Dlaczego teksty na stronę powinny być unikalne?

Dlaczego teksty na stronę powinny być unikalne

Często słyszy się, że treści na stronie i opisy produktów powinny być unikalne. Ale właściwie dlaczego? Czy nie prościej jest skopiować artykuły z innych stron? Może łatwiej, ale z pewnością nie będzie to efektywne i przyniesie miało więcej szkody niż pożytku.

Dlaczego kopiowanie treści jest złe?

Duplicate content naraża Cię na srogie kary

Dlaczego powinniśmy posiadać na stronie tylko unikalne treści? Powodów jest mnóstwo. Do najważniejszych z nich należą:

  • Lepsza widoczność strony w wyszukiwarkach – unikalne treści są bardziej atrakcyjne dla Google, który pozycjonuje je na pierwsze strony wyszukiwania
  • Zadowolenie użytkowników – kopiowany tekst, choćby był niezmiernie interesujący, doprowadza czytelników do szału. Jeśli ktoś szuka rozwiązania problemu lub odpowiedzi na nurtujące pytania, a wciąż otwiera nowe strony z identycznym tekstem, może czuć się sfrustrowany. Dlatego unikalne treści pomagają zdobyć nowych użytkowników.
  • Brak problemów z chronionymi prawami autorskimi – czasami kopiowanie treści, zdjęć lub grafik może doprowadzić nas do problemów prawnych
  • Tworzenie własnych treści ułatwia optymalizację SEO

Dodatkowo kopiowanie treści niesie za sobą niebezpieczeństwo uzyskania kary od Google. Algorytm Panda, który pomaga Google wyłapywać słabej jakości, pisanych pod wyszukiwarkę tekstów oraz zduplikowanych treści, karze strony poprzez usunięcie jej z wyników wyszukiwania. Przekłada się to przede wszystkim na znaczny spadek odwiedzin.
Jeśli chcesz dowidzieć się więcej jak poradzić sobie z karami od Google, zapraszamy do lektury tutaj.

Duplicate content

Kopiowana, nieunikalna treść zwana jest w świecie SEO jako „duplicate content”, co oznacza po prostu powieloną treść. Ten problem występuje najczęściej na stronach, których treść jest skopiowana z innych witryn lub jej treści zostały umieszczone na innych stronach. Dotyczy to także sytuacji, gdy jeden tekst z naszej strony jest dostępny również pod innymi adresami, to znaczy jeśli dodamy jeden artykuł w dwa lub więcej miejsc na stronie internetowej, na przykład na kilku naszych podstronach.
Na duplicate content muszą uważać szczególnie sklepy internetowe, które posiadają dużo opcji filtrowania produktów. GoogleBotom przeszukuje stronę w skupiając się na filtrach, a nie na treści strony, co powoduje, że uzyskuje wciąż takie same wyniki. Dlatego należy na swojej stronie wprowadzić tag kanoniczny. Można też zabezpieczyć witrynę przed indeksowaniem takich wyników w Google Search Console.

Jak sprawdzić czy posiadamy zduplikowane treści?

Dziś istnieją gotowe narzędzia, które ułatwią Ci szybkie znalezienie duplikowanej treści

Jeśli chcemy sprawdzić czy na naszej stronie posiadamy duplicate content, wystarczy skopiować kawałek tekstu z naszej strony i skopiować ją do wyszukiwarki. Przed skopiowaną frazą musimy dodać „site:nazwa-strony.pl”. Całość powinna wyglądać tak:
Site:nazwa-strony.pl „skopiowana treść”
Jeśli po wpisaniu frazy pojawi nam się tylko jeden wynik, oznacza to, że wszystko jest w porządku. Jeśli jednak Google znajdzie więcej wyników, musimy usunąć nadmiarowe treści ze swojej strony.
Sprawdzanie czy z naszej strony zostały powielone treści jest niezwykle łatwe. Wystarczy w cudzysłowie umieścić skopiowany kawałek teksu i zobaczyć na ilu stronach wyświetla się w wyszukiwarce. Niestety usunięcie tego problemu jest dużo trudniejsze, jeśli jesteśmy autorami tekstu. Aby zapewnić naszej witrynie dużo wyświetlań, musimy wciąż pracować nad unikalnymi treściami, które pozwolą nam uzyskać przewagę nad konkurencją. A jeśli to my zduplikowaliśmy treść z innych stron, wystarczy je usunąć i zastąpić nowymi, unikalnymi.

Zapamiętaj!

Unikalne treści z dopasowanymi pod witrynę słowami kluczowymi to niezawodny sposób na zdobycie wysokich wyników wyszukiwania. Dlatego warto poświęcić swój czas lub pieniądze, aby zdobyć ciekawe i jedyne w swoim rodzaju treści.