategorie:

  • katalog-blogów.pl
  • pl

Możemy też dodać stronę do witryn, na których znajdują się blogi o konkretnej tematyce, takich jak:

  • blogspot.com – spis blogów o odchudzaniu
  • blogspot.com – spis blogów o urodzie
  • blogspot.com – spis blogów o muzyce
  • finansoweblogi.pl – lista blogów o tematyce finansowej
  • pl – spis blogów o tematyce parentingowej

Na tych stronach proces dodawania stron może być różny. Czasami wystarczy wypełnić formularz, a niekiedy musimy napisać prośbę do administratora strony. Jeśli chcemy znaleźć spis blogów dotyczących naszej branży wystarczy użyć wyszukiwarki Google i wpisać odpowiednią frazę:

  • lista blogów + tematyka, na przykład „lista blogów + moda damska
  • katalog blogów + tematyka
  • spis blogów + tematyka
  • blogi + tematyka
  1. Sklepy internetowe

Tak samo jak przypadku blogów, w internecie możemy znaleźć spisy sklepów internetowych, które podzielone są na odpowiednie kategorie. Linki prowadzące do naszego sklepu internetowego możemy dodać na przykład na:

  • pl
  • shopzone.pl
  • pl
  1. Fun Page i inne profile w mediach społecznościowych

Social Media stały się nieodłącznym elementem marketingu internetowego. Swój profil w mediach społecznościowych powinniśmy posiadać nawet wtedy, kiedy posiadamy już stronę internetową. Na swoim profilu społecznościowym możemy umieścić link prowadzący do naszej strony. Taki profil powinniśmy założyć na serwisach takich jak:

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  1. Linki od współpracowników i znajomych

Prostym i skutecznym sposobem jest umieszczenie linka prowadzącego do naszej witryny na stronach internetowych naszych współpracowników lub znajomych. Wiele stron posiada zakładkę o nazwie „Warto odwiedzić” lub „ciekawe linki”, na których można zamieścić linki prowadzące.
Dodatkowo, jeśli nasza strona była wykonywana przez agencję lub firmę zewnętrzną, możemy poprosić ich, aby umieścili linka do naszej strony w swoim portfolio.]
Warto sprawdzić też, czy firmy z którymi współpracujemy umieszczają linki o stron swoich partnerów biznesowych. Wiele hurtowni posiada spis takich stron, co może być dobrym sposobem na zdobycie nowego linka prowadzącego.
Przedstawiliśmy tylko kilka z wielu sposobów pozyskiwania nowych linków do naszych stron. Więcej w tym temacie można znaleźć w tym artykule.