W obecnym czasie około 95% małych firm korzysta z mediów społecznościowych, nic w tym dziwnego bowiem są one jednym z najbardziej angażujących sposobów docierania do klientów. Warto dodać, iż jest to jedna z najtańszych dostępnych form marketingu, a sam zwrot inwestycji dla biznesu e-commerce zwiększa się z każdym dniem! W poniższym artykule dowiesz się między innymi jakie są najpopularniejsze serwisy społecznościowe dla biznesu e-commerce, który z nich będzie dla ciebie najbardziej opłacalny a także wiele innych istotnych informacji!

Jakie serwisy społecznościowe można wykorzystać prowadząc sklep internetowy?

Dzisiaj istnieje bardzo wiele możliwości, bowiem prowadząc swój własny sklep online masz możliwość skorzystania z najpopularniejszych serwisów społecznościowych takich jak:

  • Facebook – to numer 1 na liście najbardziej popularnych serwisów, który można wykorzystać w e- commerce. Pamiętaj, że nie ma znaczenia, czy Twoim głównym celem biznesowym firmy e- commerce jest świadomość marki, większy ruch na stronie internetowej sklepu czy konwersja  online. Facebook gdy jest właściwie dostosowany pomoże zrobić zauważalna różnicę w osiąganiu zamierzonych celów. Dzięki szerokiej bazie oraz danych demograficznych użytkowników każdy może znaleźć docelowych odbiorców na tej platformie.
    Na Facebooku możesz dostosować dane reklamy według: wieku, płci, zatrudnienia, zainteresowań, zachowań zakupowych oraz wiele więcej! Serwis społecznościowy daje możliwość kierowania reklam do konkretnych grup odbiorców a także umieszczania treści w ich kanale informacyjnym. O czym powinieneś wiedzieć? To, iż połączenie dobrej zawartości i bazy danych użytkowników oraz platformy reklamowej Facebooka może przynieść potężny sukces Twojej firmie!
  • Facebook Messenger – to bardzo funkcjonalna aplikacja umożliwiająca użytkownikom Facebooka wysyłanie do siebie wiadomości. Bardzo dużą zaletą jest fakt, iż owa funkcja obejmuje także strony firmowe! W tym przypadku również możesz wykorzystać na swoją korzyść bazę użytkowników z platformy reklamowej. Czy wiesz, że Facebook ma specjalne kampanie reklamowe opracowane dla Messenger? Ma to szczególne znaczenie jeśli Twój model biznesowy jest ukierunkowany na pozyskiwanie potencjalnych klientów, w tej sytuacji może to być niezwykle skuteczne rozwiązanie dla Twojej firmy.
  • Instagram – zajmuje 3 miejsce na liście serwisów społecznościowych w biznesie e- commerce. Powinieneś wiedzieć, że Instagram jest własnością Facebooka, dzięki czemu ma dostęp do tej samej bardzo obszernej bazy użytkowników a także całej platformy reklamowej. Warto zaznaczyć, iż na Instagramie możesz rozwijać swoich obserwatorów w sposób „ekologiczny”, co tym samym zwiększa zasięg Twojego profilu! Takie rozwiązanie jest bardzo skuteczne, jest to bowiem świetna opcja zarówno dla firm posiadających budżet reklamowych jak i bez budżetu. Instagram pełni również rolę platformy wizualnej, ponieważ ludzie pamiętają około 80% tego co widzą w przeciwieństwie do tego co czytają!
  • Pinterest – jeśli prowadzisz sklep internetowy, a Twoja branża skierowana jest szczególnie do kobiet, to Pinterest jest doskonałym rozwiązaniem dla Ciebie. Jedne z najbardziej popularnych wyszukiwani na platformie to: przepisy kulinarne, inspiracje ślubne, pomysły na strój oraz wiele innych. Co więcej możesz korzystać z płatnych reklam, aby zwiększyć zasięg swoich postów, firmy które korzystają z Pinterest otrzymują możliwość strategicznego zaplanowania określonych treści pod kątem słów.
  • Snapchat – to idealne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli Twoją docelową grupą odbiorców s ludzie młodzi. Aplikacja oferuje także opcje reklamowe, które umożliwiają dostęp do innych sekcji między innymi: Odkrycie Snapchata
  • Youtube – dzięki 2 miliardom aktywnych użytkowników miesięcznie Twój sklep internetowy ma szansę na skuteczne udostępnianie treści firmowych milionom aktywnych użytkowników dziennie. Co więcej? Youtube  ma również zalety wizualne, oraz dostęp do platformy reklamowej Google. To istotna funkcją którą możesz wykorzystać podczas wyświetlania reklam Youtube. Wybierając ten serwis zyskujesz możliwość zoptymalizowania wyszukiwania filmów swojej firmy stosując odpowiednie słowa kluczowe.

Powyższe serwisy społecznościowe to najchętniej wybierane platformy w biznesie e- commerce. Aczkolwiek istnieje jeszcze wiele innych, z których także warto skorzystać, a są to miedzy innymi: Twitter, Linkedin  oraz TikTok.

8 wskazówek jak skutecznie korzystać z serwisów społecznościowych prowadząc sklep internetowy

Co warto mieć na uwadze? To, aby nauczyć się podstawowych zasad marketingu społecznościowego  dla małych firmy, gdyż poprzez takie zastosowanie szybciej osiągniesz sukces w mediach społecznościowych! Zaleca się, aby stosować się do takich zasad jak:

  1. Po pierwsze wyznacz jasne cele – na samym początku ważne jest aby precyzyjnie określić co próbujesz osiągnąć. Kluczowe jest tutaj, aby znaleźć różnicę pomiędzy celem marketingowym a sprzedażowym. Podstawowe cele mediów społecznościowych dla Twojego biznesu e- commerce to między innymi: zwiększenie ruchu do Twojej witryny, większa sprzedaż, wzrost liczby potencjalnych klientów, lepszy wizerunek i świadomość marki.
  2. Poznaj swoich odbiorców – jeśli chcesz spodobać się swoim odbiorcom musisz ich dokładnie poznać. W tym celu zaleca się tzw. Zbadanie swoich klientów, zebranie danych demograficznych i behawioralnych.
  3. Wybierz odpowiednią platformę dla swojej firmy –  obecnie istnieje bardzo wiele platform społecznościowych, każda z nich ma unikalne zastosowanie, oraz innych odbiorców. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest dokładne przeszukanie platform, ponieważ dzięki temu łatwiej podejmiesz decyzję, która z nich jest zgodna z Twoją firmą oraz jej celami.
  4. Kalendarz treści społecznościowych – prowadząc sklep online powinieneś pamiętać, że planowanie jest istotną częścią, która zapewnia sukces w mediach społecznościowych. Kalendarz treści pozwoli jeszcze bardziej udoskonalić wyniki społecznościowe, które przełożą się na lepsze wyniki Twojej firmy!
  5. Regularne kontrolowanie rozmów społecznościowych – należy podkreślić, że aby osiągnąć sukces w mediach społecznościowych konieczne jest dokładne słuchanie w sieci. Pamiętaj, zawsze zwracaj uwagę na opinie oraz skargi klientów, prawidłowe kontakty z klientami znacznie pomagają stworzyć silniejsze relacje, jednocześnie przekładając się na większą lojalność klientów.
  6. Stosuj efekty wizualne – pamiętaj, iż wartość efektów wizualnych takich jak: zdjęcia i filmy jest bardzo wysoka, dlatego większość właścicieli sklepów internetowych korzysta z nich.
  7. Korzystaj z pomocy innych – warto korzystać z pomocy doświadczonego zespołu bądź zewnętrznej agencji marketingowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu szybciej osiągniesz cele społeczne!
  8. Inwestuj w reklamę – inwestycja w reklamę nie tylko promuje Twoją firmę, ale przede wszystkim buduje jej wizerunek oraz wysoką pozycję w branży. Mimo, iż dość często jest to wysoki koszt, to jednak bardzo opłacalny.

Podsumowanie

Wszelkie reklamy w mediach społecznościowych, sponsorowane treści a także posty to świetne sposoby, aby zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Pamiętaj, że poprzez zaawansowane czynniki kierowania na odbiorców możesz wykorzystać media społecznościowe do reklamowania swojej firmy wielu osobom! Jeśli odpowiednio wykorzystasz media społecznościowe szybko osiągniesz zamierzone cele!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *