Kampanie content marketingowe niosą ze sobą ogromny potencjał SEO, ale nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Pokażemy, jak przeprowadzić kampanię, aby dodatkowo miała wpływ na promowanie strony internetowej.
Właściwie kampania content marketingowa nie powinna mieć nic wspólnego z SEO, ale odpowiednio wdrożone działania są doskonałe do naturalnego zwiększenia wyników wyszukiwania. Kampania może nam pomóc zdobyć wysoką pozycję w wyszukiwarce do strony lub konkretnej treści oraz zwiększyć ruch unikalnych użytkowników.
Kampania content marketingu w zależności od celów i założeń może mieć różne formy treści i ich dystrybucji. Obecnie, na pozycję w wynikach wyszukiwania największy wpływ mają wartościowe i unikalne treści, które często są umieszczane też na zewnętrznych serwisach internetowych.
Jak zoptymalizować SEO artykuły w content marketingu
Przy tworzeniu nowych artykułów musimy skupić się na ich optymalizacji SEO. Najważniejsze, a co musimy zwrócić uwagę to:
- Tytuł – w kodzie strony pod nazwą TITLE
- Krótki opis (160-200 znaków) – w kodzie strony pod nazwą META DESCRIPTION
- Nagłówki – w kodzie strony pod znacznikami H
- Ilość i wyróżnienia ważnych słów kluczowych
Promowanie strony dzięki kampanii content marketingu
Po optymalizacji treści możemy zająć się głównym zadaniem – zwiększaniem ruchu na stronie z naturalnych wyników Google, co pomoże nam zdobyć lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Duży wpływ na pozycję strony w Google mają linki przychodzące. Nie mniej ważne są też treści, optymalizacja oraz długość życia strony, co mimo wszystko jest związane z odnośnikami przychodzącymi. Prawda jest taka, że bez linków przychodzących nie uda nam się zdobyć wysokiej pozycji w wynikach naturalnych wyszukiwania, jeśli zajmujemy się popularną branżą.
Jeśli więc chcemy zwiększyć pozycję wybranych treści, musimy postarać się o linki zewnętrzne dzięki kampaniom content marketingowym. I co ciekawe, tu liczy się nie ilość, ale jakość. Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów ja zdobyć takie linki. Dla ułatwienia zostały podzielone na dwa rodzaje:
- Linki wychodzące z publikacji
- Linki do serwisu docelowego – najważniejsze są linki „dofollow”, które prowadzą do naszego reklamowanego serwisu. Linki „nofollow” nie są zbyt SEO i nie przyniosą nam lepszej pozycji. Skupmy się przede wszystkim na anchorach brandowych lub półbrandowych, które na pewno przejdą wszystkie filtry Google
- Linki do naszych publikacji – warto wykorzystać nową publikację do linkowania wcześniejszych. Pomaga to nie tylko w zwiększeniu SEO poprzedniego tekstu, ale tworzy dodatkowy ruch na stronie
- Linki z zewnętrznych źródeł
- Fora dyskusyjne – odpowiadanie na tematycznych czy branżowych forach, które nas dotyczą i umieszczanie tam linków odsyłających do naszych publikacji są doskonałym linkiem zewnętrznym. Pamiętajmy tylko o udzieleniu konkretnej odpowiedzi, żeby nie tworzyć nachalnej i niechcianej przez innych reklamy
- Komentarze – możemy komentować inne zewnętrzne publikacje lub wpisy blogerów, gdzie odniesiemy się do naszych publikacji
- Media społecznościowe – co prawda, linki z social media najczęściej mają charakter „nofollow”, ale mimo wszystko, warto umieszczać tu linki do publikacji. Dzięki temu możemy zdobyć wartościowe linki naturalne od innych użytkowników, którzy na przykład umieszczą go na swoim blogu
- Zaplecze tematyczne – nie każdy je posiada, ale to przydatne narzędzie do zdobywania linków.
Efekty SEO
Przemyślana i odpowiednio przeprowadzona strategia linkowania w kampanii content marketingu może przynieść nam naprawdę dobre wyniki SEO. Poniżej zamieszczamy przykładowe grafiki ze statystyk dla jednego z serwisów, w którym przy okazji prowadzenia działań SEO, wprowadzono też kampanię content marketingową. Widoczne efekty przez cały czas są stabilne.
Widoczne screeny dotyczą strony docelowej. Duży wpływ na promowanie strony i zwiększenie ruchu miały odpowiednio linkowane publikacje.