Rozszerzenia reklam w Google AdWords zwiększają możliwości reklam. Dzięki nim nasza reklama trafi do większej liczby odbiorców, a tym samym szybko zwiększymy zyski i ruch na stronie. Zachęć potencjalnych klientów do kliknięcia w reklamę dzięki rozszerzeniom.
Po co nam rozszerzenia?
Chcąc zaistnieć w Internecie i przebić się ponad konkurencję warto zastosować reklamę AdWords (więcej na jej temat przeczytasz w tym artykule). Dodatkowe rozszerzenia poprawią skuteczność naszych działań. Zwiększenie efektywności i funkcjonalności reklam polepszy ich widoczność i skuteczność.
Przykładowo, jeśli posiadamy też sklep stacjonarny, zależy nam na klientach, którzy mieszkają w pobliżu. Dlatego, gdy w rozszerzeniach dodamy lokalizację, klient sam stwierdzi czy miejsce sklepu jest dla niego odpowiednie. Jeśli będzie poza jego zasięgiem, będzie mógł skorzystać z innego rozszerzenia, na przykład numeru telefonu. Jeśli nie zainteresuje go oferta, nie kliknie w reklamę, a my nie poniesiemy żadnych kosztów.
Reasumując – rozszerzenia Google poprawiają widoczność reklam i zwiększają wartościową klikalność reklam.
Dodawanie rozszerzeń
Mamy dwie opcje do wyboru – skorzystać z pomocy Google lub zając się dodawaniem rozszerzeń samodzielnie. Jest to znacznie prostsze przy rozszerzeniach automatycznych, trochę bardziej musimy napracować się przy rozszerzeniach ręcznych. Jeśli Google stwierdzi, że nasze reklamy maja potencjał, sam zoptymalizuje ustawienia reklam, aby zwiększyć skuteczność kampanii reklamowej.
Jeśli chcemy dodać rozszerzenia samodzielnie, nasza reklama powinna posiadać wysoką pozycję i ranking (więcej o rankingu w tym artykule). Tylko wtedy będziemy mogli dodać wybrane rozszerzenia, które zwiększa funkcjonalność naszych reklam.
Ile zapłacimy za dodanie rozszerzeń?
Pamiętajmy, że korzystając z reklam Google AdWords płacimy nie za wyświetlanie, a za kliknięcie w reklamę. W przypadku dodania rozszerzeń nic się nie zmienia. Zwiększymy tylko skuteczność reklam, a tym samym możemy uzyskać więcej kliknięć w reklamę, ale o to przecież w tym wszystkim chodzi.
Wyjątkiem jest dodatkowa opłata za interakcje reklam z użytkownikami, na przykład wskazówki dojazdu lub przycisk połączenia może lekko wpłynąć na nasz budżet, ale według nas, jest to bardzo opłacalne.
Jakie rozszerzenia oferuje Google AdWords?
Rozszerzenia dzielą się na automatyczne i ręczne.
Do rozszerzeń automatycznych należą między innymi:
- Oceny klientów – wyświetlanie pozytywnych opinii klientów, którzy skorzystali z naszych usług lub kupili produkt
- Poprzednie odwiedziny – pokazuje, czy użytkownik odwiedzał wcześniej witrynę
- Automatyczne rozszerzenia połączeń – dodaje numer telefonu do firmy
- Dynamiczne rozszerzenie informacji – pokazuje więcej szczegółów dotyczących strony docelowej
- Oceny sprzedawcy – wyświetla oceny klientów na temat firmy
Do ręcznych rozszerzeń zaliczamy:
- Rozszerzenia aplikacji – zamieszcza link, który prowadzi do sklepu z aplikacjami lub bezpośredni link do pobrania aplikacji
- Rozszerzenia cen – dodaje cenę usługi lub produktu
- Rozszerzenie lokalizacji – dodaje adres firmy
- Rozszerzenia opinii – wyświetla pozytywne opinie z zewnętrznych serwisów
- Rozszerzenia linków do podstron – pozwala na szybsze odnalezienie wybranej podstrony
- Rozszerzenia objaśnień – wyświetla krótki, zachęcający do zakupu opis
Które rozszerzenia wybrać, aby osiągnąć najwyższą skuteczność?
Rozszerzenia zwiększają skuteczność reklamy, ale nie oznacza to, że powinniśmy wybrać wszystkie dostępne. Musimy zastanowić się, które z nich przyniosą naszej firmie najwięcej korzyści. Nie każde rozszerzenie przyniesie oczekiwane skutki w naszej branży. Google oferuje narzędzia, które pozwolą nam sprawdzić skuteczność wybranych rozszerzeń poprzez analizę statystyk. Dzięki temu dowiemy się, które rozszerzenia przynoszą efekty, a które nie mają sensu.