Efektywne techniki pisania teksów

Efektywne techniki pisania teksów

Każdy tekst może stać się prawdziwym arcydziełem, jeśli tylko poznamy skuteczne i efektywne sposoby na pisanie najlepszych tekstów sprzedażowych. Kilka sztuczek wystarczy, żeby skłonić klienta do zakupów.

Planowanie

Nie rzucajmy się od razu do edytora tekstowego i nie piszmy co tylko przyjdzie nam do głowy. Tu znaczenie ma każde słowo. Najpierw weźmy do ręki kartkę i długopis. Spokojnie zastanówmy się co musimy i co chcemy umieścić w tekście.

Po pierwsze – research

Research, czyli wyszukiwanie informacji to jeden z ważniejszych punktów, które musi wykonać każdy dobry copywriter. I nie chodzi tu o wyszukiwanie informacji o produkcie, a o jego klientach. Musimy stworzyć profil odbiorcy, do którego będziemy się zwracać podczas pisania tekstu sprzedażowego. Dowiedzmy się od ludzi, co skłoniło ich do zakupu i dlaczego wybrali właśnie ten produkt. Dzięki temu uzyskamy listę zalet, które działają na klientów dużo bardziej niż oklepane frazesy.
Do stworzenia profilu klienta musimy też dowiedzieć się kim są kupcy opisywanego produktu. W jakim są wieku, jakiej płci oraz kim są z zawodu. Ważne, aby zadawać odpowiednie pytania:

  • Kim jesteś?
  • Do czego używasz produktu, w czym Ci on pomaga?
  • Jakie są najważniejsze cechy tego produktu?
  • Czy zastanawiałeś się nad kupnem innego produktu? Jeśli tak, dlaczego go nie wybrałeś?
  • Czy miałeś jakieś wątpliwości przed zakupem?
  • Co sprawiłoby, że kupiłbyś ten produkt bez zastanowienia?
  • Dlaczego poleciłbyś produkt rodzinie, przyjaciołom?

Jeśli uzyskamy odpowiedzi na te pytania od klientów, którzy już wybrali produkt, będziemy wiedzieli jakimi słowami zachęcić innych do zakupów. Warto dokładnie zapisywać słowa, jakich użyli. Pisząc artykuł możemy wplatać je do edytora i stworzyć tekst, który będzie pisany przystępnym i znanym odbiorcom językiem.

Po drugie – opracowanie

W jednym miejscu zapiszmy korzyści i zalety produktu. Zagadnienia o jakich musimy pamiętać pisząc tekst sprzedażowy i koniecznie umieścić je w tekście to:

  • Nazwa produktu
  • Jakie korzyści niesie ze sobą posiadania produktu?
  • Dlaczego klient powinien kupić ten produktu?
  • Jakie problemy rozwiązuje?
  • Co zawiera/z czego składa się produkt?
  • Jak działa produkt?
  • Wady produktu – wątpliwości i problemy, które zamieniamy na coś korzystnego
  • Gratisy, bonusy i zniżki dodane do produktu
  • Cena
  • Wezwanie do działania

Po trzecie – uzupełniamy opracowanie

Zainspirowani opracowaniem, uzupełnijmy go o dobry tekst. Piszmy zrozumiałym dla odbiorcy językiem. Nie warto używać kwiecistych, skomplikowanych sformułowań, których klienci mogą nie zrozumieć. Bądźmy kreatywni. Nie stosujmy zwrotów, że produkt jest najlepszy, najtańszy, najmocniejszy i w ogóle naj naj, a jego posiadanie pozwoli spełnić wszystkie marzenia. Ludzie nie wierzą w takie zapewnienia, a dodatkowo mogą odebrać to jako niewiarygodny tekst sprzedażowy.
Przykujmy uwagę klientów ciekawie opisanymi zaletami i poprawnie napisanym tekstem. Stylistyka jest także bardzo ważna w odbiorze. Każdy tekst sprzedażowy powinien składać się z chwytliwego nagłówka. To bardzo ważna część. To jedno zdanie to właściwie być czy nie być tekstu sprzedażowego. Jeśli nagłówek nie zachęci do przeczytania całego tekstu, stracimy klienta. Powinniśmy też wpleść 2-3 akapity, które zawierać będą język korzyści. Dobrze też, jeśli wypunktujemy najważniejsze cechy produktu – to bardzo przyciągające wzrok rozwiązanie, które jest najdokładniej czytane przez klientów. Nie powinno też w ofercie zabraknąć dobrych zdjęć o czym przeczytasz tu.

Po czwarte – perswazja

Tekst musi skłonić czytelnika do zakupu produktu. Jeśli tekst zawiera odpowiednio sformułowane zalety, jest pisany językiem korzyści oraz jest w całości przyjazny i zrozumiały dla odbiorcy, możemy liczyć na osiągnięcie zamierzonego celu. Warto stworzyć dwa podobne do siebie artykuły, jednak z dwoma różnymi nagłówkami i sprawdzić, który jest bardziej zachęcający do czytania.