Profesjonalna, elastyczna oraz intuicyjna platforma opensource WooCommerce służy do budowy sklepów internetowych dostosowanych do współczesnych trendów sprzedażowych.
Dzięki dużej łatwości w konfiguracji, WooCommerce jest dzisiaj jedną z wiodących platform wykorzystywanych do obsługi sprzedaży online. Stale zyskuje kolejnych zwolenników dzięki swojej elastyczności oraz wydajności. Posiada dużą liczbą pożytecznych funkcji i budowę modularną, umożliwiającą dostosowanie systemu WooCommerce do wymagań małych, średnich i dużych wdrożeń.
Łatwa instalacja i konfiguracja sklepu – e-commerce
Platforma cieszy się pozytywną opinią zarówno wśród programistów, jak i przedsiębiorców. Nic dziwnego, bowiem ilość dodatkowych wtyczek i integracji pozwala na elastyczny rozwój sklepu, rozwój nowych funkcji w sklepie internetowym, czy zmian w szablonie. Wtyczka CMS WordPress, Woocommerce posiada intuicyjny i prosty w obsłudze panel administracyjny, który gwarantuje dużą przewagę nad innymi systemami. System posiada również bardzo dużą liczbę modułów komercyjnych. To bardzo istotne, szczególnie przy nietypowych wdrożeniach, ponieważ wpływa na większą funkcjonalność platformy sprzedażowej oraz pokrycie dodatkowych środków zapotrzebowania biznesowego. Prowadzenie sklepu na WooCommerce jest proste i przyjemne, dzięki czemu możesz w łatwy sposób, za pomocą dosłownie kilku kliknięć dodawać produkty.
Nasze przykładowe realizacje
Sklep internetowy WooCommerce sprzedaje nawet wtedy gdy Ty masz wolne. Czynny całą dobę, zaspokaja potrzeby klientów na całym świecie. Zwiększ zasięgi, przenosząc sprzedaż do sieci!
Etapy realizacji projektu
Każdy nowy projekt sklepu internetowego rozpoczynamy od kompleksowej analizy potrzeb a następnie wykonania specyfikacji techniczno-funkcjonalnej. Takie podejście pozwala nam na zapoznanie się z zakresem prac jaki jest do zrealizowania co pozwala na planowanie i organizowanie pracy jeszcze przed przystąpieniem do niej.
Analiza potrzeb i koncepcja
- Ustalenie koncepcji graficznej projektu
- Rozplanowanie struktury logicznej oraz układu elementów i modułów
- Utworzenie architektury informacji
Projekt graficzny
- Przygotowanie makiety funkcjonalnej UX
- Wykonanie widoków graficznych strony głównej oraz podstron
Programowanie
- Przygotowanie frontend’u HTML5/CSS3 na podstawie wykonanych grafik
- Zaprogramowanie i wdrożenie backend’u (systemu zarządzania treścią CMS, bazy danych, funkcji, modułów i formularzy)
- Integracje z zewnętrznymi źródłami sklepu internetowego (hurtownie, systemy ERP, itp.)
- Walidacja oraz optymalizacja kodu źródłowego
- Przeprowadzenie testów wewnętrznych i zewnętrznych
Uzupełnienie sklepu
- Wprowadzenie przykładowych treści i zdjęć
- Dodanie produktów, cen, zdjęć
- Podwieszenie pod docelową domenę
- Konfiguracja zabezpieczeń na docelowym serwerze, certyfikat SSL
- Przeprowadzenie szkolenia z obsługi panelu zarządzania treścią CMS
Wsparcie powdrożeniowe
- Gwarancja i opieka nad projektem
- Support techniczny – e-mail, telefon oraz system zarządzania projektami
- Rozwój projektu
Najważniejsze funkcjonalności projektowanych sklepów internetowych WooCommerce
- Zarządzanie asortymentem
- Zaawansowane systemy wyszukiwania (Elastic Search)
- Rozbudowane mechanizmy filtrowania produktów
- Zarządzanie cennikami
- Zarządzanie stanami magazynowymi
- Rozbudowane konto klienta
- Zarządzanie klientami
- Zaawansowane systemy promocyjne i bonusowe
- Integracje z systemami ERP
- Integracje z różnymi kanałami sprzedażowymi (portale aukcyjne, porównywarki cen)
- Dropshipping
- Obsługa zamówień
- Marketing automation
- Systemy rekomendacji (cross sell, up sell)
- Narzędzia komunikacji z klientami
- Zarządzanie uprawnieniami ról
- Customizacja procesów sprzedażowych
- Dedykowane rozwiązania i moduły
- Integracje z dostawcami płatności
- Definiowalne statusy zamówień
- Integracje z systemami newsletter
- Moduł reklamacji
- Różne formy prezentacji produktów
- Udostępnianie asortymentu za pomocą API
- Rozbudowany CMS
- System zarządzania banerami
- Blog
- Analityka internetowa i integracja z narzędziami Google
- Rozbudowane statystyki sprzedażowe
- Program lojalnościowy
- Integracja z systemami POS
Czy wiesz, że…
Czy wiesz, że WooCommerce jest jednym z najbardziej popularnych, a zarazem elastycznych i funkcjonalnych systemów, przeznaczonych do budowy i obsługi sklepów internetowych? Do tej pory powstało już setki tysięcy e- sklepów na całym świecie. Opierając się na platformie WooCommerce można zbudować praktycznie każdy rodzaj sklepu internetowego, poczynając od systemu sprzedaży biletów, a kończąc na sprzedaży wirtualnych produktów.
ZARZĄDZANIE PRODUKTAMI – SKLEPY INTERNETOWE WOOCOMMERCE
Informacje podstawowe
Produkty w panelu administracyjnym w WooCommerce prezentowane są w formie tabelki grid. Każdy produkt posiada informacje ogólne, ceny, powiązania z kategoriami oraz innymi produktami, informacje niezbędne dla kuriera, takie jak gabaryty i waga, informacje o tzw. kombinacjach atrybutów, czyli zestawieniach różnych opcji, np. kolorystyczno-rozmiarowych, ilości danego produktu na magazynie, galerię zdjęć, zestaw cech, listę załączników (np. instrukcja obsługi, licencje), listę dostawców oglądanego produktu. W informacjach ogólnych znajdują się takie dane jak nazwa produktu, jego opisy, kod produktu. W tej sekcji możemy określić widoczność produktu, czy jest włączony czy nie, określić, czy sprzedaż jest dostępna i pokazujemy jego cenę. Do produktu możemy przypisać również kategorie i tagi, które następnie mogą być wykorzystywane przez wyszukiwarkę.
Zarządzanie cenami
W sekcji ceny definiujemy cenę hurtową produktu (cenę zakupu), cenę sprzedaży netto, wysokość podatku VAT. Wysokości podatków VAT definiowane są w innym miejscu. W zarządzaniu cenami korzystamy z gotowej listy predefiniowanych stawek podatkowych. Poniżej podstawowych informacji o cenach mamy możliwość zdefiniowania cen specjalnych, które są promocjami produktowymi szerzej opisanymi w sekcji promocje produktowe.
Optymalizacja SEO pod pozycjonowanie
W produkcie możemy ustawić atrybuty niezbędne do optymalizacji produktu pod kątem pozycjonowania. Do dyspozycji mamy meta tytuł, meta opis, przyjazny adres URL. Znaczniki meta nie są widoczne dla użytkownika, ponieważ są to znaczniki sekcji head, która nie jest wyświetlana w przeglądarce klienta. Za to te znaczniki są bardzo istotne dla wyszukiwarki Google, która indeksuje strony sklepu. Przyjazne linki polegają na pozbyciu się z adresu URL dodatkowych parametrów takich jak indeks produktowy czy indeksy związane z kombinacjami atrybutów.
Powiązania
Sekcja powiązania służy m.in. do przypisania produktu do odpowiednich kategorii. WooCommerce jak i sam WordPress umożliwia przypisanie produktu do wielu kategorii na różnych poziomach drzewka na raz. W tej sekcji ustawiamy również domyślną kategorię co ma znaczenie przy niektórych funkcjach korzystających z domyślnej kategorii produktu. W sekcji powiązania można również powiązać produkt z producentem, który go wyprodukował.
Wtyczka do WordPressa – opcje wysyłki
W sekcji wysyłka możemy zdefiniować takie parametry produktu jak szerokość, wysokość, głębokość i waga opakowania, w którym transportowany jest produkt. Parametry te można będzie później wykorzystać do obliczenia kosztów transportu.
Atrybuty
W systemie Woocommerce możemy zdefiniować bazę atrybutów oraz ich wartości tak aby przypisywanie do konkretnych produktów było łatwiejsze i szybsze.
Warianty
Z podanych atrybutów możemy utworzyć warianty danego produktu i ustawić np. cenę inną dla każdego wariantu.
Zarządzanie zdjęciami
WooCommerce daje użytkownikom wygodny interfejs zarządzania zdjęciami przypisanymi do produktu. Wyboru odpowiednich zdjęć możesz dokonywać bezpośrednio z panelu administracyjnego. Dzięki temu możesz dowolnie pozycjonować zdjęcia w obrębie galerii, jak również wskazać, które ze zdjęć jest tzw. zdjęciem wyróżniającym i reprezentuje dany produkt na listach produktowych.
FAQ – Sklepy internetowe WooCommerce – Najczęściej zadawane pytania
WooCommerce to darmowa wtyczka do najpopularniejszego systemu na świecie CMS- WordPressa. Dzięki wtyczce można zbudować w pełni funkcjonalny sklep. Po instalacji otrzymujemy funkcję, która jest wystarczająca dla wszystkich początkujących, a w razie potrzeby można również skorzystać z innych wtyczek wspomagających.
Sklep online na stworzony na platformie WooCommerce jest darmowy. Nie ma obowiązku uiszczania miesięcznych opłat oraz procentów od sprzedaży
WooCommerce to platforma dedykowana zarówno mniejszym, jak i większym firmom, bez względu na rodzaj branży. Sklep internetowy zbudowany w tym systemie może posiadać w swojej ofercie produkty materialne oraz cyfrowe, a co za tym idzie można go dopasować do każdego rodzaju działalności.
Oczywiście, że tak. Można tego dokonać, poprzez wprowadzenie rozszerzeń. Należy przy tym pamiętać, że nie każde rozszerzenie jest w pełni darmowe. W przypadku niektórych modułów konieczna jest dodatkowa opłata.
Tak. Dodatkowe moduły znacznie rozbudowują podstawowe możliwości platformy, zwiększając przede wszystkim funkcjonalność sklepu online. Warto zaznaczyć, iż proces instalacji modułów nie jest skomplikowany i można go wykonać na każdym etapie pracy e- sklepu.
Platforma sprzedażowa WooCommerce jest prosta i intuicyjna, dzięki czemu z jej obsługą poradzi sobie każdy, nawet początkujący przedsiębiorca. Co więcej? Platforma dedykowana jest tym, którzy chcą zaistnieć w e- commerce. Wyróżnia ją przejrzysta, jasna forma i prosty język.
To jedna z najważniejszych zalet platformy WooCommerce, która wpływa bezpośrednio na jej funkcjonalność. Dzięki elastyczności platformy możliwa jest dowolna modyfikacja systemu.
Dzięki funkcji multishop możliwe jest równoczesne prowadzenie kilku sklepów internetowych (niezależnych od siebie) na jednej platformie oraz obsługa sklepów bez konieczności przełączania się pomiędzy poszczególnymi panelami. Co to oznacza? Możesz stworzyć jedną, spójną bazę produktową i obsługiwać ją za pomocą jednego panelu administracyjnego.
Tak, platforma daje możliwość pełnej personalizacji powstającego sklepu online. Użytkownik ma do dyspozycji gotowe szablony, które może edytować.
Aby zoptymalizować produkt pod kątem SEO, możesz ustawić konkretne atrybuty jak: meta tytuł, meta opis, oraz przyjazny firmie adres URL. Choć są to elementy niewidoczne dla użytkownika, jednak mają bardzo duże znaczenie dla Google