Optymalizacja stron internetowych to podstawowy element pozycjonowania

Optymalizacja stron internetowych to podstawowy element pozycjonowania

Tworząc swoją stronę internetową, należy dowiedzieć się, czym jest optymalizacja stron internetowych i dlaczego jest tak bardzo ważna. Osoby niezorientowane w temacie, które nie będą zwracały na to uwagi, w efekcie mogą otrzymać stronę, która nie będzie ani przejrzysta i przyjazna dla internauty, ani widoczna dla wyszukiwarek. Jak można się łatwo domyślić, prowadzenie takiej niewidocznej strony jest zupełnie bez sensu.

Niezoptymalizowana strona internetowa nie będzie chętnie odwiedzana przez użytkowników ani nie będzie widoczna w Internecie, więc w ogóle mało osób będzie miało okazję się o niej dowiedzieć.

Co to jest optymalizacja strony internetowej?

Optymalizacja to szereg działań przeprowadzanych na stronie internetowej. Wszystkie podejmowane czynności mają na celu poprawić funkcjonalność strony, sprawić, że będzie ona bardziej intuicyjna i przyjazna dla użytkownika, a tym samym doprowadzić do tego, że zajmie ona wyższe miejsce w wynikach w wyszukiwarkach. Te działania to przede wszystkim: optymalizowanie treści strony (tutaj bardzo ważne jest pisanie odpowiednich tekstów wpływających na pozycjonowanie strony), zmienianie grafik oraz kodu.
Optymalizacja ma po prostu sprawić, że strona pojawi się w pierwszych kilku lub kilkunastu wynikach wyszukiwarki. Oczywiście im wyżej, tym lepiej.

Chcę mieć dobrze zoptymalizowaną stronę www. Co mam zrobić?

Wśród początkujących przedsiębiorców bardzo popularne jest tworzenie prostych stron internetowych w serwisach typu wix,com i innych tego typu. Niestety takie miejsca nie są odpowiednim wyborem, jeśli chcemy posiadać dobrze zoptymalizowaną stronę. Dlaczego? Ponieważ korzystając z takich serwisów, jesteśmy zdani na bardzo okrojone możliwości optymalizacji, które dany serwis udostępnia. O wiele lepszym rozwiązaniem jest powierzenie stworzenia strony dobrej agencji, w której pracują doświadczeni programiści potrafiący zaprojektować ją od podstaw, z uwzględnieniem takiej optymalizacji, która będzie zgodna z wymaganiami i preferencjami wyszukiwarek.

Optymalizacja strony internetowej może być przeprowadzona w wielu kierunkach. Można podjąć działania, które mają skrócić czas ładowania się (otwierania) strony internetowej, zwiększyć jej dopasowanie do obowiązujących standardów lub na przykład głównie wpłynąć na lepsze wypozycjonowanie strony  w wyszukiwarkach.
Warto pamiętać, że nawet strona, która została już stworzona na prostych serwisach, może zostać poprawiona, czyli lepiej zoptymalizowana. Takie zadanie należy zlecić firmie zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych. Gdzie ją znaleźć? Wystarczy skontaktować się z nami!

Na czym polega optymalizacja kodu strony?

Optymalizacja kodu strony bezpośrednio wpływa na szybkość wyświetlania się strony. Objętość kodu, konfiguracja połączeń oraz wielkość grafiki – właśnie to się przede wszystkim sprawdza.
Optymalizacja kodu oddziałuje również na pozycję strony w wyszukiwarkach. Tutaj zwraca się uwagę przede wszystkim na nagłówki i metatagi.
Optymalizacja kodu pomaga również zbudować stronę, która będzie zgodna z obowiązującymi standardami, przez co będzie się mogła wyświetlać w prawidłowy sposób. A to bezpośrednio przekłada się na to, że każdy użytkownik Internetu będzie mógł ją zobaczyć. Niezależnie, jaki ma sprzęt i oprogramowanie.

Na czym polega optymalizacja treści?

Optymalizacja treści zamieszczonych na stronie internetowej wpływa na pozycjonowanie strony oraz jej ogólną atrakcyjność. Ważna jest tutaj przede wszystkim jakość zamieszczonych tekstów, zawartość słów kluczowych, unikalność i ogólna czytelność strony.

Na czym polega optymalizacja grafiki?

To przede wszystkim modyfikowanie rozmiaru grafiki, łączenie grafik, stosowanie kompresji obrazów, umieszczanie opisów pod lub bezpośrednio na zdjęciach, używanie odpowiednich formatów.

Korzyści płynące z posiadania dobrze zoptymalizowanej strony internetowej

Jak można się łatwo domyślić, korzyści płynących z poprawnie zoptymalizowanej strony internetowej jest wiele. To przede wszystkim lepsza widoczność strony w wyszukiwarkach, ponieważ dobrze zoptymalizowana strona automatycznie przeskakuje na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu jest częściej odwiedzana przez większą ilość internautów, ponieważ się im po prostu wyświetla jako jedna z pierwszych propozycji. Tym samym zwiększa się  ruch na stronie generowany przez odwiedziny potencjalnych klientów. Następnie zwiększa się sprzedaż, co bezpośrednio przekłada się na uzyskanie większych dochodów. Tylko z powodu posiadania dobrze zoptymalizowanej strony.
Zupełnie inną korzyścią jest to, że zoptymalizowana strona jest bardziej przejrzysta, wygodniejsza do przeglądania i lepiej odbierana przez internautów. A to przekłada się nie tylko na to, że klienci więcej czasu spędzają na stronie, a tym samym robią częstsze i większe zakupy, ale również na to, że nasza firma jest odbierana jako bardziej nowoczesna i profesjonalna. W ten sposób budujemy jakość marki.
Intuicyjna i funkcjonalna strona internetowa to najlepsza wizytówka firmy.

Jak sprawdzić czy moja strona jest dobrze zoptymalizowana?

Odpowiadając na powyższe pytanie, muszę powiedzieć, że w sieci występują specjalne programy, które pozwalają sprawdzić, na ile nasza strona jest dobrze zoptymalizowana. Te programy dodatkowo wyświetlają podpowiedzi sugerujące co w takiej stronie warto poprawić. Jednak trzeba podkreślić, że są to narzędzia dla osób posiadających przynajmniej średnio zaawansowaną wiedzę na temat optymalizacji. Dlaczego? Ponieważ dla przeciętnego Kowalskiego te podpowiedzi nie będą jasne, a dodatkowo mogą wprowadzać w błąd. Doświadczeni specjaliści zajmujący się optymalizowaniem stron mogą z tych narzędzi skorzystać, ale nigdy nie będą podchodzić do nich bezkrytycznie. Wiedzą, że zalecenia wyszukiwarek się stale zmieniają, więc ślepe podążanie za propozycjami  omawianych programów może przynieść więcej szkody niż pożytku. Praca nad zoptymalizowaniem strony internetowej to również stałe uaktualnianie wiedzy i podążanie za nowymi standardami. Tylko w ten sposób można uzyskać oczekiwany efekt.
Więc „Jak sprawdzić, czy moja strona jest poprawnie zoptymalizowana?”
– Najlepiej pokazać ją nam!

Optymalizacja strony internetowej – co możesz zrobić sam

Jeżeli samodzielnie tworzysz content (treść) swojej strony internetowej, to od samego początku zwracaj na to uwagę. Przemyśl, czy każdy artykuł lub jakikolwiek opis jest przyjazny dla wyszukiwarek. Staraj się pisać wartościowe treści, które nie są tylko samą reklamą, ale przede wszystkim niosą ze sobą też jakąś dodatkową wartość dla twojego potencjalnego klienta. Pamiętaj o odpowiednim dobrze słów kluczowych, na które chcesz się pozycjonować oraz o optymalnym ich nasyceniu w tekście. Nie trzeba dodawać, że każda zamieszczana treść musi być autorska – nie może być skopiowana z innych stron internetowych. Nie tylko ze względu na zagrożenia związane z odpowiedzialnością karną za stworzenie duplikatu i naruszenie czyiś praw autorskich, ale głównie z tego powodu, że strony, które zostaną wyłapane przez wyszukiwarkę jako plagiat, w najlepszym wypadku zostaną przeniesione na najniższe wyniki wyszukiwania, a w gorszym nawet całkowicie zablokowane.
Wykonanie odpowiednich, zoptymalizowanych i wartościowych treści możesz również zlecić specjalistom, by się tą kwestią nie przejmować i by mieć gwarancję, że twoja strona internetowa odniesie sukces w sieci.

Dlaczego optymalizacja strony internetowej jest tak bardzo ważna?

Można pokusić się o stwierdzenie, że nawet najlepsze i najdroższe działania promocyjne nie przyniosą oczekiwanych efektów, jeśli strona nie będzie dobrze zoptymalizowana. O widoczności strony w wyszukiwarkach decyduje na pierwszym miejscu właśnie optymalizacja. Tylko dzięki niej można uzyskać oczekiwany efekt, czyli taką sytuację, w której nasz potencjalny klient wpisuje hasło lub zapytanie do wyszukiwarki, a w odpowiedzi otrzymuje link do naszej strony.
Powyższe informacje dotyczące optymalizowania strony internetowej odnoszą się do każdej strony www, która ma zarabiać, nieść za sobą jakąś wartość lub sprzedawać. Bez względu na to, czy jest to strona tematyczna, niewielki portal internetowy czy sklep online.

Jeżeli szukasz doświadczonego zespołu do rozwoju sklepu internetowego (WooCommerce lub PrestaShop) zapraszamy do kontaktu!