Remarketing AdWords

Remarketing AdWords

Remarketing AdWords to przydatne narzędzie, które pozwoli dotrzeć do klientów, którzy opuścili naszą stronę. Sprawdź jakie są skuteczne strategie remarketingowe, które zwiększą skuteczność naszych działań.

Promowanie i reklamowanie produktów i usług w Internecie jest jedną z najpopularniejszą form nowoczesnego marketingu. A remarketing jest coraz częściej wykorzystywany, aby zdobyć utraconego wcześniej klienta. Pozwala on na wyświetlenie reklamy osobom, które odwiedziły naszą witrynę i zachęca ich do wykonania interakcji – zrobienia zakupów, powrotu do porzuconego koszyka czy zapisania się do newslettera. Wybranie grupy docelowej w remarketingu Google zwiększa szansę powodzenia kampanii reklamowej.

Rodzaje remarketingu Google

Remarketing Google posiada takie opcje jak:

  • Remarketing standardowy – wyświetla reklamy osobom, które wcześniej odwiedziły naszą stronę
  • Remarketing dynamiczny – jest generowany automatycznie, to reklamy o charakterze spersonalizowanym
  • Remarketing wideo – reklamy wyświetlają się osobom, które oglądały wcześniej nasze filmy na YouTube, bądź przeglądały nasz kanał
  • Remarketing w aplikacjach mobilnych – reklamy są wyświetlane na aplikacjach mobilnych, związane są z siecią reklam Google
  • Remarketing Customer Match – wyświetla reklamy oparte na listach adresów e-mail
  • Listy remarketingowe dla reklam w sieci wyszukiwania – wyświetla reklamy osobom, które po opuszczeniu strony dalej szukają informacji w wyszukiwarce Google.

Najciekawsze strategie działania dla listy remarketingowej

To bardzo ważne, aby klient, który opuścił nasza stronę, ponownie do nas trafił. Dlatego warto poświęcić czas i zaangażować się w kampanię remarketingową, która przyniesie określone rezultaty. Przedstawiamy kilka sprawdzonych kampanii marketingowych, które pomogą odzyskać klienta.

Strategie dla listy remarketingowej:

  • Podstawowym zadaniem remarketingu AdWords jest docieranie do wszystkich użytkowników witryny
  • Przygotowanie osobnej listy remarketingowej do różnych kategorii produktów lub usług pozwoli na bezpośrednie przekierowanie użytkownika do poszczególnej kategorii sklepu
  • Odzyskanie klientów, którzy porzucili koszyk
  • Zachęcanie do zakupu innych produktów

Strategie reklamowe:

  • Reklamy powinny być dostosowane do wybranej grupy docelowej, pasować do wyglądu strony i zawierać wezwanie do działania, na przykład – zapisz się do newslettera, wykorzystaj kupon rabatowy
  • Google oferuje bezpłatną galerie reklam, która ułatwia wykonanie reklamy. W bazie znajduje się mnóstwo gotowych szablonów, które możemy wykorzystać. Dzięki możliwości personalizacji reklamy mogą być dopasowane do wyglądu strony. Powinna też być dostosowana do konkretnych list remarketingowych
  • Możliwość dotarcia do odbiorców za pomocą wszystkich rozmiarów i formatów reklam

Strategie ustalania stawek:

  • Optymalizator konwersji pomoże zoptymalizować liczbę konwersji – optymalizacja stawek w czasie rzeczywistym przy stawce CPC pozwala na zmaksymalizowanie zwrotu inwestycji
  • Ustalenie wyższej stawki dla listy remarketingowej ma większe szanse na dotarcie do większej ilości klientów, dzięki lepszej widoczności reklam

Strategie ogólne:

  • Reklama wyświetlana jest w jak najkrótszym czasie po odwiedzeniu strony
  • Wydłużenie okresu członkostwa list zwiększa zaangażowanie wizytatorów w konkretnym okresie. Im dłuższy okres tym większa liczba uczestników na liście remarketingowej
  • Zwiększenie zasięgu językowego i lokalizacyjnego
  • Reklama wyświetla się tylko wtedy, kiedy użytkownik ma szansę ją zobaczyć

Strategie długoterminowe:

  • Zwiększenie liczby użytkowników, których można dodać do list remarketingowych
  • Inwestycja w reklamy na witrynach, które osiągają dobre wyniki

Nie ma złotego środka, który pozwoli wybrać idealną strategię dla naszej firmy. Musimy przeanalizować i sprawdzić, która z nich będzie najlepiej dopasowana do naszej branży.

Newsletter

Informacje o nowych artykułach i sposobach na rozwój biznesu prosto na Twój e-mail

FreshMail.pl