Dzisiaj każda osoba interesująca się pozycjonowaniem wie, jak istotna jest odpowiednia optymalizacja treści. Na naszym blogu popełniliśmy już kilka artykułów na ten temat. Jednocześnie warto wspomnieć o meta tagach. Jest to pewna informacja dla robotów indeksujących, która może nie przekładać się bezpośrednio na pozycję strony w wyszukiwarce, jednak mimo wszystko da wiele korzyści.
Jakie jest znaczenie meta tagów?
Wiele osób zastanawia się, czym są całe meta tagi. W skrócie są to informacje wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google na temat twojej strony. Warto zadbać o ich optymalizację już na samym początku istnienia serwisu.
Jeżeli nie zadbasz o meta tagi samemu, to zostanie zaimportowana automatycznie treść z twojej witryny — tytuł wpisu oraz początek artykułu lub fragment zawierający słowo kluczowe wyszukiwane przez użytkownika.
Warto pamiętać, że nie zawsze sama obecność na pierwszej pozycji będzie kluczowa do sukcesu i zdobywania ruchu. Jeżeli treść związana z linkiem do twojej strony będzie nieatrakcyjna dla internauty, to i tak kliknie on w inny link. Dlatego też warto zadbać, o to, co wyświetla się w wynikach wyszukiwania.
Meta tytuł — co warto o nim wiedzieć?
Ten tak jest szczególnie istotny, ponieważ wyświetla on się nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale również w nazwie karty w przeglądarce internetowej, oraz w zapisanych przez użytkowników zakładkach.
Warto dostosować ten tag do potrzeb wyszukiwarki Google — staraj się, żeby nie był on dłuższy niż 67 znaków. Dzięki temu będziesz miał pewność, że cały tytuł wyświetli się w wynikach wyszukiwania.
Meta opis — co warto o nim wiedzieć?
Znajdziesz go tylko w wynikach wyszukiwania, jednak jest on równie ważny. Powinien mieć maksymalnie 156 znaków, dzięki temu będzie on odpowiadał na potrzeby wyszukiwarki Google. Tutaj warto zaznaczyć, że Google może zignorować meta opis i wyświetlić fragment artykułu. Mimo wszystko opłaca się mieć przynajmniej częściową kontrolę nad tym, co zobaczyć internauci w wynikach wyszukiwania.
Inne meta tagi
Warto tu wspomnieć o znaczniku meta keywords. Dzisiaj znacznik meta keywords nie ma praktycznie żadnego znaczenia. Nie pojawia się on w wynikach wyszukiwania i nie wpływa w żaden sposób na pozycję twojej strony w wyszukiwarce. Może on być jednak przydatny dla odpowiedniego zarządzania treścią.
Istnieją również inne znaczniki, które są widoczne dla wyszukiwarek. Przykładem jest meta robots, który informuje o tym, czy dana podstrona może zostać zaindeksowana i wyświetlona w wynikach wyszukiwania. Ma to znaczenie, gdy część podstron chcesz ukryć i udostępniać je tylko osobom posiadającym link.
Jak meta znaczniki wpływają na widoczność w wyszukiwarce?
Już od dłuższego znaczenia meta znaczniki nie wpływają bezpośrednio na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Być może z tego powodu niektóre osoby ignorują całkowicie dbanie o nie. Jednak warto pamiętać o jednym — to jak zaprezentowana jest twoja strona w wynikach wyszukiwania, to pierwszy kontakt internauty z twoją stroną.
Dlatego też warto zadbać o to, żeby było ono pozytywne. Dobrze jest zadbać o ciekawy tytuł i ciekawy opis, które przede wszystkim wyróżnia się na tle innych wyników wyszukiwania, a po drugie zainteresują czytelnika. Zwiększa to szanse na to, że internauta kliknie link do twojej strony.
Zadbaj też o to, żeby w meta znacznikach pojawiły się słowa kluczowe, ponieważ w wynikach wyszukiwania zostają pogrubione słowa związane z wyszukiwaniem.