Czym jest ecommerce seo, czyli optymalizacja sklepu internetowego

Czym jest ecommerce seo, czyli optymalizacja sklepu internetowego

Konkurencja sklepów internetowych jest ogromna. Dlatego należy dołożyć wszelkich starań, aby być bardziej widocznym od innych. Dobra optymalizacja sklepu internetowego czyli ecommerce seo pozwala na lepsze pozycjonowanie witryny. Jakie są najlepsze praktyki optymalizacji?

Jak przygotować kartę produktową?

Karty produktowe ułatwiają klientom poruszanie się po naszym sklepie, a wyszukiwarki lepiej indeksują strony. W tym przypadku ma znaczenie wiele czynników. Najważniejsze z nich to:

W sklepie ważne są opisy
  • Adres URL katalogu lub produktu – musi być czytelny i informować, gdzie się znajdujemy. Przykładowo prowadząc sklep z kosmetykami, URL do perfum dla kobiet powinien wyglądać: domena.pl/perfumy/zapachy-damskie/strona-docelowa. Nazwa docelowa strony powinna zaczynać się od słowa kluczowego, w tym przypadku „perfumy”. Warto zwrócić też uwagę na długość URL – im krótszy, tym lepszy.
  • Opisy produktów – powinny być przede wszystkim unikalne. Nie warto kopiować treści znalezionych u producenta lub na innych witrynach. Dzięki unikalnym treściom zdobędziemy plusy u Google. Wyróżnimy się spośród konkurencji i zdobędziemy więcej odwiedzin, a tym samym większe szanse na zrobienie przez nich zakupów. Opis produktu powinien być zgodny z jego stanem faktycznym. Wykazujemy jego zalety i zastosowanie, ale nie wolno nam koloryzować i dodawać właściwości, których nie posiada. Stylizacja tekstu również jest bardzo ważna. Warto dodawać nagłówki i pogrubić ważne informacje. Nie możemy zapomnieć też o wpleceniu słów kluczowych.
  • Meta description – to krótki tekst o długości do 200 znaków, który wyświetla się w wyszukiwarce pod linkiem. Powinien zawierać słowo kluczowe oraz wezwanie do działania (kup, zobacz, sprawdź) oraz być atrakcyjny i przyciągający dla klientów.
  • Zdjęcia produktów – powinny ukazywać produkt w całości oraz z wyróżnieniem najważniejszych cech. W parametrze ALT umieszczamy słowo kluczowe, dzięki któremu zdjęcie będzie można znaleźć w wyszukiwarce grafiki.
  • Opinie i komentarze do produktów – warto umieścić pod produktem możliwość wpisania oceny i komentarzy przez klientów, którzy dokonali zakupu. Zwiększają one zaufanie innych klientów i zachęcają do zakupu. Warto wykorzystać odpowiednie sposoby, które pozwolą zwiększyć ilość opinii.
  • Linkowanie wewnętrze – to umieszczenie na karcie produktu innych linków, które mogą przekierować klienta na przykład do podobnych produktów lub inne ważne w procesie zakupów linki. Mogą to być na przykład koszty wysyłki lub czas wysyłki towaru.
  • Nawigacja – informacja, w którym miejscu aktualnie się znajdujemy może być bardzo przydatna. Widoczna ścieżka, dzięki której trafiliśmy na dany produkt również jest bardzo często wykorzystywana przez klientów. Dzięki temu w każdej chwili może wrócić na dowolnie wybraną kategorię. Dokładnie ten temat opisaliśmy w tym artykule.
  • Zoptymalizowanie strony na urządzenia mobilne – w dzisiejszych czasach klienci często korzystają z tabletu lub telefonu do zrobienia zakupów. Nie warto rezygnować z takich użytkowników. Powinniśmy dopasować sklep internetowy do mniejszych ekranów, tak aby była przejrzysta i przyjazna dla klientów.

Czego nie należy robić przy ecommerce seo?

Niestety, każdemu może zdarzyć się popełnić błąd. Jednak Google karze winowajców dość surowo. Może na przykład usunąć stronę z wyszukiwarki lub umieścić ją kilka stron niżej. Do najczęściej popełnianych błędów, na które musimy uważać należą:

  1. Skopiowane treści, na przykład opisy katalogów lub opisy produktów
  2. Brak jakiejkolwiek treści na stronie
  3. Bardzo złożone, nieczytelne adresy URL do produktów
  4. Skomplikowana struktura strony
  5. Brak filtrowania i możliwości wyszukiwania produktów
  6. Brak możliwości wystawienia komentarzy lub oceny produktów przez klientów

Optymalizacja każdego sklepu internetowego jest inna. Wymaga wielu czasochłonnych i czasem trudnych do zrealizowania dla laika działań. Warto pokusić się o zatrudnienie specjalistów. To niewielki koszt, który zwróci się z nawiązką, dzięki lepszemu pozycjonowaniu i zwiększeniu widoczności strony w wyszukiwarkach.