Dzięki Google AdWords możemy reklamować naszą firmę w różnych miejscach w Internecie. Chcesz wiedzieć jak wyglądają kampanie AdWords i jakie formy reklam oferuje? Zapraszamy do lektury.
Co to jest Google AdWords?
Google AdWords to narzędzie reklamowe, które pozwala na wyświetlanie reklam naszej strony na wielu innych witrynach, na przykład przy korzystaniu z wyszukiwarki Google czy portalach informacyjnych (Onet, WP, Interia itp.). Dużym plusem jest to, że możemy decydować sami, gdzie będą emitowane nasze reklamy oraz samodzielnie ustalamy budżet, jaki przekazujemy na reklamy. Dodatkowo możemy też wybrać dowolny typ reklam.
Jeśli opracujemy odpowiednią strategię reklamy AdWords pomogą nam zwiększyć ruch na stronie i sprzedaż produktów lub usług dla dowolnej branży.
Jakie kampanie i typu reklam oferuje Google AdWords?
Wybór formatów reklam pozwala na dopasowanie reklamy do naszych oczekiwań. Do najpopularniejszych form należą:
- Reklamy tekstowe
- Reklamy graficzne
- Reklamy wideo
Do najważniejszych kampanii, jakie można prowadzić w Google AdWords należą:
- Kampania w sieci wyszukiwania
- Kampania Google Shopping
- Kampania w sieci reklamowe Google
Kampania w sieci wyszukiwania to przede wszystkim reklama tekstowa, która zawiera link przekierowujący do naszej strony. Dzięki wpisanym przez użytkownika słowom kluczowym trafia on na nasze reklamy. Reklama może wyświetlać się na górze lub na dole strony. Jeśli chcesz wiedzieć jak poprawić widoczność reklamy, przeczytaj ten artykuł.
Linki sponsorowane są bardzo elastyczne, dzięki czemu możemy zmniejszyć koszty reklamy. Pozwala na wyświetlanie reklam tylko przy wybranych parametrach – lokalizacji czy grupy docelowej. Dzięki temu nasza reklama wyświetli się tylko tym, którzy naprawdę mogą być zainteresowani naszymi usługami lub produktami. Można też łatwo zmierzyć ich skuteczność i poprawić wydajność. Szczególnie polecamy zlecenie prowadzenia kampanii AdWords specjalistycznej agencji, która poprawi efekty, jakie możemy osiągnąć.
Kampania Google Shopping to idealny wybór na tych, którzy prowadzą sklep internetowy. Tu w grę wchodzi reklama graficzna. To obrazem przyciągamy potencjalnych klientów do zakupu. Oprócz zdjęcia produktu wyświetla się także jego cena i nazwa sklepu.
Gdy użytkownik kliknie w wyświetlone zdjęcie od razu zostanie przekierowany na podstronę, na której znajduje się produkt. Celem tej kampanii jest przede wszystkim sprzedaż, dlatego musimy dopasować reklamę do odpowiedniej grupy docelowej. Reklamy graficzne wyświetlają się nad wynikami organicznymi lub po prawej stronie wyszukiwarki.
Pamiętajmy, że Google Shopping poprawi ruch na stronie i zwiększy sprzedaż, jeśli kampania zostanie odpowiednio przeprowadzona.
Kampania w sieci reklamowej Google posiada szeroki wybór formy reklamy. Możemy wybrać reklamę tekstową, graficzną lub multimedialną. Wyświetlane są na ponad 2 milionach witryn i aplikacji, które należą do sieci reklamowej Google.
Stworzenie skutecznego displaya wymaga trochę pracy i zaangażowania. Musimy ściśle określić grupę docelową, do której kierujemy dany produkt i wybrać miejsce w jakich ma pojawiać się reklama. Dzięki temu nasz produkt, którym są na przykład słuchawki, wyświetlą się tylko tym, którzy ostatnio szukali o nich informacji.
Jeśli szukasz więcej informacji o reklamie displayowej zapraszamy do naszego artykułu.
Którą reklamę AdWords wybrać, aby uzyskać najlepsze wyniki?
Nie ma prawidłowej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko zależy od naszego budżetu, rodzaju biznesu i ustalonej strategii. Dlatego warto zlecić prowadzenie kampanii AdWords specjalistom, którzy skutecznie i przeprowadzą całą kampanię. Posiadają oni doświadczenie i wiedzę, która pozwala im na zaplanowanie najlepszej strategii i osiągniecie oczekiwanych rezultatów. Jeżeli szukasz profesjonalnych usług to skontaktuj się z nami.