Założenie bloga jest bardzo łatwe. Jednak prowadzenie go w sposób, aby przyciągał odbiorców i zyskiwał stałe grono czytelników wymaga nie tylko doświadczenia i umiejętności, ale przede wszystkim – dobrego tematu.
Jeśli chcesz wiedzieć jak zdobyć odbiorców, poruszyć zainteresowanie i wywołać górę komentarzy, warto wykorzystać filtry, które zdecydowanie pomogą podczas redagowaniu treści.
Aby blog mógł zostać znaleziony przez innych musimy połączyć wysoki ranking w wyszukiwarce i ocenie przez użytkowników. Aby to osiągnąć musimy nie tylko korzystać ze słów kluczowych, ale też pisać wartościowe treści.
Unikalna i wartościowa treść to podstawa. Musimy pisać ciekawe i przyjazne artykuły, które zachwycą odbiorców. Dodatkowo powinniśmy uchodzić za specjalistów w tematach, na jakie piszemy. Jeśli nasz content będzie przydatny dla innych i przyjemny w odbiorze, szybko zyska popularność.
Jak pisać?
Podstawa to chwytliwy tytuł. To on zadecyduje, czy użytkownik przeczyta treść, czy uzna, że temat w ogóle go nie interesuje. Ale dobry tytuł to nie wszystko – dalsza treść jest równie ważna. Jeśli tytuł naszego artykułu brzmi „Jak wyczyścić tapicerkę samochodową” skupmy się na temacie, a nie ogólnikach. Użytkownicy przyjdą do nas po konkretne sposoby, a nie porady dotyczące doboru koloru tapicerki do lakieru samochodu.
Początkujący blogerzy nie od razu piszą doskonałe teksty. Doświadczenie i umiejętności przychodzą z czasem. Jednak jest kilka sposobów, które ułatwią przejście przez start. Filtry, które przedstawimy zmienią zwykłą treść w przyjemny w odbiorze i poczytny artykuł. Musimy przede wszystkim nauczyć się porządkować swoje myśli i przekazywać je dalej.
Zasada nr 1 – odmiana czasownika
Aby artykuł przyjemnie się czytało, unikajmy stosowania biernej strony czasownika. Nie używajmy więc takich zwrotów jak powinno być napisane, zostało wykonanie itp. Przez takie sformułowania nasz artykuł traci na atrakcyjności – jest nieprzyjazny i ciężko się go czyta.
Do swoich odbiorców powinniśmy też zwracać się bardziej przychylnie. Nie traktujmy ich z góry i używajmy fraz, które będą mile odebrane.
Zasada nr 2 – używaj Entera
Zwarty tekst bez odstępów od razu odstrasza czytelnika. Nie bójmy się używać akapitów i nagłówków, a każdą nową myśl zaczynajmy od nowej linijki. Dzięki tym prostym zabiegom, nasz tekst będzie zachęcał do czytania. Po napisaniu, spójrzmy na niego obiektywnie i zobaczmy, czy na miejscu odbiorcy, chcielibyśmy przeczytać, to co stworzyliśmy.
Zasada nr 3 – nie ma grafiki, nie ma odbiorców
Do każdego artykułu musimy dodać chociaż jedną grafikę. Zwiększy ona atrakcyjność contentu i ładnie podzieli treść oraz stworzy przyjazny klimat. Dodatkowo grafiki są chętniej udostępniane w mediach społecznościowych, co może przysporzyć nam dużo większą liczbę odbiorców.