Agencje SEO zajmowały się od zawsze przede wszystkim pozycjonowaniem stron internetowych. Wielu właścicieli firm uważa, że oferowanie dodatkowych usług obniża jakość głównej oferty, czyli pozycjonowania. Jednak czy aby tak jest na pewno, czy prowadząc agencję SEO nie powinieneś zainteresować się oferowaniem również dodatkowych usług?
Kim są twoi klienci i na czym im zależy?
Zastanów się nad tym pytaniem. W większości przypadków do agencji SEO przychodzą właściciele mniejszych i większych biznesów. Często są to np. właściciele sklepów internetowych. Zastanów się, po co właściciel sklepu internetowego chce mieć wyższe pozycje w wyszukiwarce Google?
Odpowiedź jest oczywista — chce więcej sprzedawać. Wysokie pozycje w wyszukiwarce nie są jego głównym celem, są raczej środkiem, narzędziem, dzięki któremu chce ten cel osiągnąć. Większość właścicieli firm i tak będzie korzystała z usług innych firm np. w kontekście marketingu szeptanego.
Mogą poszukać takich usług gdzieś indziej, a mogą je wszystkie otrzymać u Ciebie. W tym drugim przypadku Ty zarobisz znacznie więcej.
Dlaczego samo SEO to zbyt mało?
Powodem, dla którego dzisiaj powinieneś zainteresować się oferowaniem dodatkowych usług, jest to jak zmienia się branża SEO. Dzisiaj oszukiwanie wyszukiwarki Google i manipulacja wynikami jest ryzykowna. Nie twierdzę, że jest niemożliwa, jednak wiąże się z dużym ryzykiem.
Dlatego też agencje SEO mają dwie możliwości:
- Próbować szybko osiągnąć wzrost pozycji, ryzykując tym samym późniejsze spadki.
- Zadbać o powolny wzrost pozycji, jednak trwały.
Dodatkowo dzisiaj już samo podniesienie pozycji w wyszukiwarce wymaga coraz więcej zachodu. Dla Google liczą się nie tylko linki i treść na stronie, ale również to, jak odbiorcy zachowują się po wejściu na witrynę. Dlatego też coraz częściej agencje SEO mają w swoich usługach opiekowanie się stroną swojego klienta.
Jakie dodatkowe usługi oferować?
Dziś agencje SEO posiadają bardzo szeroki wachlarz oferowanych usług:
- Content marketing — zarządzanie treścią na stronie, pozyskiwanie wartościowych linków i przy okazji ruchu z innych stron.
- Audyty SEO i UX — pozwalają przygotować odpowiedni grunt pod pozycjonowanie.
- Branding — pozwalają wyróżnić stronę klienta na tle innych, konkurencyjnych stron.
- Remarketing i reklama — kolejne źródło ruchu dla klienta.
- E-mail marketing i marketing automation — zwiększenie zysków klienta z prowadzonych działań marketingowych.
Oczywiście usług można oferować znacznie więcej, jednak to są te najpopularniejsze i najbardziej potrzebne.
Wady i zalety dodatkowych usług SEO
Wiele osób zastanawia się, po co męczyć się z oferowaniem dodatkowych usług. Przede wszystkim dzięki temu można zarabiać znacznie więcej na każdym kliencie. Zyski przy oferowaniu wszystkich usług mogą wzrosnąć nawet kilkunastokrotnie. TO sprawia, że nie musisz walczyć o klientów, możesz skupić się na jak najlepszej obsłudze obecnych.
Jednocześnie takie rozwiązanie ma też kilka wad:
- Musisz pozyskać nowych pracowników i rozwinąć swoją agencję — jeżeli zajmowałeś się do tej pory tylko jednym typem usług, to musisz znaleźć wielu pracowników, żeby móc oferować dodatkowe usługi na poziomie. Z całą pewnością ta strategia nie jest dla jednoosobowych firm.
- Złe spojrzenia niektórych osób w branży — z tym trzeba się pogodzić. Nie wszyscy dobrze patrzą, na zmiany. Jednak to głównie te osoby, które same nie chcą nad sobą pracować i z czasem po prostu znikną z rynku. Pamiętaj o tym, że największe agencje SEO, to te, które oferują różnorodne usługi swoim klientom.
Zalety są zdecydowanie większe i ważniejsze niż wady, dlatego zainwestuj w rozwinięcie dodatkowych usług w swojej agencji SEO.