Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Blogi firmowe zyskują coraz większą popularność. Jest doskonałym sposobem na reklamę firmy, jakiej nie da nam wykorzystywana do tej pory promocja w formie banerów czy artykułów sponsorowanych. Dzięki blogowi możemy uzyskać status eksperta i dyskretnie promować swoje produkty i usługi. Poniżej przedstawiamy 10 najważniejszych powodów, dlaczego warto prowadzić blog firmowy.

Na blogu możesz zainteresować potencjalnego i obecnego klienta

Prowadzenie bloga firmowego daje wiele korzyści

Wiele osób przed decyzją zakupową sprawdza opinie i informacje o produkcie w internecie. Dlatego firmowy blog jest idealnym miejscem, w którym możemy przedstawić zalety swoich produktów i inspirować nimi potencjalnych klientów do zakupu. Należy jednak pamiętać, że oferta produktu na blogu powinna różnić się od standardowej oferty, ponieważ treści blogowe są zupełnie inne – bardziej przyjazne i skupiające się na oczekiwaniu klientów. Produkty warto przedstawić w sposób, który pokaże jego możliwości i zalety, których nie mają produkty konkurencji.

Blog firmowy wpływa na SEO

Wyszukiwarki często wykorzystują wpisy blogowe do pozycjonowania. Dzięki temu mamy większe szanse na znalezienie się na pierwszych stronach wyszukiwania. Dodatkowo, blog pozwala na tworzenie „długich ogonów” słów kluczowych, które ułatwiają znalezienie bloga przez wpisywane hasła w wyszukiwarce przez potencjalnych klientów. Przykładowo możemy wykorzystać frazę „najlepsze kremy nawilżające do rąk na zimę”, zamiast „kremy nawilżające do rąk”. Potencjał długich słów kluczowych jest ogromny, dlatego warto go wykorzystać.

Możliwość pozyskania nowych wartościowych linków

Użytkownicy chętnie dzielą się ciekawymi i wartościowymi treściami, szczególnie kiedy są odpowiedzią na ich problemy i pytania. Wpisy blogowe są bardzo często udostępniane w mediach społecznościowych, co pozwala na zwiększenie odwiedzin nie tylko tego artykułu, ale też całej strony.

Lepsze pozycjonowanie w Google

Google zdecydowanie bardziej preferuje świeży content. Strony, które są często aktualizowane są umieszczane wyżej na stronie wyszukiwania. Jeśli regularnie publikujemy nowe wpisy, Google odbiera naszą stronę jako wartościową i rozwijającą się, co przekłada się na lepsze postrzeganie strony.

Zdobycie pozycji eksperta

Postrzeganie przez klientów firmy, jako eksperta w swojej dziedzinie pozytywnie wpływa na odbiór marki. Szczególnie, jeśli dotyczy to firmy zajmującej się sprzedażą produktów i usług, które wymagają wiedzy specjalistycznej. Jeśli na blogu będą pojawiać się materiały, które będą rozwiązywać problemy klientów, zyskamy pozycję eksperta. Dzięki temu firma zyska większą wiarygodność i zaufanie w oczach klientów.

Przedstawianie produktu oczami klienta

Spójrz na produkt z perspektywy klienta

Aby stworzyć wpis o rozwiązaniu problemu, musimy postawić się w sytuacji klienta. Pozwala to na poznanie problemów, z jakimi borykają się użytkownicy, co dodatkowo wpływa na poprawę jakości produktu i usług oraz zwiększenie stopnia zadowolenia klientów.

Blog jest ważną częścią kampanii content marketingowej

Na blogu możemy również promować swoje produkty i usługi. Jeśli reklamę otoczymy wartościową treścią, z pewnością zdobędziemy wielu klientów. Blog firmowy to idealne miejsce, w którym możemy znaleźć nowych klientów i zatrzymać obecnych. Dodatkowo, na blogu możemy umieszczać wpisy w formie, jaka najbardziej nam odpowiada – treść, zdjęcia, filmy czy infografiki. Ciekawy content daje możliwość zwiększenia listy newsletter’owej i poszerza zasięg w mediach społecznościowych.

Budowanie relacji z klientami

Na blogu możemy przedstawić nasze produkty i usługi w nowy, ciekawy sposób. Jeśli zainteresujemy czytelników naszym contentem będą oni oczekiwać na kolejne wpisy. Dzięki temu stworzymy z nimi stałą komunikację. Czytelnicy na blogu często zostawiają chwalebne komentarze i dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Pozwala to na pokazanie firmy z lepszej strony – odpowiadanie na komentarze i rozwiązywanie problemów to najlepsza droga do poprawy wizerunku firmy. Możemy też dowiedzieć się, czego oczekują nasi klienci i jak jesteśmy postrzegani. Im więcej będziemy znać opinii, tym lepiej będziemy mogli zarządzać sprzedażą. I co ważne – klient dużo chętniej wybierze produkt tej firmy, z którą nawiązał jakąkolwiek relację.

Dzielenie się historią marki

Na blogu firmowym możemy tworzyć storytelling, który ostatnimi czasy jest bardzo popularny. Opisując historię marki, jej ideę powstania oraz wartości firmy, zbliżymy się do klienta. Jeśli przedstawimy to w ciekawy sposób, z pewnością zostaniemy zapamiętani. Dzięki temu zwiększymy świadomość marki i pozytywnie wpłyniemy na ocenę marki.

Skuteczny marketing

Według badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych przez serwis hubspot.com, coraz więcej firm znaczną część budżetu reklamowego przekazuje na prowadzenie blogów firmowych. Doskonale zdają sobie sprawę, że blog firmowy to świetna promocja marki, która skutecznie wpływa na pozyskiwanie klientów i poszerza sposoby komunikacji z potencjalnymi klientami.

Podsumowanie

Jak widać, prowadzenie bloga firmowego zwiększa możliwości komunikacji z klientem. Publikowanie wysokiej jakości content wpływa na sprzedaż i zasięg promocji firmy. Dodatkowo, to idealny sposób na poprawę SEO strony internetowej. Wystarczy pamiętać o regularnej aktualizacji bloga i tworzeniu wartościowych dla odbiorców treści. Dzięki temu osiągniemy wspaniałe rezultaty.