Pozyskiwanie lojalnych klientów metodą subskrypcji – czy to się opłaca?

Pozyskiwanie lojalnych klientów poprzez subskrypcję

Subskrypcje to obecnie jeden z najbardziej popularnych i najczęściej stosowanych modelów biznesowych. Obejmują one coraz więcej branż, gdyż bardzo wielu użytkowników korzysta z serwisów, które dostarczają produkty oraz usługi w ten właśnie sposób. Możliwość testowania nowych produktów, bezpośredni dostęp do opinii klientów pozwala jeszcze lepiej dostosować dany produkt do rynku, co jednocześnie przekłada się na wzrost atrakcyjności Twojej oferty!

1. Subskrypcja- jaki wpływ ma na lojalność użytkowników?

O czym powinieneś pamiętać? To, iż prowadząc swój własny sklep internetowy bez względu na rodzaj oferty warto wdrożyć model subskrypcji, gdyż takie rozwiązanie jest bardzo korzystne dla działalności i rozwoju firmy, zwłaszcza w obecnym czasie. Wiele krajów Unii Europejskiej notuje duży wzrost subskrypcji internetowych, co jednocześnie przekłada się na większą sprzedaż!

  • Subskrypcja produktu lub usługi, którą wybiera lojalny użytkownik sprawia, że wzrasta wizerunek firmy a oferta staje się o wiele bardziej przejrzysta.
  • Korzystanie z subskrypcji poprawia więzi z nowymi oraz obecnymi klientami.

2. Czym należy pamiętać aby nie stracić subskrybentów?

Pamiętaj, aby zdobyć zaufanie użytkowników należy mieć na uwadze 4 bardzo istotne kwestie:

  1. Precyzyjne i przejrzyste opisanie Twojego biznesu – zaleca się również aby umieścić takie informacje o planach jakie związane są z firmą w przyszłości. Jest to bardzo kluczowy krok, dzięki któremu można zbudować bazę lojalnych klientów.
  2. Spójna komunikacja – warto dokładnie przeanalizować rodzaj komunikacji marki, poprzez zastosowanie jak najbardziej przyjaznego języka Twoja marka będzie wzrastać w oczach klientów.
  3. Kompleksowa i niezwodna obsługa – dotyczy to przede wszystkim jakości oferty oraz form płatności. Warto więc na stronie swojego sklepu internetowego wyświetlać realne zdjęcia produktów, gdyż dzięki temu zyskać można dobrą opinię i zadowolenie klientów.
  4. Właściwe dostosowanie produktów – jeśli użytkownik ma możliwość dostosowania produktów lub usług w sklepie internetowym, wzrasta zaufanie Twojej firmy. Bardzo dobrym przykładem jest tutaj sklep odzieżowy, który oferuje różne kolekcje ubrań, dzięki czemu klient zawsze znajdzie coś odpowiedniego dla siebie.

3. Właściwa logistyka subskrypcji

O czym warto pamiętać? To, iż na każdym etapie sprzedaży należy utrzymywać wysoką jakość oferowanych usług oraz produktów. Sprawne działanie dystrybucji oraz terminowość w kwestii dostaw to jedne z najważniejszych czynników, które mają wpływ na wizerunek firmy. Wszelkie dane, które otrzymujesz poprzez subskrypcję możesz wykorzystać, aby jeszcze bardziej udoskonalić działanie Twojego sklepu internetowego.

Co więcej? Pozytywne doświadczenia klientów mogą pomóc rozwinąć Ci markę. Prowadząc sklep online pamiętaj, aby traktować wszystkich użytkowników z należytym szacunkiem, zarówno kupujących subskrypcję jak i tych którzy ją anulują!

Podsumowanie

Poprzez zastosowanie modelu subskrypcyjnego Twoja firma zyskać może bardzo wiele korzyści między innymi:

  • Większą przewidywalność sprzedaży, subskrypcja umożliwia bardziej precyzyjne oszacowanie popytu, oraz osiągniecie stałego dochodu
  • Jeśli sprzedajesz produkty fizyczne, model subskrypcji zapewni Ci lepszą kontrolę nad stanem magazynowym
  • Większe zaangażowanie i lojalność klientów
  • Mniejsze koszty związane z pozyskiwaniem nowych klientów.