Należy podkreślić, iż SEO w sklepie internetowym to podstawowy fundament budowy marketingu internetowego dla każdego sklepu online. Mimo, iż na początku wiążą się z tym wysokie koszty, to jednak mogą się one w bardzo łatwy sposób wrócić w dłuższej perspektywie czasowej. Zastosowanie SEO i Content Marketing pozwoli Ci uzyskać zwrot z każdej zainwestowanej złotówki. Optymalizacja w sklepie internetowym to obszar SEO, który przede wszystkim odnosi się do zmian w obrębie strony www, prościej mówiąc jest to pełna optymalizacja strony www.

Czynniki, które mają wpływ na optymalizację strony sklepu internetowego.

Warto mieć na uwadze, iż na pełną optymalizację witryny www sklepu online  wpływ ma bardzo wiele czynników, wśród których znajdują się między innymi Metatagi:

  • Meta Tittle – tytuł strony, który wyświetla się w wyszukiwarkach, jest to bardzo istotny element, bowiem decyduje o ilości wejść na stronę. Dlatego bardzo ważne jest, aby był zwięzły, zrozumiały i klarowny, oraz zawierał słowo kluczowe.
  • Meta description – to opis strony, który znajduje się w wynikach wyszukiwania, powinien także zawierać słowo kluczowe
  • Atrybut ALT – tekstowy opis grafiki, ALT to doskonałe rozwiązanie dla osób mających problemy ze wzrokiem, korzystających ze specjalnego oprogramowania czytającego.
  • Keywords – to słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę i dzięki nim odnajdują poszczególne strony internetowe. Aby odpowiednio dobrać słowa kluczowe należy skorzystać z audytu SEO oraz badania konkurencji.

Szybkość ładowania strony www.

O czym powinieneś wiedzieć? To, iż jest to bardzo istotny element, który odgrywa coraz większą rolę w wyszukiwarkach. Szybkość ładowania takich stron jak: strona główna, lista produktów a także karta produktu odgrywa kluczową rolę w wynikach wyszukiwania.

Właściwa optymalizacja adresów URL

Przeprowadzając optymalizację adresów URL należy zadbać aby:

  • Frazy w URL były powiązane ze słowami kluczowymi, które dotyczą danego produktu lub kategorii
  • Adresy URL były czytelne i przejrzyste
  • Wyrazy tworzące adres URL wykorzystywały bezwzględnie myślniki
  • Sklep internetowy na bieżąco śledzić pod kątem tego, czy adres URL jest aktualny

Linkowanie wewnętrzne

Czy wiesz, że linkowanie wewnętrzne to kolejny bardzo istotny element, który warto wykorzystywać w sklepie internetowym? Głównym jego celem jest ułatwienie Twoim użytkownikom nawigację po sklepie online. Pamiętaj, że prawidłowo przeprowadzone linkowanie wewnętrzne pozwala dotrzeć z jedno miejsca strony www w inne w bardzo krótkim czasie! Podczas linkowania należy mieć na uwadze :

  • Mapę witryny- jest to element, od którego zaleca się rozpoczęcie linkowania wewnątrz sklepu
  • Produkty powiązane i upselling – dają szansę na większą konwersję w Twoim sklepie internetowym
  • Powiazanie karty produktu z artykułem tematycznym

Filtry produktowe

Warto zaznaczyć, iż filtry produktowe dają szerokie możliwości zwłaszcza pod kątem kombinacji fraz kluczowych. Pamiętaj, iż dla treści bardzo dynamicznych takich jak filtry należy tworzyć: unikalne adresy URL , które powinny być czytelne i zrozumiałe dla użytkowników. Zaleca się również, aby zadbać o oryginalne metatagi.

Unikalne opisy produktów i kategorii- jak to zrobić?

Aby opisy kategorii były unikalne należy:

  • Pisać językiem korzyści dla klientów z uwzględnieniem optymalizacji SEO
  • Nie kopiować opisów produktów od innych
  • Tworzyć unikalne opinie o produktów
  • User Experience– pamiętaj, ze bardzo dobry UX ma bardzo pozytywny wpływ na efektywność SEO
  • Podsumowanie

Podsumowując- optymalizuj, optymalizuj i jeszcze raz optymalizuj swoją stronę internetową sklepu online! SEO to bardzo skuteczna i konsekwentna praca, która przynosi duże efekty w perspektywie długofalowej. Jeśli potrzebujesz pomocy w optymalizacji lub audycie, zapoznaj się z dostępną ofertą i wybierz najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *